Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactje met 24 (of 28) - 70mm lens en manuele controle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compactje met 24 (of 28) - 70mm lens en manuele controle

    Hallo,

    ik ben al een tijdje aan het uitkijken voor een compacte camera maar vind voorlopig niet wat ik zoek:
    - groothoek tot korte tele, liefst 24-70mm
    - liefst f/2.8 over het hele bereik
    - stabilisatie zou zeer welkom zijn maar is niet essentieel
    - zo veel mogelijk SLR-stijl bediening (een wieltje voor het diafragma en liefst ook eentje voor belichtingscompensatie)
    - RAW (absoluut noodzakelijk!)
    - redelijk goede hoge iso's (voor een compactje) te vergelijken zijn met fuji f31fd
    - 5 megapixel is meer dan genoeg

    Ik denk eigenlijk niet dat er al zoiets op de markt komt (naar camera komt de Ricoh caplio GX100 het meest in de buurt, maar die heeft geen uitzonderlijk goede iso, geen f/2.8 over het bereik en een hele trage raw modus, een beetje veel compromissen voor de prijs).

    Een Canon G7 of G9 lijkt me ook wel wat, maar dan heb ik een groothoekconverter nodig en die is blijkbaar nogal groot voor deze cameras).

    Jammer dat een Olympus E410 een lens nodig heeft ;-) Zonder die lens die eruit steekt was dat ideaal geweest.

    Is er iemand die een ander toestel kent dat in de buurt komt? Of zal ik nog wat meer geduld moeten hebben?

    mvg,

    Jan

  • #2
    Re: compactje met 24 (of 28) - 70mm lens en manuele controle

    De nieuwe Panasonic FZ18 zit volgens mij het dichtst in de buurt.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: compactje met 24 (of 28) - 70mm lens en manuele controle

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      De nieuwe Panasonic FZ18 zit volgens mij het dichtst in de buurt.
      Die is me te dik, ik wil eigenlijk iets dat maximum 4cm dik is, anders kan ik zowel een DSLR meenemen.

      Als richtlijn van formaat mischien maximum 4x12x7cm nemen.

      Comment

      Working...
      X