Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300L of 100-400L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300L of 100-400L

    Voor het nemen van surffoto's ben ik nog aan het twijfelen tussen enkele lenzen, wie kan me tips geven.
    Voorlopig dacht ik aan een Canon 300mm 4,0 vast met eventueel 1,4 extender, ofwel een 100-400 L 4,6-5,6.
    Of zijn er nog andere goede opties, mijn body is een 40D.
    Thanks!

  • #2
    Re: 300L of 100-400L

    hey triple-s,

    ik zelf heb er geen ervaring mee maar ik ken een pro-fotograaf die de 100-400L gebruikt voor kitesurfers en gewone surfers en die is daar supertevreden over!

    Neem maar eens een kijkje op http://www.jb-fotografie.nl/gallery2...NDWINDSURFING/

    Hij gebruikt de lens wel op een 1D mkIII (ervoor op 1D mkII) en gebruikt soms zelfs een 1.4x converter.

    Ik ben zelf ook aan het sparen voor de 100-400L.

    Ik denk dat je bij surfers de flexibiliteit van een zoom wel nodig hebt...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: 300L of 100-400L

      Vermits je zelf net hebt gezegd dat de 100-400L boven je budget zit, een 300L + extender kost evenveel

      Ik zou dan de 70-300 IS nemen, prijs/kwaliteit de volgende in de rij

      Je had natuurlijk ipv een 40D een (tweedehands) 400D of 350D kunnen kopen, dan had je geld genoeg over voor een 400mm L lens

      Comment


      • #4
        Re: 300L of 100-400L

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Vermits je zelf net hebt gezegd dat de 100-400L boven je budget zit,
        waar heeft ie dat gezegd?
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: 300L of 100-400L

          Hallo, Als golfsurfer wil ik graag weten of iemand van jullie ervaring heef met het fotograferen van golfsurfers? Zo ja, welk toestel gebruik je dan en vooral welke lenzen?? ben van plan om me een canon 40D aan te kopen, maar welke liens neem ik er dan best bij... Alvast bedankt, david

          Comment


          • #6
            Re: 300L of 100-400L

            de 100-400L is inderdaad net iets boven mijn budget. Laatste optoe was 70-300 IS USM 4,0-5,6.
            Nu kwam ik vandaag de Sigma APO 135-400mm F4.5-5.6 DG tegen, die ik eventueel zou kunnen overkopen van iemand. Ervaringen?
            Sigma 400mm of toch canon 300mm lens?

            Comment


            • #7
              Re: 300L of 100-400L

              Bespreking van de Sigma 135-400 hier



              Toch maar zwakjes op 400mm
              Tweedehands niet duur, er zijn er weggegaan voor 250 EUR, dat zegt genoeg
              Last edited by palombian; 10 oktober 2007, 22:30. Reden: naam lens

              Comment


              • #8
                Re: 300L of 100-400L

                En wat met de Canon 35-350L f3,5-5,6. Van deze lens had ik nog nooit gehoord, en kan deze ook niet op canon.be vinden...

                Comment


                • #9
                  Re: 300L of 100-400L

                  Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                  En wat met de Canon 35-350L f3,5-5,6. Van deze lens had ik nog nooit gehoord, en kan deze ook niet op canon.be vinden...
                  triple, dat is de voorganger van de huidige 28-300 IS L

                  Ik heb ze gehad gedurende een hele tijd, en moet zeggen... héél leuke lens.
                  35-350 is een mooie zoomrange.
                  AL is 28mm dan ook wel weer leuk... maar de 300 is dan weer 50mm korter.

                  FIn soit, grootste verschil is wel de IS die op de nieuwste generatie zit.
                  (en de prijs...hmmm)

                  Er zijn zeker 2dehands 35-350's te vinden (ik heb de mijne 2maand geleden verkocht), prijs 2dehands moet je tussen de 750 a 950€ zoeken afhankelijk van de staat v/d lens en wel of niet aanwezig zijn van filter etc.
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 300L of 100-400L

                    Maar deze lens zou ik kopen voor fotograferen van 'bewegende sporters', met name golfsurfers...
                    heb ik deze IS dan echt nodig en naar een andere lens met IS zoek (70-300 IS USM) of toch voor de 35-350 zonder IS gaan. De laatste is wel een L-lens he.. :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: 300L of 100-400L

                      Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                      Maar deze lens zou ik kopen voor fotograferen van 'bewegende sporters', met name golfsurfers...
                      heb ik deze IS dan echt nodig en naar een andere lens met IS zoek (70-300 IS USM) of toch voor de 35-350 zonder IS gaan. De laatste is wel een L-lens he.. :-)
                      Je geeft niet op maar je hebt wel gelijk, je kan zonder IS
                      Golfsurfers bewegen snel en er is doorgaans ruim genoeg licht
                      Je moet ook niet van lens wisselen met de 35-350 wat op het strand een groot voordeel is

                      Het schijnt dat er voor de oude 35-350 geen vervangstukken meer zijn
                      Even checken misschien, maar een L-lens gaat niet snel kapot en aan de huidige tweedehandsprijzen kan je dat risico wel nemen

                      Comment

                      Working...
                      X