Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 high iso voorbeelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 high iso voorbeelden

    Vanop dpreview

    http://www.sportsshooter.com/message...html?tid=26755

    Of ze echt zijn is natuurlijk de vraag...

  • #2
    Re: D300 high iso voorbeelden

    alé ISO1600 is zeker al stukken beter dan op mijn D70
    en 3200 heb ik zelfs ni (tenzij ge da truukske doet met EV)
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: D300 high iso voorbeelden

      ISO 3200 ziet er niet slecht uit, ISO 6400 daarentegen
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: D300 high iso voorbeelden

        Ik ben nog niet onder de indruk moet ik zeggen. Het blijft ondertussen de vraag of ze wel echt zijn of niet. Eenmaal ze commercieel beschikbaar worden zal alles al veel duidelijker worden denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: D300 high iso voorbeelden

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Ik ben nog niet onder de indruk moet ik zeggen. Het blijft ondertussen de vraag of ze wel echt zijn of niet. Eenmaal ze commercieel beschikbaar worden zal alles al veel duidelijker worden denk ik.
          Ze zijn echt!

          Comment


          • #6
            Re: D300 high iso voorbeelden

            De ruis is weg, maar de scherpte blijkbaar ook. Dit soort beelden verkrijg ik ook als ik overdrijf met Noise Ninja. Persoonlijk vind ik de beelden zeer artificieel overkomen. 't Is wel een kwestie van smaak.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: D300 high iso voorbeelden

              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
              ISO 3200 ziet er niet slecht uit, ISO 6400 daarentegen
              lol, ik lig hier in een deuk

              fotografie is werken met licht, als je al iso 6400 moet gebruiken dan mag je al blij zijn dat je foto's kan nemen.
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: D300 high iso voorbeelden

                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                lol, ik lig hier in een deuk

                fotografie is werken met licht, als je al iso 6400 moet gebruiken dan mag je al blij zijn dat je foto's kan nemen.
                Klopt, maar technisch moet het mogelijk zijn om betere prestaties te leveren, zeker als je ISO 25600 claimt
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: D300 high iso voorbeelden

                  Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                  Klopt, maar technisch moet het mogelijk zijn om betere prestaties te leveren, zeker als je ISO 25600 claimt
                  Ik dacht niet dat ze dat claimen voor de D300, wel voor de D3

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300 high iso voorbeelden

                    <off-topic>
                    De D3 claimt ondersteuning tot 6400 ISO + een HI-2 met 2 EV overbelichting, wat overeenkomt met 25600 ISO equivalent.
                    De resultaten op 6400 ISO in een ruimte met geen extreme lichtomstandigheden waren, voor zover het op het interne LCD'tje te beoordelen valt, goed te noemen (of toch op het eerste zicht een pak beter dan een D70 op pakweg 800 ISO).
                    <end off-topic>

                    Maar hetzelfde geldt voor de D300, ISO 3200 is het maximum native, ISO 6400 is 1 EV boosting. Zelfs dat zag er nog redelijk uit op het schermpje.
                    De scherpte leek nog redelijk wat beter op ISO3200 dan met een D200

                    In de komende weken zullen er echter her en der demo sessies opduiken, vermoedelijk zullen er dan naar november toe ook wel eens foto's eindelijk op een gewoon scherm gepresenteerd worden, en dan zullen we het definitief weten.

                    De D300 is in mijn ogen een stap vooruit op de D200 en de andere Nikons....
                    As it should be.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300 high iso voorbeelden

                      Die cheerleader ziet er op ISO 6400 toch nog goed uit. Maar dat komt omdat ik misschien een beetje afgeleid was

                      Wel duidelijk dat van de glitter rond de ogen op ISO 800 niet veelmeer is te zien op ISO 6400

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300 high iso voorbeelden

                        De niet-extreme ISO's zien er alvast veelbelovend uit.

                        Ik wacht ongeduldig af tot de eerste echte gebruikerservaringen hier op BelgiumDigital verschijnen. Hopelijk zijn deze 2 nieuwe camera's even goed zoals Nikon ons wil doen geloven. Ik zal de D300 dan zeker overwegen.

                        Comment

                        Working...
                        X