Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterk groothoekzoom objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterk groothoekzoom objectief

    Hallo iedereen,

    Ik overweeg de aankoop van een lichtsterk groothoekzoom objectief.
    Mijn body is een Nikon D200.
    Ik twijfel er niet aan dat het Nikon AF-S DX 17-55mm F:2.8 G IF ED objectief volledig aan mijn wensen zou kunnen voldoen,maar eerlijk gezegd ligt het prijskaartje van dit objectief voor mij als hobbyist toch wel een beetje aan de hoge kant.
    In het gamma van zowel Sigma ( Sigma 18-50mm EX DC F: 2.8 Nikon Digitaal HSM ) als Tamron ( Tamron SP AF 17-50mm F:2.8 XR Di II LD Asp. Nikon ) vind ik prijsgunstigere alternatieven,maar ik heb geen ervaringen met deze merken/objectieven.
    Heeft iemand ervaring met desbetreffende merken en/of specifieke objectieven in combinatie met Nikon/Nikon D200 Body ?
    Zijn mijn voorgestelde objectieven eerder een aanrader dan wel afrader ?
    Zijn er eventuele andere alternatieven die jullie kunnen aanbevelen ?

    Met vriendelijke groeten en alvast een hartelijke dank voor eventuele reacties,
    Chris.

  • #2
    Re: Lichtsterk groothoekzoom objectief

    Zowel de Sigma 18-50/2.8 (in de nieuwste Macro-versie) als de Tamron 17-50/2.8 zijn aanraders. Beiden hebben een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. De Tamron krijgt over het algemeen net iets betere kritieken.

    Beide lenzen zullen prima presteren op jouw D200.

    Zelf gebruik ik vooral de Tamron 28-75/2.8, die optisch nog iets beter is dan de 17-50. Als groothoek voor jou niet belangrijk is, is dit eveneens een aanrader.

    Succes met de keuze!

    Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment

    Working...
    X