Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

    Nikon gebruikers hebben de fantastische 18-200 VR lens, en spijtig genoeg is er geen vergelijkbare lens te krijgen by Canon. Iemand enig idee wat een goed alternatief zou zijn om te gebruiken als wandellens?
    Ik heb momenteel een 17-70, 80-400 en 150mm macro.

    Bedankt voor het advies.
    Canon 350D - Canon 24-105 L - Canon 100-400 L

  • #2
    Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

    Er is een Sigma 18-200 met OS...

    Comment


    • #3
      Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

      een echt alternatief heeft Canon zelf niet...

      dit is zowat het dichtste dat ik kom qua bereik dan :

      Canon EF 28-200mm F 3.5-5.6 USM ø 72mm... kleiner bereik, even lichtsterk maar geen IS

      Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Canon... iets minder lichtsterk aan het tele-eind maar wel OS
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

        Een
        Tamron 18-200 3.5/6.3
        Tamron 18-250 3.5/6.3
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

          Ik weet van de sigma en tamron lenzen maar de reviews van deze lenzen zijn niet echt goed te noemen.
          Canon 350D - Canon 24-105 L - Canon 100-400 L

          Comment


          • #6
            Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

            Oorspronkelijk geplaatst door soporaeternus Bekijk bericht
            reviews van deze lenzen zijn niet echt goed te noemen.
            Sommige zijn even goed als die van de 18-200VR hé (beide Tamrons, en dan zeker de 18-250...).
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

              Oorspronkelijk geplaatst door soporaeternus Bekijk bericht
              Nikon gebruikers hebben de fantastische 18-200 VR lens, en spijtig genoeg is er geen vergelijkbare lens te krijgen by Canon. Iemand enig idee wat een goed alternatief zou zijn om te gebruiken als wandellens?
              Ik heb momenteel een 17-70, 80-400 en 150mm macro.

              Bedankt voor het advies.

              De AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED wordt door Sigma gemaakt en Sigma heeft deze lens nu ook beschikbaar voor Canon als Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Superzoom lens Canon AF
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

                Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                De AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED wordt door Sigma gemaakt
                Bewijs dat maar eens, Nikon laat dus lenzen bouwen bij Sigma

                Comment


                • #9
                  Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

                  Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                  De AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED wordt door Sigma gemaakt en Sigma heeft deze lens nu ook beschikbaar voor Canon als Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Superzoom lens Canon AF
                  Wie de lens maakt, maakt niet zo veel uit, maar wie hem ontwerpt wel en de onderdelen aanlevert ook, maar de 'simpele' mechanische handelingen laat je dan in Thailand doen of bij Sigma, kan jer made in Japan opzetten.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

                    Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                    De AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED wordt door Sigma gemaakt en Sigma heeft deze lens nu ook beschikbaar voor Canon als Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Superzoom lens Canon AF
                    en dat voor prof verkoper.... ga gewoon even langs bij konijnberg en leg ze even naast elkaar...zijn duidelijk verschillende lenzen. de nikon is haarscherp,vertekend wel beetje op groothoek,maar wat ik gezien heb van die sigma met d50..... geld niet waard....
                    dus voor ts,wachten tot canon zelf zoiets maakt,ze zullen ook wel gezien hebben dat die nikkor "goe verkoopt" en iets dergelijks uitbrengen denk ik?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon alternatief voor Nikon 18-200 VR

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Sommige zijn even goed als die van de 18-200VR hé (beide Tamrons, en dan zeker de 18-250...).

                      Ik heb de 18-200 VR gehad op een D50en nu ook de 18-250 op een canon 400D en de 18-250 geeft zeer zeker scherpere beelden, zelfst zonder de VR.

                      Deze lens heeft me dit weekend weeral verbaasd.

                      mvg
                      Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                      Comment

                      Working...
                      X