Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-60 en 24-70 (f 2.8)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-60 en 24-70 (f 2.8)

    24-60mm F2.8 EX DG
    24-70mm F2.8 EX DG MACRO
    Iemand ervaring met beiden lenzen of weet welke de beste is?
    Veel verslagen gelezen op het internet en op deze site maar niemand die ze met elkaar vergelijkt (of ik heb het dan niet gevonden) Beiden waren goede lenzen, zeker prijs/kwaliteit. En prijsverschil is er ook amper.
    Ze zien er beiden ideale portretlenzen uit voor mij(al mijn foto's zitten tussen de 24-50mm). Ik gebruik een D80. Een echte nikkor is onbetaalbaar en de tamrom 28-70 is iets te weinig 'breedhoek', ik heb echt die 24 nodig. Andere suggesties is ook altijd welkom.

    Deel jullie ervaringen en wijsheid zou ik zo zeggen Alvast merci

  • #2
    Re: Sigma 24-60 en 24-70 (f 2.8)

    Geen ervaring, maar ik zat met dezelfde vraag. Ik ben momenteel aan het sparen voor de 24-60, en wel om volgende redenen:
    - ExposurePlot vertelt me dat de 24-28 range belangrijk voor me is (net als bij jou), dus alle 28- combinaties vallen af.
    - Lichtsterke nikkors in de 17/18/24- range zitten een heel eind boven budget.
    - De 24-60 komt er als je de reviews mag geloven toch als nét iets beter uit dan de 24-70: lichtjes betere scherpte en contrast, snellere AF; compacter en lichter ook.

    Alternatieven zijn misschien:
    - Sigma 18-50 f/2.8 EX DC
    - Tamron 17-50 f/2.8 XR Di
    Last edited by pingu; 4 oktober 2007, 12:11.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-60 en 24-70 (f 2.8)

      Ik ben momenteel eerder voor de 24-70 dit omdat die zwaarder is, beter afgewerkt, ook zeer scherp is met mooi contrast. AF zou vrij snel zijn alleen wat lawaai maken (op zich geen probleem) Grootste nadeel: filtermaat 82...

      17-18-50 is spijtig genoeg geen optie: 17-18 geeft te veel vervorming op portretten en die 50 grens is net te weinig voor close-ups. Daarom ook deels mijn voorkeur voor de 24-70.

      waar heb je die vergelijkende review gevonden?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-60 en 24-70 (f 2.8)

        hoi,

        Ik gebruik de 24-70, tot volle tevredenheid, is zeer robuust afgewerkt, redelijk zwaar wat goed is voor de stabiliteit.
        Met de 24-60 heb ik geen ervaring, maar er staan tests genoeg online.

        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-60 en 24-70 (f 2.8)

          Ik heb 24-70 jaren lang met tevredenheid gebruikt tot dat ik een 2de hands Nikkor tegenkwam.

          Voor degene die problemen hebben met vervorming: PTLens of DXO geven de oplossing.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-60 en 24-70 (f 2.8)

            Oorspronkelijk geplaatst door AndriesGeoffrey Bekijk bericht
            waar heb je die vergelijkende review gevonden?
            Nergens ;-) Maar als je oa. de reviews op popphoto en de ervaringen / opinies van gebruikers op oa. fredmiranda naast elkaar legt, dan is een vergelijking niet zo erg moeilijk...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-60 en 24-70 (f 2.8)

              Die ervaringen zijn altijd maar over een lens over vergelijk met de equivalent lens van het 'a merk'. Nog nooit head to head gezien. Dat zou misschien beter beeld geven. Daarom hoopte ik dat misschien hier iemand beiden heeft gehad en zijn mening erover wou geven...

              Comment

              Working...
              X