Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Effecten voor partyfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Effecten voor partyfotografie

    Ik schiet nu met een EF S 17-55mm f2.8 maar ik wil eigenlijk andere effecten creeën, ik was aan een fish eye 15mm f2.8 aan het denken? Maar ik wil jullie bevindingen even horen over deze lens en/of al dan niet een ander alternatief...
    Canon 40D + 17-55mm IS USM f2.8 + BG E2n + 430Ex + Omnibounce + EW-83J + E1 + ST E2

    www.docgonzo.com

  • #2
    Re: Effecten voor partyfotografie

    Het is zeer zeker een goede lens. Maar je moet wel even beseffen als je op aps-c sensor werkt (dus eigenlijk een gewone reflex) ga je van die fish eye niet zo veel merken, je kan dan beter bv een 10,5 of zo nemen. Waar je toch ook even rekening mee zou moeten houden is dat het fish eye effect vrij snel afgezaagd wordt (en het zijn toch altijd vrij dure lenzen).

    Maar ik moet toegeven, als ik de kans had om eentje goedkoop op de kop te tikken (en natuurlijk het budget voor die goedkope tik) zou ik ook niet twijfelen !

    Groetjes

    Joris

    Comment


    • #3
      Re: Effecten voor partyfotografie

      Sigma 10-20 geeft ook prachtige effecten, maar geen fish eye effect.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Effecten voor partyfotografie

        Ja, ik wil een fish eye om wat variatie in mijn pics te krijgen want met de 17-55mm is het beeld eigenlijk altijd maar hetzelfde...
        Canon 40D + 17-55mm IS USM f2.8 + BG E2n + 430Ex + Omnibounce + EW-83J + E1 + ST E2

        www.docgonzo.com

        Comment


        • #5
          Re: Effecten voor partyfotografie

          misschien is de peleng wel iets voor je?

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Effecten voor partyfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door M@M!ke Partyshooter Bekijk bericht
            Ja, ik wil een fish eye om wat variatie in mijn pics te krijgen want met de 17-55mm is het beeld eigenlijk altijd maar hetzelfde...
            Dat ligt voornamelijk aan de fotograaf
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Effecten voor partyfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
              Het is zeer zeker een goede lens. Maar je moet wel even beseffen als je op aps-c sensor werkt (dus eigenlijk een gewone reflex) ga je van die fish eye niet zo veel merken, je kan dan beter bv een 10,5 of zo nemen. Waar je toch ook even rekening mee zou moeten houden is dat het fish eye effect vrij snel afgezaagd wordt (en het zijn toch altijd vrij dure lenzen).

              Maar ik moet toegeven, als ik de kans had om eentje goedkoop op de kop te tikken (en natuurlijk het budget voor die goedkope tik) zou ik ook niet twijfelen !

              Groetjes

              Joris
              De 10,5 is een Nikon lens. Voor Canon heb je de keuze uit de Canon EF 15 Fisheye, de SIGMA 8mm fisheye of de Peleng 8 mm.

              Die 15mm gaat idd niet zo'n enorm effect opleveren op een cropfactor, maar het is wel beeldvullend. Met een 8mm circular fisheye heb je op je cropcam serieuze afgesneden hoeken.

              Dave


              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Effecten voor partyfotografie

                Inderdaad ja, ik had niet gezien dat de TS met canon werkte. In canon ben ik niet zo thuis dus daar kan ik je niet mee helpen (maar dat heeft Groovbird dus al gedaan )

                Comment


                • #9
                  Re: Effecten voor partyfotografie

                  Ja het ligt ook aan de fotograaf maar ik bedoelde eigelijk op het beeld van de fotos, en niet als je nu je iso of sluiterltijd of geen flits gaat gebruiken.... Die 8mm zou deze goed geen op mijn 40D'ke ?
                  Canon 40D + 17-55mm IS USM f2.8 + BG E2n + 430Ex + Omnibounce + EW-83J + E1 + ST E2

                  www.docgonzo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Effecten voor partyfotografie

                    Je mag altijd eens afkomen om een Peleng 8mm te proberen. Die vind je ook vrij makkelijk op het Internet (of bij Konijn zelfs). Ze hebben geen AF maar dat heb je meestal ook niet echt nodig.

                    Het beeld zal voor de twee zo ongeveer het zelfde zijn, vermoed ik.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Effecten voor partyfotografie

                      Do I need to pimp the partyfishdrummerpic again?

                      go go Schacky go !

                      beware though, the fish effect will get boring much quicker than the 17-55mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Effecten voor partyfotografie

                        Tokina biedt ook nog een fish-eye alternatief voor Canon: de 10-17/3.5-4.5
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment

                        Working...
                        X