Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot g9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon powershot g9

    Hallo,
    Sinds kort mag ik fotografie als een van mijn hobby's beschouwen. Ik heb al 2 sony compactcamera's versleten en gebruik nu m'n mobiele telefoon (Nokia n73) om foto's te nemen. Lach me niet uit want de foto's zijn echt van een behoorlijke kwaliteit; zeker voor een gsm.

    Ik ben nu op zoek naar de perfecte digitale camera . Ik wil er helaas wel maximaal 500 euro aan besteden. Een redelijke optische zoom vind ik belangrijk en natuurlijk ook (vooral) voldoende mogelijkheden om alles zelf in te stellen. Een SLR is dus net iets te duur voor mij (en eigenlijk ook te groot en niet gebruiksvriendelijk genoeg). Ik heb uren zitten zoeken naar de ideale camera en zo kwam ik uit bij de G9 van canon. Ik ben toch nog steeds aan het twijfelen omdat er toch redelijk veel kritiek te vinden is, vooral omdat de foto's nogal snel ruis zouden vertonen. bijvoorbeeld hier: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1242705

    Maar ik heb ook een heleboel tevreden mensen gezien en een aantal mooie voorbeeldfoto's . Ik ga waarschijnlijk een G9 kopen als hij de test op dit forum kan doorstaan. Is het een goeie keuze (voor mij)? Zijn er hier mensen die hem al hebben (gebruikt), zijn er alternatieven die ik over het hoofd zie...?

  • #2
    Re: Canon powershot g9

    Ik ben al lang op zoek naar de perfecte digitale compactcamera en dit jaar alleen heb ik er een 5-tal gekocht en terug verkocht. Het dichtste bij doel is volgens mij de G7, ik heb de G9 echter nog niet kunnen testen maar mijn G7 is al wel de deur uit om een G9 te kopen. Nu twijfel ik nog wel een beetje, er zou aardig wat ruis aanwezig zijn, ik had altijd veel foto's mijn rode ogen (typisch vind ik bij Canon camera's), en buiten raw en meer pixels denk ik niet of er meer fundamentele verschillen zijn. Maar aan de andere kant krijg je volgens mij wel de beste compactcamera in zijn klasse .

    Ik twijfel momenteel om misschien een superzoom-achtige camera te kopen, een DSLR komt niet ter sprake omdat ik gewoon te weinig ken van de instellingen en ik toch alleen maar gefrustreerd zou raken. Ik dacht misschien aan de Panasonic FZ18 maar in een paar online reviews stond dat deze ook wat ruis vertoonde (mea culpa aan alle Pana gebruikers, ik heb het niet geschreven), de S5 heb ik al gehad en terug verkocht vermits hij ook vrij groot was. Dus zoals gezegd in mijn eerste zin...ik ben al lang op zoek naar de perfecte digitale compactcamera... ...of er moest een instap-DSLR zijn van rond hetzelfde budget die praktisch op auto-stand dezelfde kwalitatieve foto's maakt als de G7/G9.

    Er zijn hier relatief weinig G7 gebruikers op dit forum, nooit begrepen waarom hij niet populair is...misschien omdat je voor die prijs al bijna een DSLR hebt?
    Moest er iemand ervaringen hebben met de G9, ik hoor het graag. Hier alvast de review op dcresource:

    http://www.dcresource.com/reviews/ca...ew/index.shtml

    Comment


    • #3
      Re: Canon powershot g9

      De Canon G7 lijkt me nog steeds de top op het vlak van de compacts, lees er Déclic Foto Magazine en Chasseurs d" Images op na en dan zie je dat een G7 en zelfs een Nikon P5000 absolute aanraders zijn. De Nikon kost dan nog eens een stukje minder ook.
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

      Comment


      • #4
        Re: Canon powershot g9

        Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
        Ik ben al lang op zoek naar de perfecte digitale compactcamera en dit jaar alleen heb ik er een 5-tal gekocht en terug verkocht. Het dichtste bij doel is volgens mij de G7, ik heb de G9 echter nog niet kunnen testen maar mijn G7 is al wel de deur uit om een G9 te kopen. Nu twijfel ik nog wel een beetje, er zou aardig wat ruis aanwezig zijn, ik had altijd veel foto's mijn rode ogen (typisch vind ik bij Canon camera's), en buiten raw en meer pixels denk ik niet of er meer fundamentele verschillen zijn. Maar aan de andere kant krijg je volgens mij wel de beste compactcamera in zijn klasse .

