Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

luxe probleem...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • luxe probleem...

    Krijg ik net van BD een melding dat ik van mijn 10 fotos in BOF maar 4 moet uitkiezen omdat het te veel foto's zijn. (geldt voor alle fotografen trouwens)

    Dat zullen de modellen niet leuk vinden. Heb ze net lekker gemaakt dat ze in een mooi boek komen en moet ik ze nu gaan afzeggen?

    hmm.. moet ik hier nu weer mee.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: luxe probleem...

    Je bent niet de enige die een aantal beelden moet inleveren (ook ik, van 8 naar 4 opnames), jammer maar helaas hé.
    De enige oplossing is niet te veel beelden te posten

    Comment


    • #3
      Re: luxe probleem...

      kijk welk model het meeste biedt om in een boekje te komen
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: luxe probleem...

        Tja.. das miserie.
        [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

        FotoBlog

        Comment


        • #5
          Re: luxe probleem...

          Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
          Je bent niet de enige die een aantal beelden moet inleveren (ook ik, van 8 naar 4 opnames), jammer maar helaas hé.
          De enige oplossing is niet te veel beelden te posten
          Tuurlijk is dat begrijpelijk maar ik moest eerst 10 x toestemming vragen en nu moet ik ze teleurstellen. Dat is wat pijnlijker dan een keuze maken uit 10 landschappen of insecten....met alle respect natuurlijk.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: luxe probleem...

            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Tuurlijk is dat begrijpelijk maar ik moest eerst 10 x toestemming vragen en nu moet ik ze teleurstellen. Dat is wat pijnlijker dan een keuze maken uit 10 landschappen of insecten....met alle respect natuurlijk.

            Ja, op die manier heb je gelijk... MAAR oorspronkelijk was het maar de bedoeling van 1 foto te plaatsen. het is omdat er beschikbare ruimte is dat men meerdere foto's per fotograaf gaat plaatsen. Maar dus zeker geen 10, dat klopt

            Comment


            • #7
              Re: luxe probleem...

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Dat is wat pijnlijker dan een keuze maken uit 10 landschappen of insecten....met alle respect natuurlijk.
              Tja, ik begrijp je wel hoor, daar niet van. Je opmerking staat genoteerd!

              Comment


              • #8
                Re: luxe probleem...

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                Ja, op die manier heb je gelijk... MAAR oorspronkelijk was het maar de bedoeling van 1 foto te plaatsen. het is omdat er beschikbare ruimte is dat men meerdere foto's per fotograaf gaat plaatsen. Maar dus zeker geen 10, dat klopt
                Grmblll...
                Waarom krijg moest ik dan van 10 mensen een formulier invullen en de foto's bewerken tot origineel formaat en passend voor boek? Ben daar wel effe mee zoet geweest.

                Maar mensen ... geeft niet.. ik vind het nog steeds een super idee waar ik graag aan mee doe... Ik zit nu alleen ff te zweten omdat ik een paar mensen flink teleur moet gaan stellen en ik een heel moeilijke keuze moet gaan maken
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: luxe probleem...

                  laat iemand anders voor U die keuze maken

                  Comment


                  • #10
                    Re: luxe probleem...

                    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    en ik een heel moeilijke keuze moet gaan maken
                    En die moet je dan ook nog gaan verantwoorden? Niet doen. Pak 2 dubbelstenen en gooi vier keer. Het aantal ogen is de foto die erin komt. Wordt het 11, 12 of een reeds geselecteerde foto: same player shoots again.

                    Comment


                    • #11
                      Re: luxe probleem...

                      das zeker een vervelend probleem, maar dan ook een vraagje van mij:
                      ik had er twee voor het boek, maar wie heeft bepaald welke twee, volgens mij stond ik in de periode met meerdere in het HOF.
                      die er nu inkomen en waar ik toestemming voor heb gegeven, vind ik nl zelf niet de beste.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: luxe probleem...

                        bouk,
                        1. je bent zelf bof-team member, dus je vraag snap ik niet.
                        2. je staat in de betreffende periode met 2 foto's in de HoF (klik)

                        madmax,
                        er is een goeie 10% die 5 of meer foto's in de hof hadden in de betreffende periode.
                        aan al die fotografen wordt de vraag gesteld om een selectie van 4 te maken.
                        dank zei de onverhoopte bereidwilligheid van de HoF-fotografen om hun foto's ter beschikking te stellen
                        zitten we aan meer foto's dan we initieel gerekend hadden, en waarop we de kostprijs berekend hebben.
                        dat je als modellen-fotograaf meer moeite moet doen om het paperasssenwerk in orde te brengen is te begrijpen.
                        zoals yowan zei: je opmerking is genoteerd en zal binnen de BoF-werkgroep besproken worden,
                        maar ik denk niet dat we voor één fotograaf een uitzondering kunnen maken, begrijp je wel denk ik.

