Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

##GEKOCHT## Nikon 80D + 18/200 VR

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ##GEKOCHT## Nikon 80D + 18/200 VR

    Hoi allen,

    de laatste 5 jaar heb ik al heel wat mooie fotos genomen met m'n, toen heel dure, Canon Ixus 400.

    Ik heb er heel veel plezier aan gehad maar wou toen al een onbetaalbare SLR, waren toen 2500-3000€.

    Heb me meerdere keren 'belachelijk' gemaakt door met zo'n klein kamerake een statief te gebruiken, bij het grote publiek geldt 'size does matter' nog altijd.

    Nu begint de Ixus af en toen te haperen dat hij geen foto wilt nemen.

    Deze week schrok ik toen er in de 'carrefour' de Canon Eos 350 en 400 stonden voor de prijs die ik toen betaald heb voor de Ixus !!!!!

    Dus begin ik er nu wel aan te denken om een stap verder te gaan en eindelijk te doen wat ik al zolang wil, schilderijen nemen met een fototoestel.

    Nu ben ik tevreden over Canon en de kwaliteit die de Ixus me gaf/geeft, daarom begin ik m'n zoektocht bij Canon.

    Nu lees ik hier veel tevreden commentaar over de EOS400D [350] en z'n tegenhanger Nikon 80D [70-40]
    Natuurlijk spreek ik hier over, voor de meesten onder ons, de duurdere modellen dus mag een goedkoper model ook voor een amateur-fotograaf.
    Misschien een goedkoper model met een betere lens dan een duurdere met een goedkope lens?
    Ik wil het ook langzaam doen, eerst sparen en dan uitbreiden...
    Ben WEL geinteresseerd in die 10MB's

    Budget: er is niet echt een max. maar wil het menselijk houden...zoals ik al zei, het mag in verschillende keren gaan.
    Het is ook niet dringend, wil wel gaag een camera hebben vóór april 2008 voor de honeymoon op het mooie, fotogenieke, Vlieland.

    Wat raden jullie me aan als ik graag:

    *landschappen fotografeer
    *hou van zwart-wit fotos
    *fabrieken of andere 'tands des tijds' fotos wel nemen?

    Welke toestellen, body's of kits, welke lens als ik een body neem, etc...

    voorbeeld:
    EOS400D body in Fnac: konijnenberg 599€
    D80 body: konijnenberg 821€
    D40 body: konijnenberg 605€
    en natuurlijk talloze kits...

    alvast bedankt,
    Koen
    Last edited by Koen70; 20 oktober 2007, 20:20.
    Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
    http://kodefoto.webs.com/
    http://flandriens.webs.com/

  • #2
    Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

    Nikon of Canon, maakt niet veel uit, bij beiden zijn de toestellen zeer kwaliteitsvol en zal je niet direct een miskoop doen. Toch niet in het segment dat je aanhaalt.
    Zelf kom ik van een Ixus V ( ) en de stap naar een DSLR is dan wel groot, met alle info op dit forum begint het nu aardig te lukken.
    Pas op met de Nikon D40, lees daar eerst eens goed over motor in de lens of in de body, dat kom ik hier toch regelmatig tegen.
    Zorg als je landschappen wil fotograferen dat je zeker breedhoek hebt, en vergeet niet dat je lens even belangrijk si als de body, zo niet belangrijker.
    Pak ze voor de rest eens allemaal vast in de winkel, of vraag een BD'er in de buurt of je eens langs mag, de meesten hier zijn daartoe wel bereid denk ik.

