Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ik heb vandaag studiofoto's gemaakt van een aantel katten nu eindelijk op een goede manier voor het eerst in manual enkele dagen geleden heb ik dit gevraagd hoe ik het moest doen dus vandaag maar eens uitgeprobeerd

    op de lcd scherm leek het aardig gelukt nu ik ze op de computer zie heb ik veel kleurverschil in mijn achtergrond maar dat is het ergste nog niet ik heb er op sommige foto's er rode strepen door heen staan onderstaande vind u enkele foto's
    Is nu mijn camara kapot of licht het aan de studiofoto's ????????

    Afgelopen weekend gefotografeerd in de regen en heb een druppel op mijn spiegel gehad later alles schoongemaakt ook de plastic vergrootglas (sorry dat ik de benaming er niet van weet)

    Weet niet of ik hier goed zit anders hoor ik het wel

    Foto wat goed fout is


    een foto die ook met strepen te zien is


    Deze foto is zonder strepen


    Het gaat mij niet erom of de foto's te donker of niet goed genoeg zijn ik wil heel graag weten wat er fout gaat of dat mijn camara het niet goed meer doet.
    Zit er best wel mee in mijn maag als ik hem opstuur ben ik hem 3 weken kwijt

  • #2
    Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    spiegel klapt weg op het moment dat je een foto maakt, dus zelfs al zou je pimpampoentjes op je spiegel tekenen, dan nog zal dat geen effect hebben op de foto's

    Comment


    • #3
      Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Weet je dan ook waarom dit komt zag net een paar foto's die ik normaal heb gemaakt zonder de externe flitsen wel goed zijn zonder rode flame

      En ook heel apart waarom verschilt mijn achtergrond zo enorm heb de foto's in raw geschoten

      Comment


      • #4
        Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Denk niet dat er iets mis is met je toestel.
        lijkt me eerder iets aan je instellingen van het toestel.
        Hoe hoog stond je iso waarde?want op zwart ziet je zeer goed de ruis.
        ___________
        canon 50D

        Comment


        • #5
          Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          die stond op 100
          Ik begrijp al een beetje dat bridge ze ophelderd en vandaar de rode flame maar hoe kan ik dat in bridge (adobe|) verhanderen dat hij dat niet doet

          Comment


          • #6
            Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            sorry volledig off topic maar welke rassen zijn dat precies?

            Tnx!
            bo

            Comment


            • #7
              Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Ik heb het idee dat de rode strpen in de stof er gewoon zitten echter dat je oog ze op een andere manier waarneemt, rood+blauw=paars.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                Voor zover ik kan uitmaken is wat je ziet banding. Dat betekent in het kort gezegd dat je een signaalverschil hebt tijdens de interne ruiscorrectie van de camera.

                Dat is normaal, en zover ik weet heeft iedere camera er wel in meerdere of mindere mate last van, maar dit is de eerste keer dat ik het zie bij ISO 100.

                Ik zie dat je met de 5D fotografeert en die zou toch sowieso al minder last moet hebben van ruis (en dus van banding), dus ik vrees dat ik slecht nieuws heb voor jou: opsturen die handel en laten repareren onder garantie...

                Vraagje: is dit de eerste maal dat je dit opmerkt? En kun je 100% crops van de foto's plaatsen ten einde het probleem beter te kunnen duiden?
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  Zou het niet kunnen dat je onderbelicht hebt en doordat adobe bridge je foto's corrigeert je die strepen hebt.
                  Ik werk niet met bridge dus weet ik ook niet hoe je dat kan uitzetten maar probeer de foto eens rechtstreeks te openen in adobe photoschop en kijk dan eens of de belichting correct was.
                  ___________
                  canon 50D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    dat is denk ik het probleem dat ze onderbelicht waren en door bridge zijn veranderd had de vraag al hoe ik dit uit kon schakelen

                    Ga het zo proberen of dat inderdaad scheelt als ik ze via adobe open
                    bedankt voor de tips

                    Of ik kan ik beter in jpeg schieten !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      Voor in de toekomst monique, blijf van je spiegel af en van dat matglas ook !!! De spiegel is uiterst precisie instrument en matglas wordt direct gekrast

                      Maar zoals reeds gezegd op je fotos zal je daar niks van zien of je moet het mechanisme ontregeld hebben en dan kan je camera ineens over of onderbelichten (maar niet echt vlekken of strepen maken)


                      groeten
                      Glenn
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help

                        als je raw's (overdreven) oplicht krijg je steeds deze (ruis-)strepen in de donkere/zwarte partijen.
                        zorg dus in eerste plaats voor een juiste belichting: meet op je onderwerp, en negeer de achtergrond voor de meting.
                        zorg bij je belichtig dat er zo weinig mogelijk licht op de achtergrond valt, en gebruik een mattere/zwartere achtergrond.
                        volg een korte workshop studiofotografie en belichting en veel van de problemen die je hier tegenkomt raken opgelost

                        nu, de foto's zijn er, dus daar kun je het volgende aan doen:
                        werk wat met het schuivertje van de "blacks" tot deze net niet volledig
                        dichtlopen. eventueel met de levels ook bijsturen.

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                          bekijk aub je exif!

                          1e foto 1/125e f/8
                          2e foto 1/125e f/7.1
                          3e foto 1/125e f/4

                          normaal toch dat die met f/8 donkerder zal zijn (in zelfde lichtcondidites) en software (als die automatisch regelt) gaat bijlichten....
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                            Zoals gezegd, die foto's lijken onderbelicht en belichting is opgetrokken door 'exposure' in bridge.

                            Ik heb het dikwijls met m'n ds (I); bij een halve à volledige stop onderbelichting, vooral bij donkere vlakken en schaduwen, haal ik banding tevoorschijn als ik de belichting aanpas. Wat soms helpt is de ruis in de kleurkanalen individueel aanpakken en/of de foto naar z/w omzetten met r=10g=80b=10 of zoiets...

                            Comment

                            Working...
                            X