Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 op tilt met 17-55mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 op tilt met 17-55mm 2.8

    heeft iemand hier ervaring mee?
    De D200 met combinatie van de dure 17-55mm 2.8 slaat op tilt, bijna alle foto's zijn overbelicht , maakt helemaal niet uit wat voor correcties ik uitvoer op de camera /EV naar min 1 of 2/, terwijl de zelfde lens op een andere
    D200 body perfect zijn werk doe.
    Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
    alvast bedankt voor het meedenken.
    Kati

  • #2
    Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

    Kijk even of de lamellen van de lens nog goed functioneren middels het palletje aan de achterzijde van de lens.
    Of anders de contacten even goed schoonmaken.

    succes

    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

    Comment


    • #3
      Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

      Je moet eens kijken of het veertje van de pal om je diafragma te regelen niet afgebroken is. Als dat zo is blijft je diafragma volledig open staan en heb je overbelichte foto's.

      mvg

      Comment


      • #4
        Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
        Kijk even of de lamellen van de lens nog goed functioneren middels het palletje aan de achterzijde van de lens.
        Of anders de contacten even goed schoonmaken.

        succes

        alex
        op de andere D200 doet deze lens GOED ZIJN WERK, dus kan niets met de lamellen zijn en kan ook noets afgebroken zijn anders zou deze lens op de andere body ook problemen veroorzaken.
        Verder, op de probleembody doet de 18-200 VR ook goed, alleen deze dure lens niet.

        Comment


        • #5
          Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

          De spotmeting is toch per ongeluk niet ingeschakeld?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            De spotmeting is toch per ongeluk niet ingeschakeld?
            wat heeft dit met spotmeting te maken?

            Comment


            • #7
              Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

              is dat diezelfde d200 die op 400 asa nogal veel ruis geeft?

              zoja, binnen brengen... duidelijk een mankement met dat toestel

              (btw, na "heel lang professioneel gebruik" zou je toch al moeten kunnen nagaan waarom de spotmeter onderbelichte of overbelichte foto's kan opleveren)
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
                wat heeft dit met spotmeting te maken?
                Indien de spotmeting aanstaat en je richt het centrum van je zoeker op donkere onderwerpen zal de rest van je beeld steevast overbelicht zijn.
                De lens op een andere camera gebruiken geeft dus geen verkeerde lichtmeting.
                Het knopje van lichtmeting kan door een toevallig duwtje op spot gezet zijn. Niet onlogisch, toch?
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  is dat diezelfde d200 die op 400 asa nogal veel ruis geeft?

                  zoja, binnen brengen... duidelijk een mankement met dat toestel

                  (btw, na "heel lang professioneel gebruik" zou je toch al moeten kunnen nagaan waarom de spotmeter onderbelichte of overbelichte foto's kan opleveren)
                  Ja, dit is de zelfde toestel, maar ik heb zaterdag overdag uitgeprobeert met de 18-200mm buiten en maakte goede foto's.
                  Ik moest laat op de avond werken en heb met de 17-55 2.8 willen werken, en daar deed de camera met de lens deze combinatie raar. Bijna alles overbelicht is, terwijl GEEN SPOTMETING GEBRUIK WAS. Ik heb toen de lens op de reserve body gedaan en daar maakte ik perfecte foto's.
                  Dus ligt niet aan mijn instellingen of kundigheid, want de ene camera doet wat IK WIL, en de andere alleen met combinatie van de 17-55 mm geeft foute lichtmetingen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
                    Ja, dit is de zelfde toestel, maar ik heb zaterdag overdag uitgeprobeert met de 18-200mm buiten en maakte goede foto's.
                    Ik moest laat op de avond werken en heb met de 17-55 2.8 willen werken, en daar deed de camera met de lens deze combinatie raar. Bijna alles overbelicht is, terwijl GEEN SPOTMETING GEBRUIK WAS. Ik heb toen de lens op de reserve body gedaan en daar maakte ik perfecte foto's.
                    Dus ligt niet aan mijn instellingen of kundigheid, want de ene camera doet wat IK WIL, en de andere alleen met combinatie van de 17-55 mm geeft foute lichtmetingen.
                    camera naart ziekenhuis of dumpen
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
                      Ja, dit is de zelfde toestel, maar ik heb zaterdag overdag uitgeprobeert met de 18-200mm buiten en maakte goede foto's.
                      Ik moest laat op de avond werken en heb met de 17-55 2.8 willen werken, en daar deed de camera met de lens deze combinatie raar. Bijna alles overbelicht is, terwijl GEEN SPOTMETING GEBRUIK WAS. Ik heb toen de lens op de reserve body gedaan en daar maakte ik perfecte foto's.
                      Dus ligt niet aan mijn instellingen of kundigheid, want de ene camera doet wat IK WIL, en de andere alleen met combinatie van de 17-55 mm geeft foute lichtmetingen.


                      Ik zou de camera eens resetten (terug naar de standaard instelling) daarna opnieuw proberen. Door het veel instellen kan het wel eens gebeuren dat je iets over het hoofd ziet. Ik reset mijn camera altijd na een fotoshoot, dit voorkomt dat ik een dag later verkeerde instellingen heb staan.
                      mvgr
                      antoine200

                      Comment


                      • #12
                        Re: D200 op tilt met 17-55mm 2.8

                        Hebben beide camera's dezelfde firmwareversie?

                        Comment

                        Working...
                        X