Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lichtsterke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lichtsterke lens?

    Graag wat hulp bij keuze van lens ik vertrek naar Costa Rica en overal wordt verteld dat je vooral lichtsterke lenzen moet hebben vooral in de oerwouden nu wil ik wel een lens aankopen maar het moet betaalbaar zijn want achteraf zal ik ze waarschijnlijk niet meer zoveel gebruiken, nu zijn er volgens mij twee de 50mm f/1.4 van Canon en de Sigma 30mm f/1.4 EX , wie heeft er ervaring mee met deze lenzen en wat raden jullie aan Ik zou zeker zo'n klein kikkertje willen fotograferen
    Alvast bedankt
    Canon spul en Canon glas

  • #2
    Re: Welke lichtsterke lens?

    rocho, met je Sigma 18-50 :2.8 en Tamron SP AF 90mm F/2.8 kom je echt wel ver genoeg.
    je hoeft niet extra te investeren, zeker niet voor deze ene trip.
    f2.8 wordt over het algemeen gezien als "lichtsterk".

    mocht je tóch overwegen iets te kopen om bv klein grut en zo te fotograferen,
    kun je misschien overwegen een 300f4 IS aan te schaffen, maar die zit (vermoed ik) boven je budget.
    misschien moet je een 2dehandse kopen die je na je reis terug kunt verkopen zoner (al te veel) verlies?

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Welke lichtsterke lens?

      Hangt der vanaf wat je budget is natuurlijk, als je zegt dat je de lens erna niet veel meer gaat gebruiken vind ik het te gek om een nieuwe lens te kopen... Maar dat is mijn gedacht. Lichtsterke lensen met zoomvermogen zo als de 70-200 IS USM f2.8 kosten al snel 1000-1100; of de 17-55mm IS USM f2.8 kost rond de 800-900€. Ik heb de de 17-55mm en ben er zeer tevreden van, maar ik zit dan ook in een andere stiel qwa fotografie dan voor wat U ze wil gebruiken.
      Canon 40D + 17-55mm IS USM f2.8 + BG E2n + 430Ex + Omnibounce + EW-83J + E1 + ST E2

      www.docgonzo.com

      Comment


      • #4
        Re: Welke lichtsterke lens?

        Dank voor de reacties, Ik denk dan maar dat ik het zo ga proberen ik zal nog wel de 1.4 extender bij halen voor wat meer tele deze is dan toch om de toekans te fotograferen in de bomen dan heb je zo wie zo wat meer licht en ook wat met de iso spelen Canon kan wel wat aan, Ik zal na 11 november wel de resultaten posten
        Canon spul en Canon glas

        Comment

        Working...
        X