Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

    Kan er iemand mij vertellen waarom ik voor de ene, al dan niet voor de andere camera moet gaan.
    Ik twijfel tussen die twee. De ene is het neusje van de zalm, maar geen full frame en de andere, goedkopere is wel full frame.
    Het is vooral voor reportagewerk, waarbij ruisonderdrukking en scherpstelsnelheid van groot belang is.
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

  • #2
    Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

    Zoals de prijzen nu staan vind ik dat je erg veel camera krijgt bij de 5D als je de snelheid in beelden niet echt nodig hebt zou ik voor de 5D gaan.

    Ik heb de 5D en de 1D Mark II in huis en betrap me zelf erop dat ik tegenwoordig meer met de 5D aan het werken ben.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

      Ik heb ook lang getwijfeld tussen de twee, en heb uiteindelijk voor de Mark III gekozen. Was dit de juiste beslissing? Ik hoop het , ik heb het toestel nog meer 2 weken For wat betreft ruis en focus snelheid denk ik dat de Mark III top is voor het moment. Ik vind ook dat een 1.3x sensor een mooie middenweg is tussen ful-frame en 1.6x.

      Je moet voor jezelf uitmaken hoeveel geld je er wil aan uitgeven en wat je juist wenst te doen. Heb je wat meer zoom nodig en snelheid zou ik voor de 1DM3 gaan. Heb je liever een lichter toestel (zonder grip dan wel) en full-frame kies dan voor de 5D.

      Digipics heeft wel een goed punt, nu met de cashback van Canon heb je bij de 5D wel een heel goed aanbod. Voor de prijs van een Mark III kan je nu een 5D kopen met L-glass

      Houd er ook wel rekening mee dat de 5D hoogst waarschijnlijk het volgende model zal zijn welke Canon zal vervangen.

      Veel plezier met je keuze
      Canon met glas...

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

        Dubbeltje op zijn kant, na een d2x zou ik zeggen: de 1dmkIII (maar let toch maar goed op dat je de Nikon niet te zeer gaat missen, op verschillende punten moet de d2x nog steeds niet onderdoen, integendeel, en de d300 komt zeer dicht op het mkIII niveau....ik zal maar niet verder gaan of half bd ligt weer op mijn nek.
        Maar puur op beeldkwaliteit vind ik de 5d net iets beter, al zal je moeten pixelpeepen om het verschil te zien (d5 / mkIII)
        Puur kwa bouw en snelheid is de mkIII een andere camera, gemaakt voor sport en snelheid. De 5d daarentegen vind ik de fijnere camera, en is dan ook nog eens een stuk goedkoper ;-)
        Zoals steeds: beide uitproberen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

          Oorspronkelijk geplaatst door maarten1 Bekijk bericht
          Het is vooral voor reportagewerk, waarbij ruisonderdrukking en scherpstelsnelheid van groot belang is.
          De 5D heeft een goede autofocus voor stilstaande onderwerpen.
          Maar de AF van de 1DIII is beter. Als die AF perfect werkt.

          Kan iemand met een 1DIII even verklaren hoe erg dit is:
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


          Is dit een voldoende reden om geen 1D(s)III te kopen.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            De 5D heeft een goede autofocus voor stilstaande onderwerpen.
            Maar de AF van de 1DIII is beter. Als die AF perfect werkt.

            Kan iemand met een 1DIII even verklaren hoe erg dit is:
            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


            Is dit een voldoende reden om geen 1D(s)III te kopen.

            Jan.
            Ik heb tot nu toe nog geen autofocus problemen gemerkt. Ik heb het toestel echter nog maar 2 weken. Langs de andere kant zijn hier toch wel wat mensen op BD die een Mark III hebben. Lees even dit topic:

            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=182283
            Canon met glas...

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              integendeel, en de d300 komt zeer dicht op het mkIII niveau....ik zal maar niet verder gaan of half bd ligt weer op mijn nek.
              ... De 5d daarentegen vind ik de fijnere camera, en is dan ook nog eens een stuk goedkoper ;-) ...
              ... Canon zal IETS moeten doen nu de D300 er is ... eindelijk MOETEN ze iets gaan doen ... dus komt er nu hopelijk eindelijk de 3D http://www.camera-news.com/2006/08/2...ting-the-days/ ... als je van een Olympus OM1/2 zoeker naar een Eos 5 bent ' afgedaald ' dan is een 1.5 of 1.6 crop zoeker ' eine Zumutung ' ... ik zou al heeel content zijn met de 1.3 crop sensor van de 1DIII gecombineerd met een 0,90x vergrotingsfactor ... en inderdaad eindelijk een oled display ... ecf mag uiteraard ... vond / vind dat wel fijn op mijn eos 5 ( ecf vertical mode enabled,werkt bij mij ) je kan natuurlijk ook stellen : koop dan direkt een 1DIII ... niet de afmetingen zijn 'de' struikelblok ( ongeveer Eos 5+grip / mijn laatste aanwinst in de collectie een Eos 1n DP) maar het gewicht 1335 g ... en daar nog passende lenzen bij ... weer 2 kg ... dat hadden we ooit bij de voorganger van mijn OMs ( Nikon F2/MD2 die om die reden is vervangen)

              ... anders wordt het voor mij toch een 5DII ( of als noodoplossing een tweedehandse 5D)
              Last edited by Silver Roller; 11 oktober 2007, 22:37.

