Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York Institute of Photography

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • New York Institute of Photography

    Beste BD-leden,

    heeft iemand onder jullie ervaring met een cursus bij dit instituut? Ik ben reeds een tijdje op zoek naar een grondige cursus fotografie die ik op eigen tempo en zelf gekozen tijdstippen kan afleggen. Ik las erover in Zoom.nl en ben na bezoek van hun website nog meer geïnteresseerd geraakt. (www.nyip.com). Voordeel lijkt me de grondigheid van de cursus, groot nadeel de prijs (789$ oftewel 564€ gegeven de lage dollar) Daarom had ik uiteraard graag jullie mening gekend.

    Alvast bedankt voor jullie reactie,

  • #2
    Re: New York Institute of Photography

    Waarom niet wat dichter bij huis gezocht
    www.fotoforce.nl biedt ook cursussen aan voor verschillende niveau's en in je eigen tempo en voor heel wat minder geld en ik denk minstens zo goed.

    Gr. X.

    Comment


    • #3
      Re: New York Institute of Photography

      Xarder,

      bedankt, dit is een interessante link waar ik meer informatie opgevraagd heb nu!

      BD bewijst weer zijn nut voor de zoveelste maal voor mij!!!

      Andere tips zijn uiteraard nog steeds welkom!

      Comment


      • #4
        Re: New York Institute of Photography

        Met het grote verschil dat deze niet gecertificieerd zijn
        Nikon D80 / Sony DSC-H5

        Comment


        • #5
          Re: New York Institute of Photography

          Steven,

          bedankt voor je reactie. Welke van de twee zijn niet gecertificeerd en wat betekent die certificatie dan?

          Comment


          • #6
            Re: New York Institute of Photography

            Degene die Xarder aanhaalt zijn niet gecertificieerd (wordt toch nergens melding van gemaakt), maar dat wil niets zeggen over de kwaliteit ervan...

            In hoeverre de certificaten van de NYIP hier in ons Belgenland of Nederland een waarde hebben zal je moeten navragen.
            Als een opleiding gecertificieerd is wil dat zeggen dat ze door de overheid als officieel beschouwd worden en krijg je na afloop als je geslaagd bent hier ook een certificaat van (zoals een diploma).

            Alles hangt af wat je met die opleiding of cursus wilt doen. Wil je bv professioneel als fotograaf beginnen (of het diploma hiervoor halen), moet je in Belgie voldoen aan de vestigingswet. Dwz een officieel diploma (certificaat) hebben van een opleiding fotograaf (+ eentje van bedrijfsbeheer).
            Wil je jezelf gewoon verbeteren in de fotografie zonder de hele officiele poespas dan kan je de cursussen die Xarder aanhaalt beter volgen.
            Nikon D80 / Sony DSC-H5

            Comment


            • #7
              Re: New York Institute of Photography

              Ben ik niet met je eens Steven.

              De opleidingen die Xarder aanhaalt met de link kunnen wel degelijk heel zinvol zijn. In Nederland (waar die persoon is gevestigd die deze cursussen geeft) is fotografie bij mijn weten nog altijd een vrij beroep en hoef je daarvoor geen officiele opleiding te hebben. Papier zegt niet alles, het gaat om wat je met de kennis doet. En als je inderdaad verder wilt in de fotografie, dan zou ik een erkende Belgische foto opleiding volgen. En in hoeverre dat jaartje opleiding vanuit de cursus van NYIoP te vergelijken valt met een complete studie van een Fotoacademie enz is ook nog maar de vraag.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: New York Institute of Photography

                En het punt waar je het dan niet mee eens bent JLP?
                Nikon D80 / Sony DSC-H5

                Comment


                • #9
                  Re: New York Institute of Photography

                  Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                  ....
                  Wil je bv professioneel als fotograaf beginnen (of het diploma hiervoor halen), moet je in Belgie voldoen aan de vestigingswet. Dwz een officieel diploma (certificaat) hebben van een opleiding fotograaf (+ eentje van bedrijfsbeheer).
                  ....
                  Zover ik weet heb je in België al een aantal jaar geen specifieke opleiding fotograaf meer nodig. Bedrijfsbeheer is een andere zaak.

                  (De opleiding was trouwens oorspronkelijk een verplichting gemaakt omdat er met relatief veel chemicaliën gewerkt werd.)

                  Comment


                  • #10
                    Re: New York Institute of Photography

                    Inderdaad, ik loop nog wat achter...

                    01.09.2005 — BELGISCH STAATSBLAD
                    Op de voordracht van Onze Minister van Middenstand,
                    Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
                    Artikel 1. Opgeheven worden:
                    ....
                    4° het koninklijk besluit van 27 april 1966 tot bepaling van de
                    voorwaarden tot uitoefening van het beroep van fotograaf in de
                    ambachts-, de kleine en middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen,
                    gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 21 april 1972,
                    3 oktober 1978 en 23 juni 1981;
                    Nikon D80 / Sony DSC-H5

                    Comment

                    Working...
                    X