    PS: had je nu in je profiel gezet van waar je bent waren er misschien al aanbiedingen.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

      Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
      Budget: er is niet echt een max. maar wil het menselijk houden...zoals ik al zei, het mag in verschillende keren gaan.
      Het is ook niet dringend, wil wel gaag een camera hebben vóór april 2008 voor de honeymoon op het mooie, fotogenieke, Vlieland.

      voorbeeld:
      EOS400D body in Fnac: konijnenberg 599€
      D80 body: konijnenberg 821€
      D40 body: konijnenberg 605€
      en natuurlijk talloze kits...

      alvast bedankt,
      Koen
      Als je het pas in april 2008 nodig hebt, wacht dan nog even !
      Er staan nog enkele nieuwe modellen te komen (o.a. Nikon, Fuji) en dan zullen de bestaande modellen wellicht nog in prijs zakken enerzijds, anderzijds kan je dan weer koopjes doen (2de hands). Zo kan je bv naar aanleiding van de komst van de D300 de D200 voor een spotprijsje kopen.

      In jou geval zal geduld beloond worden !

      D40 zou ik niet overwegen wegens beperkter aanbod van lensen.

      Zoals reeds eerder aangehaald, merk is niet zo belangrijk, maar neem de diverse modellen die je overweegt voor je aankoop eens even vast zodat je kan voelen dewelke het beste in je hand ligt.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

        Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
        Pas op met de Nikon D40, lees daar eerst eens goed over motor in de lens of in de body, dat kom ik hier toch regelmatig tegen.
        Zorg als je landschappen wil fotograferen dat je zeker breedhoek hebt, en vergeet niet dat je lens even belangrijk si als de body, zo niet belangrijker.
        Pak ze voor de rest eens allemaal vast in de winkel, of vraag een BD'er in de buurt of je eens langs mag, de meesten hier zijn daartoe wel bereid denk ik.
        PS: had je nu in je profiel gezet van waar je bent waren er misschien al aanbiedingen.
        heb m'n profiel aangepast, bedankt voor de tip.

        de 18-55 is een breedhoek hé? is het dan de beste zaak om daar mee te beginnen en later uit te breiden of een van de andere kits te nemen?

        350D met goede lens of 400D en later een goede lens kopen?

        K
        Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
        http://kodefoto.webs.com/
        http://flandriens.webs.com/

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
          Als je het pas in april 2008 nodig hebt, wacht dan nog even !
          Er staan nog enkele nieuwe modellen te komen (o.a. Nikon, Fuji) en dan zullen de bestaande modellen wellicht nog in prijs zakken enerzijds, anderzijds kan je dan weer koopjes doen (2de hands). Zo kan je bv naar aanleiding van de komst van de D300 de D200 voor een spotprijsje kopen.

          In jou geval zal geduld beloond worden !

          D40 zou ik niet overwegen wegens beperkter aanbod van lensen.

          Zoals reeds eerder aangehaald, merk is niet zo belangrijk, maar neem de diverse modellen die je overweegt voor je aankoop eens even vast zodat je kan voelen dewelke het beste in je hand ligt.
          ok, zal dus geen D40 kopen

          wachten voor de kerstperiode dan? en wat zou je dan aanraden om naar uit te kijken?

          K
          Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
          http://kodefoto.webs.com/
          http://flandriens.webs.com/

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

            Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
            de 18-55 is een breedhoek hé? is het dan de beste zaak om daar mee te beginnen en later uit te breiden of een van de andere kits te nemen?

            350D met goede lens of 400D en later een goede lens kopen?
            De 18-55 is de kitlens, en de meesten omschrijven die als niet zo goed.
            Zelf heb ik onmiddellijk voor de 17-85 de 400d en de grip gekozen, na een paar duizend berichten hier doorgenomen te hebben.
            Geen spijt van, net zo min als van mijn 50mm 1.8 en de 70-300 IS, allemaal geen top, maar geen kit ook niet.
            Algemeen: beter goeie lens dan duurdere body, maar eens je voor een merk kiest blijf je daar in natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

              en als je op de 'aktie' lijst van konijnenberg kijkt staan er zo'n 10tal kits, welke zou je dan aanraden?