              Comment


              • #8
                Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

                Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                ... Canon zal IETS moeten doen nu de D300 er is ... eindelijk MOETEN ze iets gaan doen ...
                En ik denk dat Canon eenvoudig NIETS gaat doen.

                Net zoals met de Nikon D40, D40x, D70, D80 en D200 gaat Canon nu opnieuw iets minder goed verkopen dan voor de D3 en D300.
                En daarmee is alles gezegd.

                De D300 is geen 1DIII.
                De D300 is een iets betere versie van de D200.
                Nu met professionele AF, met 12 MP sensor en met een groter LCD.
                En daarmee is alles gezegd.

                Het is perfect mogelijk dat de opvolger van de 1DIII ook een FF sensor heeft en ook 12 MP is.
                Maar die opvolger is er niet voor einde 2008 (Fotokina) of nog veel later.

                En als de opvolger van de 5D er inderdaad in Jan 08 is, dan zijn de technische eigenschappen van de 5D opvolger lang voor de D3 en de D300 definitief vastgelegd. De productie moet nu ongeveer opgestart zijn.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  De D300 is geen 1DIII.
                  De D300 is een iets betere versie van de D200.
                  En als de opvolger van de 5D er inderdaad in Jan 08 is, dan zijn de technische eigenschappen van de 5D opvolger lang voor de D3 en de D300 definitief vastgelegd. De productie moet nu ongeveer opgestart zijn.

                  Jan.
                  De D300 zit wel in een andere prijskategorie dan de D40 en de 1DIII ... en deze keer ook duidelijk betere features dan de D40 ... vandaar dat ik hoop/denk dat Canon nu eindelijk toch iets zal moeten doen.

                  De 5DII moet niet concurreren met een D300 ... eigenlijk nog altijd zonder concurrentie en dat is ook niet goed ... maakt die marketingkabouters bij Canon misschien wel ' te ' lui ... en dus vrees ik dat er nog altijd geen bodysealing zal zijn ... hoogstens een paar ' zwaikes ' a la 40D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

                    Je hebt een D2X en zou overschakelen naar canon? ik zou dat toch niet doen. heb er zelf ook een tijdje over nagedacht, maar dat is een straatje zonder einde.
                    Na de 1DIII komt er weer een andere, na de D3 en D300 ook, en zo kan je maar bezig blijven!

                    da's mijn gedacht hé... op den duur is een mens meer bezig met de features van de verschillende camera's te bestuderen dan waar het werkelijk om draait: goede foto's trekken met de mogelijkheden die je voorhanden hebt.
                    Je verliest er alleen maar tijd mee. Want tegen dat je alle mogelijkheden van de ene camera kent, is de volgende al uit...

                    ik zou dus maar bij nikon blijven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      ... vandaar dat ik hoop/denk dat Canon nu eindelijk toch iets zal moeten doen.
                      Het ontwikkelen van een nieuwe camera kost jaren. Zelfs de in onze ogen simpele updates kosten veel tijd. De cameramakers hebben een eigen filosofie en kijken echt niet naar elkaar voor nieuwe ontwikkelingen simpelweg omdat ze 3, 4 of 5 jaar vooruit moeten denken.

                      Prijs is een ander verhaal, maar vergeet het maar rustig dat Canon nu in paniek is en hard bezig is om over 3 weken een nieuwe camera op de markt te zetten

                      Bovendien, is het nu zo verschrikkelijk slecht wat Canon aanbiedt ?
                      Groeten,

                      Albert Jan

                      Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht

                        Bovendien, is het nu zo verschrikkelijk slecht wat Canon aanbiedt ?
                        die is goed!
                        een maand of twee geleden was de grote vraag hier "is het nu zo verschikkelijk slecht wat Nikon aanbiedt"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                          die is goed!
                          een maand of twee geleden was de grote vraag hier "is het nu zo verschikkelijk slecht wat Nikon aanbiedt"
                          Ja.

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                          Bovendien, is het nu zo verschrikkelijk slecht wat Canon aanbiedt ?
                          Nee.



                          Jan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                            Je hebt een D2X en zou overschakelen naar canon? ik zou dat toch niet doen. heb er zelf ook een tijdje over nagedacht, maar dat is een straatje zonder einde.
                            Na de 1DIII komt er weer een andere, na de D3 en D300 ook, en zo kan je maar bezig blijven!

                            da's mijn gedacht hé... op den duur is een mens meer bezig met de features van de verschillende camera's te bestuderen dan waar het werkelijk om draait: goede foto's trekken met de mogelijkheden die je voorhanden hebt.
                            Je verliest er alleen maar tijd mee. Want tegen dat je alle mogelijkheden van de ene camera kent, is de volgende al uit...

                            ik zou dus maar bij nikon blijven
                            Laat 'm toch proeven van dat groenere gras aan de overkant Maar dat was eigenlijk niet waar het topic over ging zeker

                            MVG,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Eos1D Mark III of Canon Eos 5?

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Laat 'm toch proeven van dat groenere gras aan de overkant Maar dat was eigenlijk niet waar het topic over ging zeker

                              MVG,

                              voor mij niet gelaten hoor frank...

                              Comment

                              Working...
                              X