Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic lumix dmc-fz50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panasonic lumix dmc-fz50

    hey
    allereerst ben ik nieuw hier en ik vind het hier heel goed uitzien! ik denk dat ik veel informatie kan krijgen hier!. Ik ben thijs broekkamp 13 jaar, en ik hou heel veel van natuur en wildlife en dus ook van natuur en dieren fotografie.

    En nou dacht ik erover om een panasonic lumix dmc-fz50 te kopen. Ik had er al een topic hier over gelezen maar dat is uit sept. 2006. Ik weet dat het een goede camera is, maar is het wel een goede keus? nu die al een jaar oud is? IK ben nog beginnend, maar echt compact camera heb ik niks aan, en dit komt in richting spiegelreflex. Ik zal binnekort ook wat foto's plaatsen die ik heb gemaakt. Dus wat zeggen jullie?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: panasonic lumix dmc-fz50

    Aan de ene kant zou ik zeggen doen, want ben zelf begonnen met dit toestel en is echt een schitterend toestel.

    Maar dan is de andere kant van hoe dringend wil je het toestel want ik denk dat het niet lang meer zal duren voor de nieuwere fz50 zal uitkomen

    moeilijke keuze maar dat wachten kan nog een jaar duren ook.

    jij moet weten wanneer jij de camera wilt. reken wel de fz50 kan je kopen voor net iets meer dan 400 euro. de opvolger zal weer pak duurder zijn met waarschijnlijk meer megapixels dus denk ik erger in ruis.

    veel succes
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: panasonic lumix dmc-fz50

      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      de opvolger zal weer pak duurder zijn
      Denk ik ook.


      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      met waarschijnlijk meer megapixels dus denk ik erger in ruis.
      Waarom nog meer megapixel? Waarom niet gewoon meer zoom? Of iets anders? De grens met de pixels is ongeveer bereikt,denk ik. Dus misschien eerder een betere ruisonderdrukking dan meer pixels?



      Thijs, een FZ50 is zo ongeveer de beste niet-DSLR-camera die je kan kopen, heeft een DSLR-look en DSLR-bediening, en vooral een grote zoom. Een aanrader dus.

      Maar waarom zou je geen echte DSLR, eventueel tweedehands, overwegen? De beeldkwaliteit is beter, ontegensprekelijk. En je kan groeien in je hobby. Nadeel is dat de lenzen duur zijn en dat je na zekere tijd een verzameling hebt. Daar staat tegenover dat je een lens als geschenk kan vragen voor je verjaardag, goed rapport, de sint , ...

      Comment


      • #4
        Re: panasonic lumix dmc-fz50

        Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
        hey
        En nou dacht ik erover om een panasonic lumix dmc-fz50 te kopen. Ik had er al een topic hier over gelezen maar dat is uit sept. 2006. Ik weet dat het een goede camera is, maar is het wel een goede keus? nu die al een jaar oud is? IK ben nog beginnend, maar echt compact camera heb ik niks aan, en dit komt in richting spiegelreflex. Ik zal binnekort ook wat foto's plaatsen die ik heb gemaakt. Dus wat zeggen jullie?
        En heb je deze al gelezen? Hij is wel al gestart in dec 2005 maar er komen nog altijd reacties bij...

        Zoals nabi al schreef, ik denk ook dat de FZ50 een van de beste niet-DSLR's is om de markt met de look& feel van een DSLR (maar wij zij natuurlijk bevooroordeeld).

        Een DSLR is beter, maar ook zwaarder, omvangrijker, duurder.
        Ik denk dat je al veel plezier zal hebben aan een FZ50 en als je aan de grenzen komt van de FZ50 dan weet je waar je moet naar kijken bij een DSLR.
        Last edited by FilMar; 7 oktober 2007, 11:00.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #5
          Re: panasonic lumix dmc-fz50

          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht


          Thijs, een FZ50 is zo ongeveer de beste niet-DSLR-camera die je kan kopen, heeft een DSLR-look en DSLR-bediening, en vooral een grote zoom. Een aanrader dus.

