Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijsverschil(len)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijsverschil(len)

    Hoi,

    Kan iemand me verklaren waarom de prijs van een duo-packet lenzen hoger zou moeten zijn dan de prijs van de(zelfde) lenzen apart tezamen?

    Tnx,
    bo

  • #2
    Re: prijsverschil(len)

    'Apart te samen'

    Is dat zo iets als 'met zonder suiker'?

    Als je in de supermarkt 1 flesje shampoo koopt is dat ene flesje meestal duurder dan wanneer je dat flesje in een duo-pack koopt. De eendeidsprijs zal minder zijn. Dat heet dan marketing en verkoopstechniek. De producent/verkoper wint, en de consument ook (een beetje)
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

    Comment


    • #3
      Re: prijsverschil(len)

      hij bedoelt het omgekeerde, tomaso ...
      het duo-pack is duurder als twee afzonderlijke lenzen.

      waarom?
      andere winkel?

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: prijsverschil(len)

        Dat is helemaal crazy ! Dat is dan een goed voorbeeld van slechte verkoopstechniek he
        PENTAX K100d SUPER !!!!!
        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
        En een dapper standaard-kitlensje

        Comment


        • #5
          Re: prijsverschil(len)

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          hij bedoelt het omgekeerde, tomaso ...
          hij/zij

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          waarom? andere winkel?
          Neen, het prijsverschil in een en dezelfde hier goed gekende winkel.
          En het gebeurt niet eenmalig, maar zelfs meerdere keren in het productenassortiment waarin ik heb gekeken.

          Ik ga er binnenkort langs en zal daar de vraag eens stellen waarom het zo frequent voorvalt.

          Comment


          • #6
            Re: prijsverschil(len)

            Wellicht gewoon marketing. Jou valt het wel op maar reken erop dat menig consument niet verder kijkt dan de neus lang is en koopt omdat het een aanbieding is.
            Waarom denk je dat bijvoorbeeld Mediamarkt het zo goed doet terwijl het heel vaak helemaal niet goedkoper is dan bij andere zaken. Ze roepen het hardst dat ze de goedkoopste zijn en de meute gelooft het
            De consument is vaak dom en wil geloven dat ze een goede deal hebben gesloten....
            Ed
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: prijsverschil(len)

              Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
              Wellicht gewoon marketing. Jou valt het wel op maar reken erop dat menig consument niet verder kijkt dan de neus lang is en koopt omdat het een aanbieding is.
              Waarom denk je dat bijvoorbeeld Mediamarkt het zo goed doet terwijl het heel vaak helemaal niet goedkoper is dan bij andere zaken. Ze roepen het hardst dat ze de goedkoopste zijn en de meute gelooft het
              De consument is vaak dom en wil geloven dat ze een goede deal hebben gesloten....
              Ed
              Sluit ik mij mee aan.
              Gooi een aantal zaken in een mandje midden in de winkel en ze verkopen steevast beter. De klankt dénkt dat deze producten goedkoper zijn,maar vergelijkt eigenlijk niet.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: prijsverschil(len)

                Nog van die trucjes;

                1 stuk voor 15 euro

                3 voor 45 euro!!

                En toch trappen nog mensen daar in.
                Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: prijsverschil(len)

                  Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                  Wellicht gewoon marketing. Jou valt het wel op maar reken erop dat menig consument niet verder kijkt dan de neus lang is en koopt omdat het een aanbieding is.
                  Waarom denk je dat bijvoorbeeld Mediamarkt het zo goed doet terwijl het heel vaak helemaal niet goedkoper is dan bij andere zaken. Ze roepen het hardst dat ze de goedkoopste zijn en de meute gelooft het
                  De consument is vaak dom en wil geloven dat ze een goede deal hebben gesloten....
                  Ed
                  Dat heb ik deze week kunnen vaststellen, toen ik aan het surfen was op zoek naar de prijs van een bepaalde lens zag ik dat ze nu in Mediamarkt een redelijk assortiment canon L lenzen hebben. Omdat ik er toch in de buurt moest zijn dacht ik er misschien een koopje te kunnen doen
                  Na 5 minuten stond ik al terug buiten , een klein voorbeeld en het is geen grap: Een Canon 70 - 200mm L USM F4 ( zonder IS ) kostte daar een paar honderden Euro's meer als in de fotozaak waar ik normaal gezien mijn aankopen doe.
                  En dan zeggen dat ze de goedkoopste zijn
                  Grtz
                  Last edited by Stoopken; 20 oktober 2007, 11:35.

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijsverschil(len)

                    Zo heb je bij Van den Borre toch ook de laagste prijs garantie.
                    Daar betalen ze u het verschil wel terug als je hetzelfde product goedkoper vindt.
                    Maar dit doen ze dan wel met aankoopbonnen voor hun eigenwinkel.
                    Zo dat je er in de toekomst terug iets zou moeten kopen.
                    Is gewoon marketing.
                    Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijsverschil(len)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                      Dat is helemaal crazy ! Dat is dan een goed voorbeeld van slechte verkoopstechniek he
                      Nee, juist slimme verkooptechniek......

                      Comment

                      Working...
                      X