                        mm
                        Last edited by mm; 3 oktober 2007, 16:20.
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: luxe probleem...

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          bouk,

                          maar ik denk niet dat we voor één fotograaf een uitzondering kunnen maken, begrijp je wel denk ik.

                          mm
                          Nee natuurlijk niet, en dat wil ik ook helemaal niet.
                          Maar ik ben wel even in verwarring gebracht hier en zit met een klein dilemma waar ik nu aan moet gaan werken.
                          Daarom is de titel ook: luxe probleem.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: luxe probleem...

                            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                            madmax,
                            er is een goeie 10% die 5 of meer foto's in de hof hadden in de betreffende periode.
                            aan al die fotografen wordt de vraag gesteld om een selectie van 4 te maken.
                            dank zei de onverhoopte bereidwilligheid van de HoF-fotografen om hun foto's ter beschikking te stellen
                            zitten we aan meer foto's dan we initieel gerekend hadden, en waarop we de kostprijs berekend hebben.
                            dat je als modellen-fotograaf meer moeite moet doen om het paperasssenwerk in orde te brengen is te begrijpen.
                            zoals yowan zei: je opmerking is genoteerd en zal binnen de BoF-werkgroep besproken worden,
                            maar ik denk niet dat we voor één fotograaf een uitzondering kunnen maken, begrijp je wel denk ik.

                            mm
                            Ik heb mijn gedachte al via PB doorgegeven, maar ik kan het niet laten om het hier toch ook nog even te melden.
                            Met alle respect voor al het werk, het innitiatief en de moeite van de mensen die deel nemen aan het tot stand komen van het boek, hoe hebben jullie in godsnaam er vanuit kunnen gaan dat er maar een beperkt aantal mensen toestemming konden verlenen??? Dat is hetzelfde als een receptie houden voor 100 mensen en maar voor 50 mensen eten en drinken in huis halen.
                            Onbegrijpelijk. Jullie wisten om hoeveel foto's het maximaal ging. Terug kan altijd, deze manier is...

                            Ik mag driekwart van mijn geselecteerde foto's schrappen. Ik zit - op een na - niet met licentieverklaringen van mensen / modellen, maar de keuze is dan toch zuur. Ik heb dan ook helemaal begrip voor het probleem van de topicstarter (meer nog dan voor mezelf)

                            Nogmaals, ik ben blij met het innitiatief, en dat er foto's van mij in komen te staan, maar ik vind het wel heel slecht en ondoordacht aangepakt. En toch, vier foto's erin is ook niet slecht.

                            - even voor de duidelijkheid, dit is geen aanval op de mensen die zich voor dit project uit de naad werken, maar een zakelijke beoordeling. Laat daar geen misverstand onder zijn.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: luxe probleem...

                              azhrarn, ik begrijp best dat jij en madmax hier niet heel gelukkig mee zijn.
                              maar laat het duidelijk zijn dat hierover van meet af aan heel duidelijk is
                              gecommuniceerd. er is steeds gezegd minstens één per HoF-fotograaf.

                              je kunt ook elders lezen dat we in de mate van het mogelijke
                              proberen rekening te houden met de poll en wat er uit kwam.

                              vergeet ook niet dat deze BoF een eerste uitgave is hé.
                              de meesten van ons hebben niet eerder een fotoboek waaraan
                              zo'n dikke 130 fotografen hun medewerking verlenen uitgegeven.

                              we leren gaandeweg, en zijn natuurlijk heel blij dat jullie ook meedenken
                              over wat volgende keer eventueel moet bijgestuurd worden.

                              bedankt alleszins voor jullie positieve ingesteldheid en
                              de steun die jullie ondanks dit toch geven

                              laat ons vooral hopen dat er genoeg exemplaren verkocht worden zodat
                              we op z'n minst uit de kosten geraken dus: binnen twee maand is het sinterklaas,
                              drie weken erna kerst en een week later nieuwjaar.
                              hint hint hint ...

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment

                              Working...
                              X