Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sealife DC600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sealife DC600

    Als recent amateur duiker kocht ik een Sealife DC 600 onderwater fototoestel met externe flits en 24 mm breedhoek om kiekjes in de rode zee te nemen.
    Zijn hier gebruikers van het toestel die eventuele tips kunnen geven omtrent het werken met dit toestel.

    http://www.sealife-cameras.com/cameras/dc600_elite.html
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

  • #2
    Re: Sealife DC600

    niet gemakkelijk, maar toch eens een probeersel erbij van dat apparaat...
    Mijn zoontje rond kleine bubbels in het zwembad



    Eigen luchtbellen tegen het licht

    Last edited by kurrywurry; 11 oktober 2007, 15:30.
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

    Comment


    • #3
      Re: Sealife DC600

      Ik heb geen ervaring mee met dit type toestel, maar ik kan u als advies / tip meegeven dat - aan de foto's te zien - je beter de hoek van de flits nog iets schuiner plaatst teneinde minder reflex op te vangen van het aanwezige sendiment in het water. Desnoods diffuser plaatsen voor de flits.

      grt, TROPCAL
      grt, TROPCAL
      www.tropcal.be

      Comment


      • #4
        Re: Sealife DC600

        Hoe bedoel je "schuiner"
        Nu stond ie gewoon recht vooruit, moet ik dan iets weg van mijn object richten??
        Happy to be a MACcie
        Visit http://www.kurtwarlop.com for more

        Comment


        • #5
          Re: Sealife DC600

          De tip van Tropcal gaat over een van de moeilijkste probleempjes van onderwaterfotografie: het oplichten van partikels in het water als je een flash gebruikt, ook "backscatter" genoemd. Dan ziet je foto eruit alsof het sneeuwt.

          Je kan dat op verschillende manieren proberen te voorkomen: