Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe D80

    ik ben bezig me een beetje in te werken met mijn nieuwe D80 van nikon
    nu heb ik iets gezien dat raar lijkt op de teller staat 104 ik neem een foto en er staat nog 104 dan neem ik nog eens een foto en dan staat er 103
    is dat normaal, dat getal staat er ook als je de camera uit zet, dus ga ik er van uit dat het aantal foto's betreft

  • #2
    Re: nieuwe D80

    Hoi,

    Bij mijn D70s gaat het om het aantal foto's die vermoedelijk nog op je geheugenkaart passen met de huidige instellingen. Bij mij was dat ook raar in het begin omdat dat getal blijkbaar maar 3 cijfers aankan, dus als er nog meer dan 999 foto's op je kaart kunnen, maakt hij daar iets raar van in de aard van 103 of 104 (1030 en 1040 in werkelijkheid?) Probeer eens een paar instellingen te verhogen, zoals resolutie of bestandsgrootte, en je zal zien dat dit getal dan wijzigt. Zodra je onder 999 komt, zal dit gewoon gaan aftellen als je een foto maakt.

    Groeten,
    Lies
    Nikon D70s - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 105mm 2.8

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe D80

      Dat staat allemaal zo mooi in de handleiding uitgelegd ... lezen dus!

      Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe D80

        Als je kaart meer dan 999 foto's kan bevatten komt er een 1 met een K achter (kilo = 1000) zo weet je dat je nog meer of 1000 foto's kan nemen.
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe D80

          ik had ook nog een vraagje met een kaartje van 1 gb extreme 3 is niet te weinig voor die camera

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe D80

            Bedoel je of een kaartje met een capaciteit van 1Gb te weinig is voor in de deze camera te gebruiken?

            Hangt gewoon af van hoeveel foto's (en in welk formaat) je wil maken maken zonder van kaartje te moeten wisselen of het leeg te moeten maken.
            Nikon D80 / Sony DSC-H5

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe D80

              Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
              ik had ook nog een vraagje met een kaartje van 1 gb extreme 3 is niet te weinig voor die camera
              Kaartje geen probleem, aantal fotos' in RAW nogal beperkt
              (ik zou dus eerder voor een 2 gb gaan)
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe D80

                Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                Kaartje geen probleem, aantal fotos' in RAW nogal beperkt
                (ik zou dus eerder voor een 2 gb gaan)
                ik werk niet in RAW, heb daar geen kaas van gegeten , heb ik vroeger nog geprobeerd maar kon die nooit openen, heb geen programa

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe D80

                  Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                  ik werk niet in RAW, heb daar geen kaas van gegeten , heb ik vroeger nog geprobeerd maar kon die nooit openen, heb geen programa
                  Bijgeleverde Picture Project kan al helpen
                  In JPG vind ik het aantal dan weer wel toereikend (per kaartje bedoel ik, misschien wel nog een tweede bijkopen)
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe D80

                    Geheugenkaartjes kosten vandaag de dag niet meer zoveel. Als je al een kaartje van 1 gb hebt, blijven gebruiken en eentje als reserve bijkopen (2 of 4 GB). Want meestal is het kaartje net vol en de batterij net leeg als je dat ene mooie ding ziet
                    Nikon D80 / Sony DSC-H5

                    Comment

                    Working...
                    X