Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X of nikon D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D2X of nikon D300

    Advies ik neig naar de D2X of even wachten op de d300?
    of de D200 houden
    doe veel produkt fotografie en close-up (macro)

    alvast bedankt

  • #2
    Re: D2X of nikon D300

    Hou voorlopig maar je D200 en wacht de testresultaten en de gebruikerservaringen van de D300 af. Je kan dan nog beslissen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: D2X of nikon D300

      Ik zou toch denken dat na twee jaar de D300 iets beter is dan de D2X.

      Alleen al het grotere en veel betere LCD, de 51 autofocus punten en de mogelijkheid om lenzen af te regelen zou voldoende moeten zijn.

      De vele andere voordelen, zoals live view, 14 bit, ingebouwde flits... vergeet ik nu even.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: D2X of nikon D300

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Ik zou toch denken dat na twee jaar de D300 iets beter is dan de D2X.

        Alleen al het grotere en veel betere LCD, de 51 autofocus punten en de mogelijkheid om lenzen af te regelen zou voldoende moeten zijn.

        De vele andere voordelen, zoals live view, 14 bit, ingebouwde flits... vergeet ik nu even.

        Jan.
        Ik denk dat de lenzen afregelen alleen maar kan bij de D3 hoor

        Comment


        • #5
          Re: D2X of nikon D300

          Wat bedoel je met lenzen afregelen??????

          Comment


          • #6
            Re: D2X of nikon D300

            Oorspronkelijk geplaatst door prol66 Bekijk bericht
            Advies ik neig naar de D2X of even wachten op de d300?
            of de D200 houden
            doe veel produkt fotografie en close-up (macro)

            alvast bedankt
            Vraagje terug ?

            Wat zou de D2X of D300 beter kunnen dan de D200 of anders gezegd , wat zijn nu je beperkingen met de D200 dat je wil overstappen naar een D2X of D300?
            Zijn dat er veel dan zou dat idd een reden kunnen zijn om een upgrade te doen. Is dat maar een enkele... Dan zou ik bij de D200 blijven en misschien investeren in beter glaswerk imho.

            PS
            Ik heb mij zelf ook deze vraag gesteld (overstap D300) en tot de conclusie gekomen dat ik me nog beter bij de D200 kan houden. Kamera doet wat ik ervan verwacht en is zeker niet de beperkende faktor op dit moment.
            Al zijn live view en 51 AF punten wel leuk om te hebben, maar ECHT nodig om goede foto's te maken .... Nee , denk ik niet.

            Grtz

            Bryan
            Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

            Comment


            • #7
              Re: D2X of nikon D300

              Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
              Ik denk dat de lenzen afregelen alleen maar kan bij de D3 hoor
              Ik vind hierover geen informatie.

              In elk geval vindt Canon dat 40D gebruikers te dom zijn om deze mogelijkheid goed te kunnen gebruiken.
              Het kan best dat Nikon dit ook vindt van D300 gebruikers.

              Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              Wat bedoel je met lenzen afregelen??????
              Zelf kunnen wegregelen van front of back focus.
              Als je lenzen koopt van 1000 tot 5000 euro dan lijkt het heel normaal dat de AF met deze lenzen altijd 100 % perfect werkt.

              Nee dus.

              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: D2X of nikon D300

                Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                Ik denk dat de lenzen afregelen alleen maar kan bij de D3 hoor
                De D300 die ik in mijn handen heb gehad had die mogelijkheid wel...

                Comment


                • #9
                  Re: D2X of nikon D300

                  Ik denk dat de lenzen afregelen alleen maar kan bij de D3 hoor
                  Dan denk je verkeerd...
                  Ook met een D300 kan je de AF van de body -EN van elke lens apart- kalibreren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D2X of nikon D300

                    Dat is 2x dan

                    Comment


                    • #11
                      Re: D2X of nikon D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Als je lenzen koopt van 1000 tot 5000 euro dan lijkt het heel normaal dat de AF met deze lenzen altijd 100 % perfect werkt.

                      Nee dus.

                      Jan.
                      Ik heb in het begin van de zomer mijn camera en duurste objectief binnen moeten doen voor een volledige calibratie En één ding hebben ze toen ook bijgeregeld wat hier niet vernoemd wordt en dus zelf niet aan te passen valt: de spiegel die beelden van de lens naar de zoeker reflecteert. Zowel bij mijn D70 als mijn huidige D2X stond die dus verkeerd Hopelijk hebben ze het met de nieuwste Nikons dus geleerd

                      Edit: aan de topicstarter: ik zou de D200 nog een tijdje houden

                      MVG,
                      Last edited by frank207be; 16 oktober 2007, 06:56.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D2X of nikon D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door prol66 Bekijk bericht
                        Advies ik neig naar de D2X of even wachten op de d300?
                        of de D200 houden
                        doe veel produkt fotografie en close-up (macro)

                        alvast bedankt
                        De verschillen tussen de D300 en de 2 andere, en vooral dan toz van de D200 is heel groot. Camera's zullen nog verbeteren in de toekomst maar de D300 is volgens mij de eerste volwassen APS-C camera. Een camera die je jaren kunt gebruiken zonder overdonderd te worden door nieuwe modellen. Enigste nadeel dat ik momenteel zie is geen kantelbaar LCD scherm.

                        Alhoewel voor product fotografie, waar je opnames van statische objecten maakt in ideale licht omstandigheden, zullen de verschillen niet zo direct naar voor komen mijn inziens.

                        Dit zijn voor mij de voordelen van de D300 welke zo direct in me opkomen:

                        -beeldkwaliteit ook op hogere ISO. Eerste beelden die hier en daar verschijnen blijken de stelling van Nikon te ondersteunen dat de D300 beste beelden zou leveren ooit uit een APS-c sensor gehaald.
                        -autofocus systeem (waarschijnlijk beste op de markt)
                        -scene recognition
                        -improved lichtmeting systeem
                        -lcd scherm 3 inch VGA kwaliteit (kunt werkelijk zien of opnames scherp zijn of niet)
                        -verwacht betere JPEG's uit camera
                        -live view (met AF mogelijkheden) kan ook interessant zijn voor product fotografie
                        -14 bit AD
                        -calibratie systeem voor AF

                        Als al deze punten je onberoerd laten is het ook niet nodig om over te schakelen naar de D300.

                        Draai het of keer het zoals je wilt, elke APS-C DSLR momenteel op de markt zal altijd in de schaduw van de D300 staan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D2X of nikon D300

                          enige punt in het voordeel van d2X(s) : de zoeker.....

                          j.
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: D2X of nikon D300

                            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                            enige punt in het voordeel van d2X(s) : de zoeker.....

                            j.
                            Waarom?

                            Comment


                            • #15
                              Re: D2X of nikon D300

                              naar de verschillen met de d300 blijft het voorlopig gewoon gissen. Alles wat we tot nu toe gezien hebben komt viavia. Software is nog niet vrijgegeven. Raw beelden nog helemaal niet gezien.

                              Wel hebben wij recent een vergelijk gemaakt tussen de d2x en d200.
                              Over de gehele linie zijn de beelden van de d2x toch gededailleerder en zien net allemaal net wat beter uit.
                              Echter dat verschil zie je pas als je de beelden langs elkaar legt.
                              Het zijn echter 2 verschillende camera's. De 200 is kompakt, ingebouwde flits, etc.
                              De d2x is echt een robuuste camera, een werkpaard.
                              Snel, grote zoeker,perfecte handling etc. En iets betere beelden. Maar of jou dat verschil waard is ???

                              alex
                              Website : www.alextimmermans.com
                              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                              Comment

                              Working...
                              X