              LINK
              Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
              http://kodefoto.webs.com/
              http://flandriens.webs.com/

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

                Op dit moment zou ik nog hetzelfde doen, de meerprijs van de 40D is boven mijn budget, de BG-E3 grip is een goeie aanvulling en de 17-85 is en blijft een goeie lens. Maar dat is allemaal subjectief.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                  Op dit moment zou ik nog hetzelfde doen, de meerprijs van de 40D is boven mijn budget, de BG-E3 grip is een goeie aanvulling en de 17-85 is en blijft een goeie lens. Maar dat is allemaal subjectief.
                  dit dan?

                  Canon EOS 400D + 17-85mm IS + BG-E3
                  € 1168,31
                  Koop tussen 1 oktober 2007 en 31 december 2007 een EOS 400D kit en ontvang maar liefst € 100 retour!
                  LINK
                  Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                  http://kodefoto.webs.com/
                  http://flandriens.webs.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

                    Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Als je het pas in april 2008 nodig hebt, wacht dan nog even !
                    Er staan nog enkele nieuwe modellen te komen (o.a. Nikon, Fuji) en dan zullen de bestaande modellen wellicht nog in prijs zakken enerzijds, anderzijds kan je dan weer koopjes doen (2de hands). Zo kan je bv naar aanleiding van de komst van de D300 de D200 voor een spotprijsje kopen.
                    Het is best mogelijk dat de prijzen van de huidige camera's nog zullen zakken, maar ik vermoed dat Koen70 geen ervaring heeft met een DSLR. Daarom zou ik eerder aanraden om niet te lang te wachten, en ervoor te zorgen dat Koen nog de tijd heeft om te leren werken met een DSLR.
                    Een degelijke camera kopen is niet voldoende om goede foto's te maken, weten hoe je de camera moet instellen en gebruiken in de meest uiteenlopende situaties is eigenlijk zeker zo belangrijk.
                    Met alle (merken en types) DSLR's die er nu op de markt zijn kan je mooie foto's maken, de verschillen in beeldkwaliteit zijn niet zo groot dat je meteen kan zeggen met welke camera een bepaalde foto is gemaakt (gelukkig maar).

                    Ik hoop dat Koen een beetje basiskennis heeft van fotografie, anders zal hij zeker nog de tijd nodig hebben om alles te leren tegen april 2008.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
                      dit dan?

                      Canon EOS 400D + 17-85mm IS + BG-E3
                      € 1168,31
                      Koop tussen 1 oktober 2007 en 31 december 2007 een EOS 400D kit en ontvang maar liefst € 100 retour!
                      LINK

                      Een batterijgrip is niet echt noodzakelijk (anders zou die vast gemonteerd zijn).
                      Je kan dus wat besparen door die niet te kopen.

                      De 17-85 IS is zeker een goede keuze om mee te beginnen, die is veel beter dan de kitlens.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Het is best mogelijk dat de prijzen van de huidige camera's nog zullen zakken, maar ik vermoed dat Koen70 geen ervaring heeft met een DSLR. Daarom zou ik eerder aanraden om niet te lang te wachten, en ervoor te zorgen dat Koen nog de tijd heeft om te leren werken met een DSLR.
                        Een degelijke camera kopen is niet voldoende om goede foto's te maken, weten hoe je de camera moet instellen en gebruiken in de meest uiteenlopende situaties is eigenlijk zeker zo belangrijk.
                        Met alle (merken en types) DSLR's die er nu op de markt zijn kan je mooie foto's maken, de verschillen in beeldkwaliteit zijn niet zo groot dat je meteen kan zeggen met welke camera een bepaalde foto is gemaakt (gelukkig maar).

                        Ik hoop dat Koen een beetje basiskennis heeft van fotografie, anders zal hij zeker nog de tijd nodig hebben om alles te leren tegen april 2008.
                        tuurlijk, een goede camera maakt niet een goede fotograaf van je

                        ik heb al aardig wat posts hier gelezen en ben je meerdere malen tegengekomen BB met goede antwoorden.

                        wat zou jij doen? naar wat ik lees gaat m'n voorkeur uit naar een D400 body met 1 goede lens om te beginnen.
                        ik lees veel goeds over de 400 dus da's geen probleem maar wat met een lens?
                        macro doe ik later wel, geen zorgen voor nu
                        sport en bewegende objecten zijn ook voor later

                        wat wel? landschappen, zee, industrie en lukraak zaken die ik 'speciaal' vind.

