Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe objectieven

    Ik ben nu een jaartje bezig met mijn 350d.
    Heb eerst enkele weken met de kitlens gewerkt, en dan vrij snel overgegaan naar de Sigma 24-70 f2.8 Macro. Is een meeeeer dan prachtige lens, enkel het bereik is niet voldoende voor me.

    Na deze dus een jaartje te gebruiken, begin ik me meer en meer te ergeren aan het bereik.
    Ik wil graag wat meer zoom. Maar omdat er hier mensen met meer kennis zijn, vraag ik even raad ivm mijn plan:

    Ik zou zowel de kitlens als de sigma 24-70 verkopen, en 2 andere lenzen aankopen. Namelijk de sigma 18-200 OS als wandellens, en de Canon 50mm f1.8 voor in zalen en donkere toestanden.

    Zo heb ik meer bereik met de standaardlens, maar toch nog een lichtsterke lens indien nodig.
    Iemand zin om zijn menig even neer te schrijven?

  • #2
    Re: Nieuwe objectieven

    Oorspronkelijk geplaatst door jumper Bekijk bericht
    Ik ben nu een jaartje bezig met mijn 350d.
    Heb eerst enkele weken met de kitlens gewerkt, en dan vrij snel overgegaan naar de Sigma 24-70 f2.8 Macro. Is een meeeeer dan prachtige lens, enkel het bereik is niet voldoende voor me.

    Na deze dus een jaartje te gebruiken, begin ik me meer en meer te ergeren aan het bereik.
    Ik wil graag wat meer zoom. Maar omdat er hier mensen met meer kennis zijn, vraag ik even raad ivm mijn plan:

    Ik zou zowel de kitlens als de sigma 24-70 verkopen, en 2 andere lenzen aankopen. Namelijk de sigma 18-200 OS als wandellens, en de Canon 50mm f1.8 voor in zalen en donkere toestanden.

    Zo heb ik meer bereik met de standaardlens, maar toch nog een lichtsterke lens indien nodig.
    Iemand zin om zijn menig even neer te schrijven?
    Indien kwaliteit en lichtsterkte primeren, zou ik de 24-70/2.8 houden en een 70-200/4 of 2.8 bijkopen. Indien het wat minder mag zijn of je niet van lens wil wisselen, ga dan gerust voor de 18-200.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe objectieven

      Of de Sigma 70-200 2.8 erbij, maar zeker de 24-70 houden. Zo'n 18-200 is leuk voor erbij voor vakantiekiekje enz..

      Je wilt zoom erbij, je zou ook eens iet aan de onderkant kunnen toevoegen met een Sigma 10-20. Je zegt alleen dat het bereik niet voldoende voor je is, met deze lens wordt het bereik ook uitgebreidt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe objectieven

        Inderdaad, ik zou de 24-70 liever niet weg doen (stevige bouw, lichtsterk, scherp genoeg maar zwaar en klein bereik)
        Maar veel wisselen doe ik ook niet graag :-)

        Daarmee dat ik dacht "ineens grote kuis: een 18-200 en een 50 1.8"
        Zal sebiet de rekening eens maken, en dan zien of het nog interessant is.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe objectieven

          dag,

          als je meer bereik wilt in tele, dan kan je op je bestaande 24 - 70 toch de 70-300 F4-5.6 APO van sigma laten aansluiten; dan heb je meteen heel veel bereik. Deze lens wordt op dit forum behoorlijk hoog aangeschreven, blijkbaar zowat de beste budget tele.
          Als je de bestaande standaardlens gewoon behoudt is het nog goedkoop ook.
          groetjes
          Filip

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe objectieven

            En als je nu eens je voeten zou gebruiken met een vaste 28mm? Spaart een hoop geld, en je foto's worden minder plat.
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe objectieven

              Oorspronkelijk geplaatst door jumper Bekijk bericht
              Inderdaad, ik zou de 24-70 liever niet weg doen (stevige bouw, lichtsterk, scherp genoeg maar zwaar en klein bereik)
              Maar veel wisselen doe ik ook niet graag :-)

              Daarmee dat ik dacht "ineens grote kuis: een 18-200 en een 50 1.8"
              Zal sebiet de rekening eens maken, en dan zien of het nog interessant is.
              Ik laat meer bereik en kwaliteit laten primeren boven comfort, en dan is, zelfs als je veel geld en een grote tas hebt, lenzen wisselen nodig

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe objectieven

                Nooit een 18-200mm als voornaamste lens kiezen, maar je 24-70 mm F2.8 houden en aanvullen met een 70-200mm F2.8 !

                Nooit vergeten lenzen kunnen wisselen is een voordeel, maak er dus gebruik van.

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment

                Working...
                X