Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart Nikon D50

    Kan je in een DSLR eender welke geheugenkaart steken ? Meer concreet : kan ik in mijn Nikon D50 een kaartje steken van 2 giga of meer ? Of kunnen bepaalde toestellen te grote kaartjes niet aan ?
    In de handleiding van m'n D50 gaat men maar tot 1 GB, maar ondertussen zijn er al kaartjes op de markt met een veel grotere capaciteit.

  • #2
    Re: Geheugenkaart Nikon D50

    Hier kan je testresultaten bekijken, en er zijn ook geheugenkaartjes van 2GB bij:


    Het is wel mogelijk dat 2GB de limiet is, maar daar ben ik (die niet veel van Nikon kent) niet helemaal zeker van.


    Met kaartjes van 2GB kan je meestal ook al wel even voort, en het is ook veiliger om de risico's wat te spreiden. Dan ben je niet meteen alles kwijt als er wat mis gaat.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart Nikon D50

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Met kaartjes van 2GB kan je meestal ook al wel even voort, en het is ook veiliger om de risico's wat te spreiden. Dan ben je niet meteen alles kwijt als er wat mis gaat.
      Zo kan je het ook bekijken natuurlijk. Ik werk nu nog steeds met kaartjes van 512.
      Merci voor de link

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart Nikon D50

        Met 2GB heb je minimaal 270 foto's RAW.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart Nikon D50

          In mijn D50 steekt een kaartje van 2GB, ik dacht van Kingston. Om deze vol te krijgen moet je al behoorlijk wat foto's schieten.
          Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart Nikon D50

            Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
            In mijn D50 steekt een kaartje van 2GB, ik dacht van Kingston. Om deze vol te krijgen moet je al behoorlijk wat foto's schieten.
            D50 heeft dus geen problemen met 2GB. Dat moest ik maar weten

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart Nikon D50

              Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
              D50 heeft dus geen problemen met 2GB. Dat moest ik maar weten
              Nee ook ik werk zonder problemen met een sandisk 2GB met de D50
              Marc

              Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaart Nikon D50

                Inderdaad geen probleem met 2 GB in D50. Ik meen wel gelezen te hebben dat er een probleem is met 4 GB (mss op het forum even zoeken?).

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenkaart Nikon D50

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                  Inderdaad geen probleem met 2 GB in D50. Ik meen wel gelezen te hebben dat er een probleem is met 4 GB (mss op het forum even zoeken?).
                  Tot 4 ga ik toch niet gaan hoor. Dan is trouwens het risico ook te groot zoals Black Bandit reeds zei.
                  In elk geval, bedankt voor de info allemaal

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenkaart Nikon D50

                    ik geloof dat de D50 in theorie maximaal 2 GB aan kan
                    in de praktijk zijn er ook mensen die met succes 4 GB gebruiken in hun D50, maar bij sommige anderen lukt het dan weer niet
                    Nice pen, bet you write good stories with it.
                    Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geheugenkaart Nikon D50

                      Ik snap eigenlijk niet waarom ze het bestandssysteem niet de gegevens van de camera zetten, dan wist je het antwoord zo: Fat16->2GB Fat32->heel veel groter dan de grootste kaart.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geheugenkaart Nikon D50

                        Om te testen heb ik mijn 4GB SD-kaartje uit mijn PDA eens in mijn D50 gestoken: geen probleem (het is wel geformatteerd in FAT16).

                        Of de D50 met FAT32 overweg kan weet ik niet, je moet wel opletten dat je SD kaarten en geen SDHC kaarten koopt (en die zien er hetzelfde uit, fysiek passen ze zelfs )
                        ---
                        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geheugenkaart Nikon D50

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                          Om te testen heb ik mijn 4GB SD-kaartje uit mijn PDA eens in mijn D50 gestoken: geen probleem (het is wel geformatteerd in FAT16).
                          Dan benut je volgens mij maar de helft, op mijn 4GB CF kaart zit daarvoor ook een schakelaartje, dan kun je de kaart op delen in 2x2GB voor gebruik in oudere camera's.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geheugenkaart Nikon D50

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Dan benut je volgens mij maar de helft, op mijn 4GB CF kaart zit daarvoor ook een schakelaartje, dan kun je de kaart op delen in 2x2GB voor gebruik in oudere camera's.
                            Ik heb 4GB hoor, maar wel geformatteerd met een cluster-size van 64K. 4GB is wel het mathematische maximume
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                            Comment

                            Working...
                            X