Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100 doet wat raar.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D100 doet wat raar.....

    Hallo Allemaal, ik ben gloednieuw op dit forum en heb een vraagje ivm een
    D100 van Nikon.
    Ik heb deze camera reeds een 6-tal jaren en ben super tevreden over de kwaliteit en mogelijkheden maar plots duikt er een CompactFlash opslagcapaciteit op. Ik gebruik de camera meestal QUAL-S-fine dit geeft een mogelijke opslag van +-141 foto's volgens de teller en dit is okee [128MB]. Nu is het zo dat ik bv een 10-20tal foto's neem plots de teller naar nog maar 44 foto's zakt en als je de QUAL aanpast naar TIFF of RAW is er zelfs geen opslag meer mogelijk.
    Inmiddels heb ik een format uitgevoerd op het Flash geheugen . Ook heb ik meerdere CompactFlash kaartjes geprobeerd maar helaas geen verbetering.
    Voorlopig [vandaag] zie ik niet direct nog problemen na een clock-reset maar ik weet niet zeker of het probleem nu definitief verholpen is
    Zijn er misschien van jullie die dit probleem ook al hebben ondervonden en is het misschien een probleempje in de firmware? Kan ik dit zelf opnieuw installeren op deze camera of toch eerder het toestel even binnenbrengen?

    Vriendelijke groeten, Alain
    Last edited by tv-cableguy; 8 oktober 2007, 20:39.

  • #2
    Re: Nikon D100 doet wat raar.....

    probeer eens een ander kaartje!
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D100 doet wat raar.....

      Oorspronkelijk geplaatst door tv-cableguy Bekijk bericht
      Hallo Allemaal, ik ben gloednieuw op dit forum en heb een vraagje ivm een
      D100 van Nikon.
      Ik heb deze camera reeds een 6-tal jaren en ben super tevreden over de kwaliteit en mogelijkheden maar plots duikt er een CompactFlash opslagcapaciteit op. Ik gebruik de camera meestal QUAL-S-fine dit geeft een mogelijke opslag van +-141 foto's volgens de teller en dit is okee [128MB]. Nu is het zo dat ik bv een 10-20tal foto's neem plots de teller naar nog maar 44 foto's zakt en als je de QUAL aanpast naar TIFF of RAW is er zelfs geen opslag meer mogelijk.
      Inmiddels heb ik een format uitgevoerd op het Flash geheugen . Ook heb ik meerdere CompactFlash kaartjes geprobeerd maar helaas geen verbetering.
      Voorlopig [vandaag] zie ik niet direct nog problemen na een clock-reset maar ik weet niet zeker of het probleem nu definitief verholpen is
      Zijn er misschien van jullie die dit probleem ook al hebben ondervonden en is het misschien een probleempje in de firmware? Kan ik dit zelf opnieuw installeren op deze camera of toch eerder het toestel even binnenbrengen?

      Vriendelijke groeten, Alain
      128Mb kaartje zeg je hier één RAW+één JPG fine bestand op mijn D200 nemen reeds een dikke 20 Mb in beslag, ik zou eerst eens beginnen met een 1 Gb of 2 Gb kaartje in deze camera te plaatsen alvorens deze binnen te brengen
      Deze firmware kan je blijkbaar niet zelf instaleren op je D100 camera zie deze uitleg: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...i=&p_topview=1
      Last edited by Guest42; 10 oktober 2007, 08:55.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D100 doet wat raar.....

        Hallo, alvast beide bedankt voor jullie reactie.

        Vandaag ben ik nog even langs de dealer gegaan en hij kon direct geen fout meer vaststellen. Nog even de klok opnieuw ingesteld en de camera doet het weer perfect. Ik heb ook de indruk dat de foto's opnieuw scherper zijn, toch gek wat verwarde software kan uitspoken. Ik ga even afwachten nu en de zaak eens grondig uittesten. Ik hou jullie zeker op de hoogte!!!

        Groeten, Alain.

        Comment

        Working...
        X