        Ik twijfel momenteel om misschien een superzoom-achtige camera te kopen, een DSLR komt niet ter sprake omdat ik gewoon te weinig ken van de instellingen en ik toch alleen maar gefrustreerd zou raken. Ik dacht misschien aan de Panasonic FZ18 maar in een paar online reviews stond dat deze ook wat ruis vertoonde (mea culpa aan alle Pana gebruikers, ik heb het niet geschreven), de S5 heb ik al gehad en terug verkocht vermits hij ook vrij groot was. Dus zoals gezegd in mijn eerste zin...ik ben al lang op zoek naar de perfecte digitale compactcamera... ...of er moest een instap-DSLR zijn van rond hetzelfde budget die praktisch op auto-stand dezelfde kwalitatieve foto's maakt als de G7/G9.

        Er zijn hier relatief weinig G7 gebruikers op dit forum, nooit begrepen waarom hij niet populair is...misschien omdat je voor die prijs al bijna een DSLR hebt?
        Moest er iemand ervaringen hebben met de G9, ik hoor het graag. Hier alvast de review op dcresource:

        http://www.dcresource.com/reviews/ca...ew/index.shtml
        Voor € 395,- heeft u nog geen DSLR met lens maar wel een G7 (inclusief lens)
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Canon powershot g9

          Voor € 395,- heeft u nog geen DSLR met lens maar wel een G7 (inclusief lens)
          Dat dacht je maar ...:
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

          Comment


          • #6
            Re: Canon powershot g9

            Ik heb de G7 in mijn bezit, Wat de ruiswaarden betreft moet ik eerlijk toegeven dat deze boven 200 iso zeer storend zijn. De G9 is niets meer dan een G7 met RAW, 12 Megapixel en de optie om draadloos te flitsen (dacht ik).
            De ruis is voornaamelijk te wijten aan een kleine censoroppervlakte.
            De ruisonderdriukking van canon doet zijn werk uitstekend, maar dan mis je toch wel detail in de fotos. een reflex heeft hier weinig last van.
            Maar zolang je onder de 200 iso blijft en een korte sluitertijd insteld, maak je zeker mooie fotos. Met externe flits maak je er mooie portretten mee.
            En alles kan je manueel instellen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon powershot g9

              Zoals vaak wordt de keuze bepaald door het gebruik.
              Heb je goede ruisprestaties bij hoge iso-waarden nodig? Zoek dan een camera van de vorige generatie van ca. 6 megapixel. Doe je meer algemene fotografie bij overwegend daglicht en buitenshuis, dan kun je meestal met iso 100 of 200 wel uit de voeten. In dit toepassingsbereik presteren de meeste compacts wel goede resultaten.

              Vrijwel alle fabrikanten zijn feitelijk de bocht uitgevlogen door de megapixel hype. Op hetzelfde sensoroppervlak worden nu 10 of zelfs 12 megapixels gepropt. Dit is funest voor ruisprestaties.

              Ik heb heel lang reviews gelezen en ben uiteindelijk beland bij een Fuji f31fd. Deze presteert bij iso 800 nog zeer acceptabele resultaten en de kleuren zijn typisch Fuji, dus minder verzadigd dan bij andere merken. Dit vind ik natuurgetrouwer, maar het is meer een kwestie van smaak.

              De compacts van de huidige generaties hebben vrijwel allemaal bedroevend hoge ruisvorming, vaak al vanaf iso 200. Ook Fuji is na de f31fd niet aan de mpixel hype ontsnapt en levert in op kwaliteit.

              Comment


              • #8
                Re: Canon powershot g9

                Hey juppekes

                Ik heb de canon G7 en ben daar zeer tevreden mee

                Heb hem nu ogeveer 10 maanden en zit al aan mijn 18.000 kliks

                Wat die ruis betreft Neat Image doet wonderen in enkele seconden

                Ik heb zelf de teleconvertor x2 en daar ben ik ook zeer tevreden mee

                Ben zelfs van plan om hem zeker nog een jaartje te houden
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: Canon powershot g9

                  Ik gebruik zelf ook een G7 voor de familiefoto's, de uitstapjes kortom alles waar ik tegenop zie om mijn MkIII mee naartoe te sleuren. Ik vind hem behoorlijk ook qua ruisniveau. Je mag zo'n compactje niet vergelijken met een DSLR!

                  Maar ook de G7 kan draadloos flitsen met behulp van een ST-E2.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon powershot g9

                    Ik heb nu de G9 en voorheen de G7, wel ik ben serieus tevreden . Tja, ruis...dat is voor ieder persoonlijk maar ik vind dat dat voor de G9 heel goed meevalt.

                    Comment

                    Working...
                    X