Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met D200 (batterijen?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met D200 (batterijen?)

    Hoi,

    Sinds kort heeft m'n D200 (anderhalf jaar oud, 30.000kliks) problemen met de batterijen.

    M'n batterijen zijn volledig opgeladen terwijl m'n toestel aangeeft dat ze leeg zijn. En dit zowel met de grip als zonder grip.

    Als ik het toestel op en af zet en in het menu naar de batterij informatie kijk dan geeft die daar de juiste waarde aan, toch springt deze ettelijke seconden later opnieuw naar een "lege batterij".

    Als ik het toestel op/af zet kan ik snel een aantal foto's nemen voordat het toestel terug uitvalt...

    Voor zover ik de batterijen kan nameten zijn deze in ieder geval niet stuk of defect...

    Iemand dit dit probleem ook al gehad heeft?



    Greetzzz,


    Stijn
    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

  • #2
    Re: Problemen met D200 (batterijen?)

    Ja, heb ik ook gehad en via verschillende stappen was de accu na 8 uur leeg met de camera uit. De interne voeding van de camera is toen vervangen, gelukkig in de garantie. Voordien was het verbruik altijd hoog, maar dat lag niet aan de camera, maar sinds de repatie nooit meer last gehad van lege accu's.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met D200 (batterijen?)

      Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk bericht
      Hoi,



      Als ik het toestel op/af zet kan ik snel een aantal foto's nemen voordat het toestel terug uitvalt...
      verander eens van lens...
      ik heb dit voor met een sigma 150mm lens... m'n nikon lenzen hebben dit niet...
      heeft vermoedelijk te maken met de contacten, een andere lens zal dit probleem vermoedelijk niet vertonen...
      als je maar één lens hebt, reinig dan de contactjes met een gom...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met D200 (batterijen?)

        Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk bericht
        Hoi,

        Sinds kort heeft m'n D200 (anderhalf jaar oud, 30.000kliks) problemen met de batterijen.

        M'n batterijen zijn volledig opgeladen terwijl m'n toestel aangeeft dat ze leeg zijn. En dit zowel met de grip als zonder grip.

        Als ik het toestel op en af zet en in het menu naar de batterij informatie kijk dan geeft die daar de juiste waarde aan, toch springt deze ettelijke seconden later opnieuw naar een "lege batterij".

        Als ik het toestel op/af zet kan ik snel een aantal foto's nemen voordat het toestel terug uitvalt...

        Voor zover ik de batterijen kan nameten zijn deze in ieder geval niet stuk of defect...

        Iemand dit dit probleem ook al gehad heeft?



        Greetzzz,


        Stijn

        Ik heb dit soortgelijk gehad met oplaadbare batterijen in de grip. De accu werkte behoorlijk lang door, de batterijen gaven snel de geest. Althans de camera deed niets meer. Dit kwam vrij plotseling. Voorheen gingen de oplaadbare penlights ook best lang door. Contact gehad met Nikon (ik ben pro gebruiker) kreeg een beetje vaag antwoord. extra accu er bij gekocht en sindsdien geen problemen meer. Kennelijk wil de camera de oplaadpenlights niet of niet altijd herkennen.
        Bij controle bleek de spanning van de penlight va 1.3-1.4 volt dat zou moeten kunnen maar ik denk dat de camera dat te weinig vindt en dan dus de brui eer aan geeft. De accus zijn waarschijnlijk constanter.
        Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met D200 (batterijen?)

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          verander eens van lens...
          ik heb dit voor met een sigma 150mm lens... m'n nikon lenzen hebben dit niet...
          heeft vermoedelijk te maken met de contacten, een andere lens zal dit probleem vermoedelijk niet vertonen...
          als je maar één lens hebt, reinig dan de contactjes met een gom...
          Yup mijn zoon heeft het ook voorgehad en kontakten gereinigd en opgelost

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met D200 (batterijen?)

            Ik heb hier hetzelfde probleem,

            gelukkig is m'n D200 nog onder garantie, hoelang ben je de camera kwijt geweest? Ik kan hem eigenlijk geen week missen.

            Wat ik ook al 2 keer heb meegemaakt is dat het soms gebeurd dat er foto's niet worden weggeschreven op de geheugenkaart. Dat ik heel zeker weet dat ik die en die foto heb gemaakt, maar de beelden niet terugvind op de kaart.

            Heeft iemand daar al ooit van gehoord?

            Groeten.
            Fuji Q1

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met D200 (batterijen?)

              @ Bralo,
              Heb ongeveer hetzelfde voorgehad, maar met namaakbatt. ( waren bij MB D200) van Hong Kong

              Met de originele Nikon batt. nog geen problemen gehad


              Het gekke is wel dat ik 1 van de 2 defecte namaak, nog steeds in mijn D70 gebruik zonder problemen

              Greetz
              Leo

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met D200 (batterijen?)

                Ik gebruik 3 originele batterijen, en originele Nikkor lenzen. En originele SB-800. Ben er feitelijk niet zo blij mee.
                Fuji Q1

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen met D200 (batterijen?)

                  Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem met mijn D200 en na enig zoekwerk komt dit door de nieuwe CF transcend 8GB kaart ? Met met mijn andere ScanDisk 2GB kaart zitten te experimenteen en alles werkt terug normaal ?

                  Iemand enig idee hoe dit mogelijk is ?

                  Groeten,
                  Johan
                  D300 - Sigma 18-200 DC OS HSM

                  Comment

                  Working...
                  X