                        Wat zou jij me dan aanraden als eenvoudige, matig geprijsde lens als starter?

                        K
                        Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                        http://kodefoto.webs.com/
                        http://flandriens.webs.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een batterijgrip is niet echt noodzakelijk (anders zou die vast gemonteerd zijn).
                          Je kan dus wat besparen door die niet te kopen.

                          De 17-85 IS is zeker een goede keuze om mee te beginnen, die is veel beter dan de kitlens.
                          we waren tegelijk aan het typen

                          17-85 IS, van Canon of ander merk?



                          Canon EOS 400D + 17-85mm IS
                          € 1075,78

                          dit is dus géén kitlens en met cashback?

                          zijn daar nog onderverdelingen voor qua sluitertijd ofzo?

                          batterijgrip kan inderdaad later
                          Last edited by Koen70; 14 oktober 2007, 16:23.
                          Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                          http://kodefoto.webs.com/
                          http://flandriens.webs.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D40/D70/D80 of andere toestellen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
                            we waren tegelijk aan het typen

                            17-85 IS, van Canon of ander merk?

                            Canon EOS 400D + 17-85mm IS
                            € 1075,78

                            dit is dus géén kitlens en met cashback?

                            zijn daar nog onderverdelingen voor qua sluitertijd ofzo?

                            batterijgrip kan inderdaad later
                            De EF-S 17-85 IS is inderdaad een Canon-lens. Bij de duurdere lenzen gaat het vooral over de lichtsterkte, lichtsterker is altijd duurder, omdat de lenselementen groter moeten zijn. In een objectief (= een geheel van lenzen) zitten heel wat verschillende lenzen, en hoe groter die zijn, hoe moeilijker en dus ook duurder het wordt om die optimaal te slijpen. Dat bepaalt voor een groot deel de hogere kostprijs van de lichtsterke objectieven.


                            Maar, met de huidige stand van zaken kan je een digitale reflex probleemloos gebruiken op iso 800 en zelfs iso 1600, daardoor is het niet altijd meer nodig om de duurdere lenzen te kopen (tenzij je natuurlijk het uiterste uit de combinatie camera/objectief wil halen). De 17-85 heeft een normale lichtsterkte (f4,5-5,6), dat er twee getallen opgegeven zijn wil zeggen dat ze in de breedhoekstand (17mm) wat lichtsterker is dan in de tele-stand (85mm).

                            Als dit een f2,8-lens zou zijn, dan dan zou die minstens 3x zo duur zijn, en ze zou ook veel zwaarder en groter zijn.

                            Door een hogere iso-waarde te kiezen kan je in de meeste gevallen een aanvaardbare sluitertijd halen om bewegingsonscherpte te vermijden.
                            Met een 17-85 IS kan je zonder al teveel problemen foto's maken uit de hand met een sluitertijd van 1/15sec bij 85mm, zolang het onderwerp niet beweegt (dat kan je niet stilzetten met beeldstabilisatie). Zonder de beeldstabilisatie zal je op 85mm eerder naar 1/100sec moeten om geen bewogen foto's te krijgen. Beeldstabilisatie geeft geen absolute garantie op scherpe foto's, maar het percentage scherpe foto's zal wel groter worden, vooral in situaties waarbij er niet al teveel licht is.

                            Iemand van onze fotoclub heeft niet zo lang geleden een 400D + EF-S 17-85 IS gekocht, en die is heel tevreden over de resultaten.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 350/400 - Nikon D70/D80 ???

                              Zoals meestal kan ik het niet beter schrijven dan Black B@ndit, alleen is er deze keer een heel klein foutje ingeslopen, denk ik, de 17-85 heeft wel degelijk f4 -5.6 .
                              Het is een goeie allround combinatie.

                              Comment

                              Working...
                              X