          Maar waarom zou je geen echte DSLR, eventueel tweedehands, overwegen? De beeldkwaliteit is beter, ontegensprekelijk. En je kan groeien in je hobby. Nadeel is dat de lenzen duur zijn en dat je na zekere tijd een verzameling hebt. Daar staat tegenover dat je een lens als geschenk kan vragen voor je verjaardag, goed rapport, de sint , ...
          Nou ik denk dat een echte dslr een niveau hoger ligt voor mij. Maar met deze camera kan je ook heel veel filters en ringen en lenzen en flitser erop doen.

          Aan de ene kant zou ik zeggen doen, want ben zelf begonnen met dit toestel en is echt een schitterend toestel.

          Maar dan is de andere kant van hoe dringend wil je het toestel want ik denk dat het niet lang meer zal duren voor de nieuwere fz50 zal uitkomen

          moeilijke keuze maar dat wachten kan nog een jaar duren ook.

          jij moet weten wanneer jij de camera wilt. reken wel de fz50 kan je kopen voor net iets meer dan 400 euro. de opvolger zal weer pak duurder zijn met waarschijnlijk meer megapixels dus denk ik erger in ruis.

          veel succes
          Nou ik ben nu wel toe aan een betere camera, dus niet lang wachten. Ik ga over een week naar curacou maar dat is wat te kort tijd, dat is wel jammer. En dan is die nieuwe zoals je zegt ook veel duurder.
          Ik denk dat ik het gewoon moet gaan doen.

          heeft iemand misschien (dieren) foto's die gemaakt zijn met fz50?
          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

          Comment


          • #6
            Re: panasonic lumix dmc-fz50

            Misschien is de Fz-18 ook een goede optie?
            Meer zoom, nieuwer en misschien wel dat tikkeltje sneller
            Die heeft wel geen zoom-ring.
            Weegt ongeveer half zo veel (+ of - punt?)

            Comment


            • #7
              Re: panasonic lumix dmc-fz50



              Comment


              • #8
                Re: panasonic lumix dmc-fz50

                Oorspronkelijk geplaatst door mike54321 Bekijk bericht
                Misschien is de Fz-18 ook een goede optie?
                Meer zoom, nieuwer en misschien wel dat tikkeltje sneller
                Die heeft wel geen zoom-ring.
                Weegt ongeveer half zo veel (+ of - punt?)
                Ja had ik ook naar gekeken , maar me voorkeur ging toch uit naar de z50 dan.

                --------------------------------------------------------------------------------


                http://gallery.zoom.nl/image/494344/html/
                die foto's zijn supergroot dus ik kan niet zien of de kwaliteit goed is.
                Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: panasonic lumix dmc-fz50

                  En je kan er ook filters en ringen en lenzen bij kopen, maar ik weet niet wat dat doet. dit zijn de accesoires voor de z50, kunnen jullie misschien wat uitleg geven?

                  Panasonic DMW-FL28 Flitser voor FZ20/FZ30/FZ50 €138.00

                  Panasonic DMW-FL360 Flitser €268.00

                  Panasonic DMW-LC55 Close-Up Lens €84.00

                  Panasonic DMW-LMC55 MC Protector 55mm €33.00

                  Panasonic DMW-LND55 ND Filter 55mm €45.00

                  Panasonic DMW-LT55 Telelens voor FZ30/FZ50/FZ7 €189.00

                  Panasonic DMW-LW55 Groothoeklens voor FZ30/FZ50/FZ7

                  Hoya Circular Polarizer (Variable Contrast Control/Glare Reduction) Filter 55mm €57.00

