Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden gebruikers Canon Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tevreden gebruikers Canon Mark III

    Graag zou ik willen weten of gebruikers van de Canon Mark III tevreden zijn over de kwaliteit van de foto's bij het nemen van actiefoto's.

    Is het probleem al helemaal opgelost met de scherpstelling?
    Is het probleem vaak aanwezig ?

    Alvast dank voor reacties aan de gebruikers van die camera.

    Ben van plan die camera aan te schaffen,alleen dan als ik mag verwachten dat het die foto's oplevert die je van zo'n camera mag verwachten.

    De prijs is al aardig gekelderd.
    Kan wezen dat door het probleem de verkoop stagneert.
    Wel is de dollarkoers behoorlijk laag.

  • #2
    Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

    Heb toestel nu zo'n 4 maand (ongeveer 7000 clicks). Ik kom van nikon d200 dus kan niet vergelijken met 1d mark II(n)

    Ik ondervind zowel bij single shot als AI focus geen problemen. Volgens RG doet het probleem zich voor bij tele op 2.8 bij hoge temperaturen. Wat mij betreft, geen enkel probleem met 300 2.8 vol open. Temperatuur was misschien niet hoog genoeg in Belgenland

    Nikon D200 autofocus was zeer goed, mark III is nog heel stuk sneller en zeer accuraat.

    Files uit de sensor zijn zeer goed, beter dan sensor uit d200 op alle mogelijke vlakken (detail, contrast, dynamisch bereik, hoge iso).

    Ik wil nogmaals bevestigen dat hetgeen hierboven staat mijn mening is op basis van mijn ervaringen met mijn mark III

    Groeten
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

      Yup hier tevreden gebruiker.

      Ben natuurlijk ook geen sportfotograaf die in de broeiende hitte sporters moet trekken die naar me toe lopen.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

        ne collega heeft die .. en die kent intussen de weg naar Rosendaal heel goed

        Comment


        • #5
          Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          ne collega heeft die .. en die kent intussen de weg naar Rosendaal heel goed
          Dat hij da zelf ne keer post
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            ne collega heeft die .. en die kent intussen de weg naar Rosendaal heel goed
            flauwe commentaar op deze manier ...

            Comment


            • #7
              Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

              Ik ben een tevreden gebruiker sinds eind september en heb nog geen problemen ondervonden van diegenen die op allerlei forums aangekaart werden.
              Ook bij AI-focus doet deze zijn werk perfect, enkel moet je opletten dat je kaart niet direct vol is, 10b/sec is toch wel snel en als je dan nog RAW en JPG gelijktijdig wegschrijft !

              Je kan een aantal foto's bekijken op mijn site gefotografeerd tijdens de 25-uren karting races te Genk.
              http://www.torekefoto.be

              Comment


              • #8
                Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

                Heb de mijne sinds juni en het is een prachtcamera:mooie kleuren,goed dynamisch bereik, ISO 3200 en zelfs ISO6400 perfekt bruikbaar.AI servo doet het prima en gebruik ik meer en meer.Ik ben erg tevreden over m'n MKIII
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

                  Ook hier een tevreden gebruiker.





                  Da's van dit weekend Exif is 1/2000 - F/5.6 - ISO 200 en +/- 400mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

                    Ik ben niet precies op de hoogte van wat RG 'hoge' temperaturen noemt (heb de hele discussie slechts indirekt via andere sites gevolgd), ben zelf denk ik niet hoger gekomen dan 32 °C in de volle zon. Ik fotografeer mensen vrijwel uitsluitend met groot diafragma (2.8, 3.2 of 3.5) en afwisselend one shot en AI focus. Na de eerste paar duizend foto's kan ik zeggen dat ik beduidend minder beelden heb waar mensen 'uit de DOF' lopen dan met mijn 20D. Ben zeer tevreden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

                      Een beetje tegen de stroom in, maar niet helemaal.
                      Waarschijnlijk de beste camera die tot op heden gemaakt is, maar bij felle zon of fel tegenlicht krijg je volgens mij vroeg of laat problemen in de AI-Servo mode, lees maar eens na op de betrouwbare sport en natuur fora.
                      Indien je dit toestel enkel binnen of s'avonds gaat gebruiken zou ik zeggen koop er vlug enkele indien het budget het toelaat, anders zou ik afwachten tot het probleem volledig van de baan is en de nog in voorraad zijnde toestellen volledig uitverkocht.
                      Welke actiefotografie ga je bedrijven?

                      Groeten, Jean-Pierre
                      Last edited by jpjp; 4 oktober 2007, 22:49.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

                        Actie foto's zijn bij de sporten: Wakeboarden,Karate zowel binnen als buiten,
                        fitnesszaal Bodycombat,Bodypump met spiegels in de zaal en gekleurde lampen,bokstraining, enz.
                        Ook wel macro en vogels.

                        Bedankt voor serieuze reactie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

                          .....
                          Last edited by James Joyce; 7 oktober 2007, 10:30. Reden: Verwijderd wegens niet-gebruiker
                          Website: http://www.d-eye.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

                            Tevreden, lekker snel.. mooie kleuren... 14Bit helemaal top. Instellingen even wennen wederom maar helemaal in mijn nopjes.!
                            Kannonier

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tevreden gebruikers Canon Mark III

                              Even offtopic misschien, maar kan deze camera ook de eisen aan van concertfotografie enzo? Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik ga binnenkort een nieuwe kopen en ben nog zowat aan het uitzien naar het beste
                              -- Nikon D90 + 18-105VR --
                              Mijn foodblog: www.tafel.be

                              Comment

                              Working...
                              X