Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S VR DX Zoom-Nikkor 18-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-S VR DX Zoom-Nikkor 18-200mm

    Hallo Iedereen, ik ben nieuw op dit forum en heb al meteen een vraagje.

    Ik heb pas mijn vader zijn Nikon D40 gekregen aangezien die voor zichzelf een Nieuw D80 heeft gekocht. Aangezien ik nu de body niet meer moet kopen had ik gedacht om een zoomlens te kopen.

    Ik ben aant zien om een AF-S VR DX 18-200mm te kopen. maar eerst had ik er graag wat raad en opmerkingen van gehad voor ik het geld eraan uitgeef.

    Heeft er iemand ervaring mee met deze lens en/of eventuele opmerkingen??

    Alvast bedankt

    Gino

  • #2
    Re: Nikon AF-S VR DX Zoom-Nikkor 18-200mm

    http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=18-200

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-S VR DX Zoom-Nikkor 18-200mm

      Ok Bedankt, blijkbaar zijn er veel verschillende meningen over deze lens. ik twijfel er gewoon sterk aan om ze tekopen omdat ik buiten de standaard 18-55 ook al een 55-200 lens heb. maar met die 2 lenzen heb ik al een paar keer in een moeilijke situatie gezeten aangezien ik op een afstand stond waarin de ene niet ver genoeg ging en de andere te ver begint.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-S VR DX Zoom-Nikkor 18-200mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Ginobsb Bekijk bericht
        ik buiten de standaard 18-55 ook al een 55-200 lens heb. maar met die 2 lenzen heb ik al een paar keer in een moeilijke situatie gezeten aangezien ik op een afstand stond waarin de ene niet ver genoeg ging en de andere te ver begint.
        Dus jij gebt gekonstateerd dat de 55mm voor beide lenzen niet hetzelfde is, maar het kan toch nooit zoveel schelen en een stap voor of achteruit bestaat natuurlijk ook nog.

        Als dit de reden is om de lens te kopen->kijk uit naar een andere bv en Nikkor 70-300VR of een Sigma 10-20, met één van die 2 krijg je er wat bij. Met de 70-300 gebruik je de 55-200 waarschijnlijk weinig meer.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-S VR DX Zoom-Nikkor 18-200mm

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dus jij gebt gekonstateerd dat de 55mm voor beide lenzen niet hetzelfde is, maar het kan toch nooit zoveel schelen en een stap voor of achteruit bestaat natuurlijk ook nog.

          Als dit de reden is om de lens te kopen->kijk uit naar een andere bv en Nikkor 70-300VR of een Sigma 10-20, met één van die 2 krijg je er wat bij. Met de 70-300 gebruik je de 55-200 waarschijnlijk weinig meer.
          Ik heb mijn Fototoestel een paar keer gebruikt waar ik het voornamelijk voor zou gebruiken en dat is bij optredens en concerten. als je dan een bij tussen het publiek staat is het nogal vrij moeilijk om een stap vooruit of achteruit te nemen. en de mensen die optreden blijven niet altijd op dezelfde plaats staan. Die 55mm zal niets verschillen maar het feit dat ik op een vaste plaats sta en dat het opject zich verplaatst maakt het zo moeilijk. en tussen zo een hoop volk van lens veranderen is voor een beginneling niet simpel.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF-S VR DX Zoom-Nikkor 18-200mm

            Ik zou de andere 2 lenzen proberen te verkopen. En dan moet je normaal niet zoveel opleggen voor de 18-200 VR.
            Ik zal nu mijn tamron 18-200 wegdoen voor de 18-200 vr van nikkon.
            De lens is steller, vlugger en heeft VR.
            voor mij gemakkelijk bv vandaag met opening in het bos waar je vlug moet zijn om spontane foto's te nemen.

            Maar spaar dan voor nog een toplens, eentje die zeer lichtsterk is
            bv 70-200 f2.8 (voor de momenten dat je weet dat je zoom nodig hebt en zeker het voldoende licht niet zal hebben.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF-S VR DX Zoom-Nikkor 18-200mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Ginobsb Bekijk bericht
              Ik heb mijn Fototoestel een paar keer gebruikt waar ik het voornamelijk voor zou gebruiken en dat is bij optredens en concerten. als je dan een bij tussen het publiek staat is het nogal vrij moeilijk om een stap vooruit of achteruit te nemen. en de mensen die optreden blijven niet altijd op dezelfde plaats staan. Die 55mm zal niets verschillen maar het feit dat ik op een vaste plaats sta en dat het opject zich verplaatst maakt het zo moeilijk. en tussen zo een hoop volk van lens veranderen is voor een beginneling niet simpel.
              Ik gebruik vaak mijn 85mm lens voor concert fotografie, maar ik heb nooit die problemen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X