Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 camera = 4 merken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 camera = 4 merken?

    Ik heb een compactje van het merk MEDION (ja, uit den Aldi) en daar is iets raar mee aan de hand.In de exif van mijn foto's zie ik dat mijn camera een SUPRA SLIMLINE X6 is.En ondertussen heb ik identiek dezelfde camera's gezien van KONICA en MINOLTA!Snap er niets van. Verder een heel goed toestelletje.

  • #2
    Re: 1 camera = 4 merken?

    Heel simpel eingelijk.
    1 model maken in een fabriek, daarna onder verschillende namen uitbrengen.

    Al die toestellen zien er hetzelfde uit en doen exact hetzelfde, het enigste verschil is de naam en het logo erop ( en misschien de prijs )

    Citaat Chip Foto-Video special 2007:
    "Rollei is al sinds 1920...., 1945 opgericht Minox...., sinds 1930 Voigtländer.
    Maar wat is er vandaag de dag nog over van de technische know how van deze merken?"

    Rollei
    Minox
    Voigtländer
    Alle 3 hetzelfde toestel ( zo goedkoop mogelijk gemaakt in taiwan ) en proberen nog een graantje mee te pakken van de in het verleden grote namen en hopen dat de klant hierdoor denkt een duurder apparaat in handen te hebben.
    De Voigtländer komt zelfs in een nep? lederen exclusief uitziende doos om er maar duurder uit te zien.


    Greets rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: 1 camera = 4 merken?

      Da's inderdaad hoe de Aldi(Medion) het doet. De PDA/GPS die ze een paar jaar terug verkochten was een MIO168, maar met een ander logo erop.

      Ik was me er wel niet van bewust dat nog andere merken op die manier ook camera's verkochten die door een andere firma zijn gemaakt.
      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

      Comment


      • #4
        Re: 1 camera = 4 merken?

        Is waarschijnlijk een gelijkaardig fenomeen zoals hier werd beschreven. Die toestelletjes zien er hetzelfde uit, maar zullen (ik veronderstel dat er een prijsverschil is) zeker niet dezelfde functies hebben of evengoed zijn afgewerkt.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: 1 camera = 4 merken?

          Ik heb een Traveller DC10 gehad (1,5 jaar terug) van den Aldi. Intern bleek het toestel van Toshiba te zijn, wat dan weer oorspronkelijk uit de fabrieken van Canon komt. Via Google ben ik dit te weten gekomen en heb zelfs via de site van Toshiba een software update gevonden waardoor het toestel een manuele focus en stroombesparende funties kreeg. Niet alles wat Aldi verkoopt in minder. Jammer dat alle reparatie en garantie toestanden nu via een Nederlands bedrijf lopen. Ik heb het toestel een jaar geleden verkocht aan een collega en die heeft het nog steeds in gebruik.
          Comfortably numb with my Pentax

          Comment

          Working...
          X