Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adrukken van bijgeleverde handleidingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adrukken van bijgeleverde handleidingen

    Tegenwoordig worden de handleidingen dikwijls bij de camera gevoegd op een CD.(pdf bestand). Is het nu mogelijk om deze af te drukken,zodat er een klein boekje van gemaakt kan worden;
    Mij lukt dit niet, (ik gebruik een canon pixma I3000)
    Groetjes

  • #2
    Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

    Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
    Tegenwoordig worden de handleidingen dikwijls bij de camera gevoegd op een CD.(pdf bestand). Is het nu mogelijk om deze af te drukken,zodat er een klein boekje van gemaakt kan worden;
    Mij lukt dit niet, (ik gebruik een canon pixma I3000)
    Groetjes
    Normaal moet dat geen probleem zijn om deze af te drukken.

    Je moet wel Acrobat reader hebben, maar als je deze niet hebt, kan je deze gratis downloaden.

    Effe google gebruiken en je vindt wat je moet hebben
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

      Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
      Normaal moet dat geen probleem zijn om deze af te drukken.

      Je moet wel Acrobat reader hebben, maar als je deze niet hebt, kan je deze gratis downloaden.

      Effe google gebruiken en je vindt wat je moet hebben
      Het lukt wel om de bladzijden af te drukken, maar niet op de manier om een boekje te maken (bv. blz 1, op de achterkant bladz.2 enz....). Ook niet met Acrobat reader.

      Comment


      • #4
        Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

        Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
        Tegenwoordig worden de handleidingen dikwijls bij de camera gevoegd op een CD.(pdf bestand). Is het nu mogelijk om deze af te drukken,zodat er een klein boekje van gemaakt kan worden;
        Mij lukt dit niet, (ik gebruik een canon pixma I3000)
        Groetjes
        wil dat zeggen, dat je geen boekje/handleiding hebt gekregen bij de aankoop van je toestel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

          Ik vrees dat je daarvoor ofwel een PDF to Word converter zult moeten op de kop tikken, of een programma dat PDF files kan maken. Adobe acrobat, NitroPDF, FoxitPDF kunnen booklets maken. ALs je de PDF naar word krijgt, kun je ook vanuit word een booklet afdrukken.
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

          Comment


          • #6
            Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

            Wel een handleiding maar geen boekje Bouk.
            Gebeurt tegenwoordig wel vaker ja, cd persen is goedkoper dan een boekje laten drukken alhoewel sommige merken niet doorhebben dat niet iedereen met een laptop op stap gaat om de handleiding mee te nemen

            Maar als je van adobe DEZE download dan kun je na op print geklikt te hebben bij Page Handling kiezen voor de optie < Booklet Printing >

            Hierdoor komen er 2 bladzijdes op 1 pagina en op de manier zodat alles op elkaar een boekje vormt.

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

              Gewoon die pdf aanleveren in een copycenter, en vragen om het af te drukken en eventueel in te binden

              Comment


              • #8
                Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

                Als je met die Pixma I3000 dubbelzijdig kan afdrukken, dan kan je alles op A4 printen en heb je maar de helft van het papier nodig.

                Ik heb hier zo'n handleiding van de 20D en de 580EX (die pdf-bestanden heb ik ondertussen niet meer, na een "format C").
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                  Wel een handleiding maar geen boekje Bouk.
                  Gebeurt tegenwoordig wel vaker ja, cd persen is goedkoper dan een boekje laten drukken alhoewel sommige merken niet doorhebben dat niet iedereen met een laptop op stap gaat om de handleiding mee te nemen

                  Maar als je van adobe DEZE download dan kun je na op print geklikt te hebben bij Page Handling kiezen voor de optie < Booklet Printing >

                  Hierdoor komen er 2 bladzijdes op 1 pagina en op de manier zodat alles op elkaar een boekje vormt.

                  Greetz rich
                  Inderdaad, met de nieuwe versie van Adobe reader 8 lukt het wel; Met de vorige Nr.7 lukte het niet.
                  Dank u
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

                    Ik vind dat toch ook een nadeel dat ze geen gedrukte handleiding meer bij de camera leveren. Meestal is er enkel zo'n basisgidsje bij.
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      Ik vind dat toch ook een nadeel dat ze geen gedrukte handleiding meer bij de camera leveren. Meestal is er enkel zo'n basisgidsje bij.
                      Bij de canon 40D is er een blaadje met beknopte samenvatting, en een boekje met wat meer uitleg. Handig om mee te nemen,
                      MAAR, ik heb geen PDF bestand zodat ik dit kan printen op A4, Wat voor mij wel handig is. Wie kan me er aan eentje helpen? dank daarvoor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

                        Ik ben met de bijgeleverde cd naar een copie center gegaan, en daar hebben ze er een mooi boekje van gemaakt. Formaat A5, tekst vergroot en ingebonden.
                        Prijs 15 euro (voor dezelfde prijs hebben ze er wel 2 gemaakt)
                        grt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Adrukken van bijgeleverde handleidingen

                          Even naar de properties van je printer gaan. Meestal is er een optie te vinden om dubbelzijdig te printen of om 'booklet' te printen.
                          Booklet wil zeggen dat hij dubbelzijdig gaat, printen, 2 bladzijden per pagina en dat de pagina's zelf herschikt worden om tot een ' boekje' te komen.
                          www.YourConcertShots.com

                          Comment

                          Working...
                          X