Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel voor een beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel voor een beginner

    Hallo,
    Al verschillende site's bekeken om een digitoestel aan te schaffen,maar weet nog niet welk toestel goed zou zijn.Mijn voorkeur gaat uit om wielrennen te fotograferen,alsook om vakantiekiekjes te nemen.
    Graag eens jullie mening want het gamma is zo groot.
    mijn voorkeur gaat uit naar...(of zijn ze alle 3 goed???)
    Sony Alfa 100 +lens 18-200
    Canon Eos 400D +tamron 18-250 of een
    Nikon kit D40+ met lens 18-55 +55-200

    Alvast bedankt om mij te helpen

  • #2
    Re: Welk toestel voor een beginner

    Oorspronkelijk geplaatst door easykiter Bekijk bericht
    Hallo,
    Al verschillende site's bekeken om een digitoestel aan te schaffen,maar weet nog niet welk toestel goed zou zijn.Mijn voorkeur gaat uit om wielrennen te fotograferen,alsook om vakantiekiekjes te nemen.
    Graag eens jullie mening want het gamma is zo groot.
    mijn voorkeur gaat uit naar...(of zijn ze alle 3 goed???)
    Sony Alfa 100 +lens 18-200
    Canon Eos 400D +tamron 18-250 of een
    Nikon kit D40+ met lens 18-55 +55-200

    Alvast bedankt om mij te helpen

    Ik sta in twijfel tussen dezelfde camera's ze raden die 3 aan bij ons in school, m'n leraar gaf een voorkeur voor de sony (heeft die zelf) dan de canon en dan de nikon. Ben nu in enkele fotografenwinkels geweest en die raden me zowel de canon als de nikon aan. Weet het ook echt niet meer,

    Comment


    • #3
      Re: Welk toestel voor een beginner

      Aan geen van de drie bega je een miskoop aanhoor, maar probeer de zoekfunctie van dit forum eens, velen hebben deze vraag al voor jullie gesteld en ook al antwoord gekregen....... oftewel, het antwoord is al te vinden

      Enige advies dat ik je wil geven, ga naar de winkel en neem ze allemaal eens in de hand en voel/ervaar wat je het best aanspreekt, nogmaals, een miskoop bega je niet.
      Ed
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: Welk toestel voor een beginner

        Als ik uit die 3 toestellen moet kiezen zou het in de volgende volgorde zijn:
        1- Canon Eos 400D
        2- Nikon D40
        3- Sony Alfa 100
        En om de volgende redenen:
        - Voor Canon en Nikon heb je al een grote tweede hands markt.
        Handig om goedkoop een goede lens ofzo te kopen
        - De D40 heeft als minpunt geen ingebouwde scherpstelmotor.
        En ben je bijna verplicht de duurdere AF-S lenzen te kopen.
        Manual focus is niet makkelijk bij zo'n kleine zoeker.
        - En over de Sony weet ik niet zoveel.

        Hopelijk ben je hier wat mee.
        Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

        Comment


        • #5
          Re: Welk toestel voor een beginner

          Als eens aan een Pentax gedacht.
          vb de K100D, K110D, K10D allemaal met ingebouwde stabilisator
          Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

          Comment


          • #6
            Re: Welk toestel voor een beginner

            zit met hetzelfde probleem. iedereen heeft zo zijn mening en op den duur hebt ge teveel info.
            Wat met de D40X versie van nikon?

            Comment


            • #7
              Re: Welk toestel voor een beginner

              Kijk, aan ALLE hier opgesomde toestellen is niks mis mee. Het zijn PRIMA toestellen.

              Wat is belangrijk? Hoe je zelf ertegenover staat. Ben je Canon Sony, Nikon of Pentax minded? Hoe ligt het toestel in de hand? En nog zo wat dingen.

              Persoonlijk (strikt persoonlijk) zie ik het grootste nadeel in de D40(x) dat die niet alle lenzen ondersteunt (want heeft geen scherpstelmotor). Dus wanneer je gebruikte lenzen kan aanschaffen is dat een minpunt.
              Maar dat is mijn enige kritiek.

              De beste raad is gewoon: stap naar de winkel en pak de toestellen vast. Welk ligt niet goed in de hand? Schrijf die af. Elimineer verder met dingen die je belangrijk vindt. Beeldstabilisatie bijvoorbeeld. Of gewicht, prijs, kleur, merk, ...
              Weet ik veel.

              Je kan geen slechte koop doen. Zoals Edje al zei.


              @ GeertD50: ik geloof dat de K110 geen beeldstabilisatie heeft en dat dit hem onderscheidt van de K100.

              Comment

              Working...
              X