Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 85mm f/1.2 L Mk II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 85mm f/1.2 L Mk II

    Wie gebruikt hier die lens? Wat zijn de bevindingen?

  • #2
    Re: Canon EF 85mm f/1.2 L Mk II

    Ik heb deze lens...
    Meeste wat op het net te vinden is, over deze lens, klopt wel.

    Relatief trage focus, zwaar, te duur voor wat het is. Vanaf je een beetje zonlicht hebt, onbruikbaar, op 1.2., veel beter de 1.8 kopen, blablabla.

    Maaaaar... Fantastich gevoel, om fotos mee te maken. Dit is mijn favoriete lens.
    De meest fantastisch bokeh, contrast, en kleurweergave, die ik al uit mijn fototoestel heb zien komen. Scherp op 1.2. Binnen, mooie fotos zonder flits.
    Zo'n lens koop je met je hart, en niet met je vertand...
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 85mm f/1.2 L Mk II

      Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
      Ik heb deze lens...
      Meeste wat op het net te vinden is, over deze lens, klopt wel.

      Relatief trage focus, zwaar, te duur voor wat het is. Vanaf je een beetje zonlicht hebt, onbruikbaar, op 1.2., veel beter de 1.8 kopen, blablabla.

      Maaaaar... Fantastich gevoel, om fotos mee te maken. Dit is mijn favoriete lens.
      De meest fantastisch bokeh, contrast, en kleurweergave, die ik al uit mijn fototoestel heb zien komen. Scherp op 1.2. Binnen, mooie fotos zonder flits.
      Zo'n lens koop je met je hart, en niet met je vertand...
      Dit kan ik volledig bijtreden.
      How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

      Portfolio Website

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 85mm f/1.2 L Mk II

        Ik ook, geweldige kristallen bol
        Alleen, haarscherp op volle opening alleen als je juist focust
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 85mm f/1.2 L Mk II

          Hans,

          Ik kan niet veel bijdragen. Ik heb de MkII niet. Maar, ik heb wel kort met de MkI kunnen werken.

          Het is een brok glas, maar op een 1D MkII heb je een perfecte balans. De opnames op 1.2 waren in geen enkel opzicht te verkrijgen met mijn 24-105 of uit mijn 70-200 op dezelffe brandpuntsafstand. Ik kon het gevoel van werken met de 85 f/1.2 enkel vergelijken met datgene wat ik heb met mijn 135 f/2.

          De bokeh is fantastisch, maar bovenal is dit een lens die je met je hart moet kopen. Dit was althans mijn eerste gevoel. Het is niet onmiddelijk mijn favoriete brandpuntsafstand en je kan ze niet allemaal kopen, hé. Maar het blijft een lens die ik graag zou bezitten. En neen, voor mij is de 85 f/1.8 dan geen alternatief... wat mijn hart zou er veel minder blij mee zijn dan met dit stuk glas. 90% van de opnames die je met een 85 1.2 maakt kan je ook met een aantal andere lenzen maken. Maar de 10 andere % zijn net diegenen waar je het meeste plezier van hebt. Dit is voor mij zo, en dit is ook de reden waarom ik zo graag met de 135 f/2 werk. Terwijl een 70-200 f/2.8 toch veel veelzijdiger en kwalitatief ook niet slecht is.

          Maar je vroeg iets over de 85 1.2 MKII, hé. Ik kan je niet echt helpen, maar ik kan je enkel meegeven dat er maar een aantal Canon lenzen zijn die mijn fotografiehart sneller doen kloppen. En deze is er eentje van.
          DigiCam

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 85mm f/1.2 L Mk II

            Bedankt voor de replies. Antwoorden buiten 't forum zeggen veelal 't zelfde. 'k Heb al veel voorbeelden opgezocht en daar komen inderdaad fantastische plaatjes uit. De lens staat helemaal vooraan op mijn verlanglijstje .

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 85mm f/1.2 L Mk II

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              De lens staat helemaal vooraan op mijn verlanglijstje .
              ik leef met je mee
              "Away put your weapon, I mean you no harm"

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 85mm f/1.2 L Mk II

                als de MkII zo goed is als de mkI is het een fantastische lens. Prachtige plaatjes, heerlijke portretlens en op de 20d mét grip ook mooi in balans.


                Ik blijf het wel beangstigend vinden ze te (de)monteren, het achterste lensdeel (bodykant) zo zoooo dicht tegen de vatting dat de kans op krassen wel groot is.

                Eigenlijk zou je een aparte body moeten hebben voor deze lens (eigenlijk verdient ze het ook )

                Comment

                Working...
                X