Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan geen keuze maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan geen keuze maken

    Hoi,

    Ben sedert een weekje lid hier van het forum, ben al een eindje aan het lezen maar heb nog niet echt een antwoord op m'n vraag ik sta momenteel in twijfel tussen de canon 400d en de nikon d40x allebei met de kit met lenzen van 18-55 en 55-200. Ik volg sedert dit jaar een cursus fotografie en zou m'n camera nodig hebben om foto's te maken op het circuit (moto's) en portretfoto's. Is er een ander pakket met andere lenzen die je zou aanraden of een andere camera schrijf maar gerust neer.

    P.S waar vind ik de zoekfunctie hier?


    Heel erg bedankt voor de hulp

    Zal morgen of vrijdag de knoop moeten doorhaken.

  • #2
    Re: Kan geen keuze maken

    als aanrader zou ik de nikon d80 aanraden met de 18-135 of 18-70

    Heeft een schitterende beeldkwaliteit. En ligt (voor mij toch) beter in de hand.

    Veel succes met je zoektocht
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Kan geen keuze maken

      Ik denk dat beide camera's dicht bij elkaar liggen, dus heel veel maakt het niet uit. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Canon wegens de wezenlijk lagere ruis bij hogere ISO-gevoeligheden.

      De kitlens 18-55 van Canon is niet echt de beste lens die je kan dromen. De lens kost dan ook niet veel als je ze apart koopt, en als occasie moet je blij zijn dat je er van af raakt. Hiervoor zou ik dus zeker iets anders kiezen. In plaats van 2 lenzen zou ik ook voor slechts één enkele kiezen: een mooie droom is de Canon EF 24-105mm F 4.0 L IS USM maar die kost meer dan je camera zelf. Een heel goede all round lens is de Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS. Met deze lens op de 400D heb ik al heel wat gewerkt en met prima resultaat. Optisch zijn er natuurlijk nog wel betere, maar dan in een heel ander prijsniveau. Een belangrijk pluspunt voor deze lens is ook de beeldstabilisatie, waardoor je veel langere sluitertijden kan instellen bij uit de hand fotograferen bij zwak licht.

      Verder: als je geen piepkleine vogeltjes op 20 m afstand of zo wil trekken, dan zal je je 200 mm lens niet snel gebruiken.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

      Comment

      Working...
      X