Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot hoek ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groot hoek ???

    Wat is nu een betere groot hoek,

    Canon 17-40 L
    Canon 10-22
    Sigma 10-22

    Waar zouden julie voor kiezen ????

    Ik kom er zelf niet uit zit al weken te lezen en te lezen maar de een zegt de Canon is beter de ander zegt weer nee je moet sigma en de ander komt weer met de 17-40, ik wil hem op een 30 D gaan gebruiken en zal worden ingezet voor landschaps fotografie.

    Marcel
    www.mm-fotografie.nl

  • #2
    Re: Groot hoek ???

    Op een 30D is een 10-22 een ultra wide waarmee je prachtige resultaten kan bereiken, maar ze is volgens mij niet voor alle onderwerpen geschikt
    De Canonversie is de beste, maar niet goedkoop

    De 17-40 is een meer normale groothoek

    Zeker bij de 10-22 heb je nog een lens in het middenbereik nodig vanaf 24 of 28 mm

    Comment


    • #3
      Re: Groot hoek ???

      de 17-40 is op de 30D niet zo'n brede hoek meer hoor

      als je een echte breedhoek wil, en het budget laat het toe, ga absoluut voor de canon 10-22
      heb ze zelf gehad, en ook de sigma 10-20. En de canon versloeg de sigma op alle vlakken, scherpte, kleuren, snelheid, bouwkwaliteit...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Groot hoek ???

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Zeker bij de 10-22 heb je nog een lens in het middenbereik nodig vanaf 24 of 28 mm
        niet noodzakelijk, heb de 10-22, gevolgd door een 70-200.
        Het bereik tussenin heb ik nog niet gemist eigenlijk, vooral omdat de 10-22 echt héél creatief werken toelaat.

        Koop gewoon die 10-22 zulle, je zal je het niet beklagen

        Comment


        • #5
          Re: Groot hoek ???

          heb zelf de 17-40mmL op mijn 30D, maar denk er aan om er toch een Canon 10-22 bij te nemen.
          heb nl het gevoel dat ik met de 17-40mmL soms zelf wat breedte te kort kom als ik met Landschapjes bezig ben.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Groot hoek ???

            Iedereen bedankt voor de reactie`s,

            Ik heb al eens een 17-40 gehad maar was er niet tevreden over. Ik heb aan overig glasspul een 24-70 L F2.8 en een 70-200 L F4.0 een macro van Sigma 150mm F2.8 en een 50mm prime 1.8, ik heb inmiddels voor de 10-22 van Canon gekozen naar hier en daar wat foto`met elkaar vergeleken te hebben komt de Canon er toch een stuk beter uit vind ikzelf.

            Groeten, Marcel
            www.mm-fotografie.nl

            Comment

            Working...
            X