Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

    Zijn beide compatibel en zijn er al forumleden die deze combinatie geprobeerd hebben ?

    Misschien een voorbeeldje beschikbaar ?

    Zijn er nadelen aan verbonden ? Lichtverlies heb ik al ergens gelezen maar zijn er nog andere belangrijke ?

    Ik zou de Kenko ook willen gebruiken op mijn Macro 105mm van Nikon.
    Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

  • #2
    Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

    Normaal zijn extenders bedoeld om op prime lenzen te worden gebruikt, sommige zoomlenzen geven echter ook een goed resultaat.
    Ik probeerde de Kenko Pro 1.4 op de 70-200 F2.8 L USM en was zeer tevreden over het resultaat op 200 mm en gewoon tevreden op 70 mm
    het was duidelijk merkbaar dat de scherpte beter was op de telestand.

    Nu als je bedenkt dat een 18-200 op 200 mm een volle opening heeft van 5.6 en je daar nog eens een stop verlies hebt door gebruik van de converter dan zou ik er gewoon niet aan denken om een converter te gebruiken op deze lens.

    MVG, Jeff
    Last edited by Digipics357; 15 oktober 2007, 11:49. Reden: Aanpassing diafragma F5.6 ipv 6.3
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

      Geprobeerd en het werkt, maar daar is ook alles meegezgd: slecht scherpstellen, kijken naar een 'zwart' gat. Niet eens geprobeerd hoe de foto kwaliteit was.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

        Ik wou eigenlijk net ongeveer dezelfde topic starten.. dus bij deze maar even reageren hier :

        Ik heb momenteel 'n D70 met de kitlens (18-70) en 'n tamron AF75-300mm F/4-5.6 LD Macro.

        Ik heb ondertussen de AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED besteld wegens alle goeie commentaren.
        (voor alle duidelijkheid, in de specs staat dat deze op 200mm f/5.6 heeft terwijl hier iemand spreekt van f/6.3 ?)

        Het is de bedoeling dat die 18-200VR mijn beide lenzen gaat vervangen maar dan mis ik natuurlijk wel het bereik van 200mm tot 300mm en mijn gedacht was dus ook om daar 'n 1.4 of 1.7 extender voor te gebruiken om deze "leemte" op te vullen.

        Ik hoopte daarmee dat de VR die stop verlies wel zou "compenseren".

        Iemand andere suggesties ?

        Greets,

        Tom

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

          Geprobeerd en het werkt, maar daar is ook alles meegezgd: slecht scherpstellen, kijken naar een 'zwart' gat. Niet eens geprobeerd hoe de foto kwaliteit was.
          Niet mee akkoord. 18-200 met Kenko 1.4x levert -in de juiste gebruiksomstandigheden- meer dan behoorlijke resultaten.
          Kijk maar eens naar volgende beelden, genomen in Deurne. Vanaf pagina 3 zijn alle fotos genomen met de Kenko in combinatie met een 18-200.

          http://hdemey.zenfolio.com/p53241913/

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

            Sorry voor het foutje ik heb het ondertussen aangepast, maar blijf wel bij mijn mening een lens die met converter F8 heeft met volle opening vind ik persoonlijk niet echt meer bruikbaar op een Autofocus DSLR.

            Ik zal niet zeggen dat der geen beleke meer mee te maken is maar dan moet je echt wel zeer goede lichtomstandigheden hebben, natuurlijk legt iedereen de lat niet evenhoog en zijn er die vlugger tevreden zijn.


            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

              ik heb die combinatie gehad, maar was er niet over te spreken...
              moeilijk focussen, geen scherpe beelden, heel erg traag...

              op een statief als je veel tijd hebt, lukt het nog wel, doch uit de hand is het erg moeilijk...

              lukt wel zeer goed op een 70-200mm VR
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

                Wat doe ik in mijn geval dan best ? mijn tamron lens (75-300) bijhouden ?

                Tx,

                Tom

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vipermania Bekijk bericht
                  Wat doe ik in mijn geval dan best ? mijn tamron lens (75-300) bijhouden ?

                  Tx,

                  Tom
                  zou ik doen ja... en eens zien hoeveel je hem nog gaat gebruiken...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

                    Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
                    Zijn beide compatibel en zijn er al forumleden die deze combinatie geprobeerd hebben ?

                    Misschien een voorbeeldje beschikbaar ?

                    Zijn er nadelen aan verbonden ? Lichtverlies heb ik al ergens gelezen maar zijn er nog andere belangrijke ?

                    Ik zou de Kenko ook willen gebruiken op mijn Macro 105mm van Nikon.

                    De 18-200 is een lens waar alles al uitgekenepen is, bereik en kwaliteit is zoals altijd een compromis. (opgelet, ik heb geen kritiek op deze lens, ik heb er ook een gehad, en ze graag gebruikt)
                    Nu , met tc ga je de optische fouten versterken, en eerlijk gezegd, al gaat het fysisch misschien wel werken, en kan je in sommige omstandigeheden (met echt veel licht!) wel een aanvaardbaar resultaat behalen, goed zal het nooit zijn. Verwacht veel onscherpe foto's (en noit echt scherpe), en veel purperen randjes bij hoog kontrast opnames.
                    OP je macro lens daarenetegen is het best te doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      De 18-200 is een lens waar alles al uitgekenepen is, bereik en kwaliteit is zoals altijd een compromis. (opgelet, ik heb geen kritiek op deze lens, ik heb er ook een gehad, en ze graag gebruikt)
                      Nu , met tc ga je de optische fouten versterken, en eerlijk gezegd, al gaat het fysisch misschien wel werken, en kan je in sommige omstandigeheden (met echt veel licht!) wel een aanvaardbaar resultaat behalen, goed zal het nooit zijn. Verwacht veel onscherpe foto's (en noit echt scherpe), en veel purperen randjes bij hoog kontrast opnames.
                      OP je macro lens daarenetegen is het best te doen.
                      Op de macro heb ik het gisteren al even getest en geef meer dan behoorlijke resultaten. Ik moet toegeven dat ik het hoofdzakelijk gekocht heb voor mijn macro. De 18-200 moet ik nog bestellen (ga dit deze week doen).
                      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

                        Voor je een Kenko 1.4 gebruikt op je Nikon 18-200 VR, kijk dan best even of het glas van je lens niet tegen het glas van je kenko komt op 18 mm

                        mvg
                        Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 18-200 AF-S VR + Kenko Teleplus Pro 300 1.4X

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gleeke Bekijk bericht
                          Voor je een Kenko 1.4 gebruikt op je Nikon 18-200 VR, kijk dan best even of het glas van je lens niet tegen het glas van je kenko komt op 18 mm

                          mvg
                          Bedankt voor de tip. Mijn 18-200 is ondertussen besteld.
                          Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

                          Comment

                          Working...
                          X