                  Hoya UV Reduction/Scratch Protection Filter 55mm

                  Digital Concepts 2x Telelens + 0.5x Groothoeklens


                  B+W 55mm Close-Up Lens NL-5 (+5 dioptrie) €36.00

                  B+W 55mm Macro Lens NL-10 (+10 dioptrie)


                  op deze site staan er afbeeldingen van: http://www.digitalstreet.nl/product_...e2t7jjn9d1gr50

                  en nog iets: weten jullie of het goede macro is? enw elke afstand?
                  Last edited by wildlifephoto; 7 oktober 2007, 21:57.
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: panasonic lumix dmc-fz50

                    Moet er wel bij zeggen dat panasonic produkten die je hier beschrijft wel duur zijn.
                    Dus waarom niet uitkijken naar een ander mark zoals Raynox voor tele/macro en andere
                    Verdeler hier in Belgie en Nederland is foto Konijnenberg
                    Zoek maar eens op converters en dan op merk panasonic
                    Maar zou zeker het toppic FZ30 eens doorlezen staat het meeste al in beschreven,
                    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=94733

                    Comment


                    • #11
                      Re: panasonic lumix dmc-fz50

                      Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                      En je kan er ook filters en ringen en lenzen bij kopen, maar ik weet niet wat dat doet. dit zijn de accesoires voor de z50, kunnen jullie misschien wat uitleg geven?

                      Panasonic DMW-FL28 Flitser voor FZ20/FZ30/FZ50 €138.00

                      Panasonic DMW-FL360 Flitser €268.00

                      Panasonic DMW-LC55 Close-Up Lens €84.00

                      Panasonic DMW-LMC55 MC Protector 55mm €33.00

                      Panasonic DMW-LND55 ND Filter 55mm €45.00

                      Panasonic DMW-LT55 Telelens voor FZ30/FZ50/FZ7 €189.00

                      Panasonic DMW-LW55 Groothoeklens voor FZ30/FZ50/FZ7

                      Hoya Circular Polarizer (Variable Contrast Control/Glare Reduction) Filter 55mm €57.00

                      Hoya UV Reduction/Scratch Protection Filter 55mm

                      Digital Concepts 2x Telelens + 0.5x Groothoeklens


                      B+W 55mm Close-Up Lens NL-5 (+5 dioptrie) €36.00

                      B+W 55mm Macro Lens NL-10 (+10 dioptrie)


                      op deze site staan er afbeeldingen van: http://www.digitalstreet.nl/product_...e2t7jjn9d1gr50

                      en nog iets: weten jullie of het goede macro is? enw elke afstand?
                      ??

                      Moet er wel bij zeggen dat panasonic produkten die je hier beschrijft wel duur zijn.
                      Dus waarom niet uitkijken naar een ander mark zoals Raynox voor tele/macro en andere
                      Verdeler hier in Belgie en Nederland is foto Konijnenberg
                      Zoek maar eens op converters en dan op merk panasonic
                      Maar zou zeker het toppic FZ30 eens doorlezen staat het meeste al in beschreven,
                      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=94733
                      Ja had raynox al gezien
                      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                      Comment


                      • #12
                        Re: panasonic lumix dmc-fz50

                        Is het de bedoeling dat iemand je uitlegt wat dat alles is?
                        Zo ja:

                        flitsers : zijn externe flitsers, je weet toch wat een flits is?
                        groothoeklens: is een opschroeflens die het groothoekbereik verbreed tot 24 mm (als ik me niet vergis) in plaats van de 35mm lensgroothoek
                        telelens: idem,maar voor de tele (De FZ30/50 heeft al vanzelf een 420 mm tele en zelfs meer indien je minder megapixel instelt)
                        polarisatiefilter: opschroeffilter om schitteringen te voorkomen, de lucht en zee blauwer te maken, de wolken witter, meer contrast. bekijk de foto's eens van Vicky
                        UV filter: filtert UV stralen, die soms een zeker blauwzweem geven aan de foto, grootste nut is lensprotectie
                        macro: zie Raynox
                        close-up: weet ik zelf niet zeker wat het verschil is met macro

                        Even zoeken op het forum kan veel meer duidelijk maken dan ik hier kort omschrijf

                        Comment

                        Working...
                        X