Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe camera

    Hoi,
    Ik hang al een tijdje rond op het forum en als ik al deze prachtige opnamen zie kriebelt het om ook eens "deftig" te beginnen fotograferen Ben ondertussen ingeschreven in een basis cursus fotografie want ik beschouw mij zelf als een beginner/leek.

    Mijn voorkeur gaat uit moderne architectuur, natuur en landschappen en zw/w fotografie.

    Mijn vraag nu: welk toestel/objectief zou voor dit type fotografie het beste zijn. Ik weet wel dat er zo iets bestaat als de Canon/Nikon toestanden, net zoals mijn andere hobby Jeep/Landrover...wat is nu het beste

    Heb onlangs beide merken eens vast gehad en de Nikon ligt mij iets beter in de hand. Maar van lenzen weet ik niet veel af. Waarschijnlijk best de body kopen en dan een aangepaste lens voor vooral architectuur of landschaps fotografie. Of ben ik volledig mis?
    Alvast bedankt voor een reactie.
    gr,
    Geert
    Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe camera

    les 1 : goei lenzen kosten verdomd veel geld.
    les 2 : voor architektuur zijn tilt-en-shift lenzen uitgevonden

    Last edited by Muug; 2 oktober 2007, 12:24. Reden: typfout
    Know what you know, and don't know what you don't know.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe camera

      Het belangrijkste ben je nog vergeten: het budget

      Hoeveel wil je maximum kwijt aan body, aan lenzen etc.

      Let wel: je mag een degelijke body kopen, en je zet er een "prullenske" op dan ben je er nog niks mee...


      Ik w8 op je antwoord.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe camera

        Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
        Het belangrijkste ben je nog vergeten: het budget

        Hoeveel wil je maximum kwijt aan body, aan lenzen etc.

        Let wel: je mag een degelijke body kopen, en je zet er een "prullenske" op dan ben je er nog niks mee...


        Ik w8 op je antwoord.
        Tja, budget...ik hoop met ongeveer € 750.00 (body + lens) toch al iets te kunnen doen

        Wat zijn trouwens goede winkels in het Leuvense, mag ook wat verder zijn natuurlijk. Een zaak waar men mij toch wel wat uitleg kan verschaffen over de verschillende merken, lenzen etc...
        Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe camera

          heb je al enige ervaring in de wereld van fotografie??
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nieuwe camera

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            heb je al enige ervaring in de wereld van fotografie??
            grt,bouk.
            Heel weinig, daarom ook de basis cursus. Zou toch graag een SLR aankopen maar hoeft zeker niet een supergesofistikeerd model te zijn. De bedoeling is om al doende te leren.
            Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nieuwe camera

              Kijk eens naar Olympus E510 krijg je voor 835€ twee kitlenzen bij die gewoon goed zijn
              Voor de rest zit alles op en aan zo'n 510 en er zijn hele goeie lenzen van Olympus (komen is duitse test altijd SUPER uit de bus)

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nieuwe camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Albatros Bekijk bericht
                Tja, budget...ik hoop met ongeveer € 750.00 (body + lens) toch al iets te kunnen doen

                Wat zijn trouwens goede winkels in het Leuvense, mag ook wat verder zijn natuurlijk. Een zaak waar men mij toch wel wat uitleg kan verschaffen over de verschillende merken, lenzen etc...
                Canon EOS 400D + 18-55mm
                die heb je voor maar € 670,08, je zit dan wel met die kitlens, maar het is een breedhoek en de kitlens is imho een goeie beginnerslens, wil je een 17-85 IS ga je meer geld moeten neertellen, dat moet je zelf maar bekijken

                wat die winkel betreft: fotokonijnenberg, een zeer goeie winkel waar veel BD'ers klant zijn, je mag er veel uittesten en de verkopers zijn vriendelijk en eerlijk, ze smeren jouw niks aan. Ook is het een van de goedkoopste van het land.

                Ah ja, koop geen prosumer of een duur compactje dat ga je je anders later beklagen, ga dan ineens voor een degelijke body, minstens een 350D van Canon of een 400D ofzo, of indien je het echt meent ga dan voor die 40D, naar het schijnt een prachtig toestel.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop nieuwe camera

                  Net zoals bij je andere hobby zijn er wel meer dan 2 merken hoor...

                  Maar om to the point te komen. Om te starten kan je wel toekomen met een budget van 750 euro. Zolang je geen topkwaliteit verwacht (die je trouwens ook niet nodig hebt, zeker als beginner!).
                  Als je het meent, ga dan wel dadelijk voor een dslr, anders stap je toch de kortste keren over. En met de tijd zal je zien dat je lenzen al je geld opslorpen

                  Kijk dus ook eens naar olympus (panasonic), sony, pentax (samsung), fujifilm of zelfs een sigma. Trouwens in de wereld van de dslr's zijn er niet echt miskopen, qua beeldkwaliteit voldoen ze allemaal.
                  Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop nieuwe camera

                    Alvast bedankt voor de nuttige tips.
                    En bij Nikon...wat zou je daar kunnen aanraden? Vergelijkbaar met de EOS400D. Ben idd aan het denken aan de EOS 400D body maar dus niet de kitlens 18-55 maar voor eentje die beter is voor landschaps of architectuur fotografie.
                    Sorry voor de vragen maar had graag nog wat nuttige tips gekregen.
                    thx
                    Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop nieuwe camera

                      je kan altijd kijken voor een nikon d80 met een 18-70 is een schitterende lens. dacht dat er hier eentje op forum te koop stond voor 850 euro.

                      anders kan je altijd de nikon d40x krijgt veel goede beoordelingen maar zoals zoveel zullen vertellen geen af in body
                      geen probleem want lenzen genoeg met af.
                      Ik vind die persoonlijk te klein. Maar neem ze eens vast. (in een mediamarkt kan je dat doen)

                      groeten davy
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop nieuwe camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Albatros Bekijk bericht
                        Wat zijn trouwens goede winkels in het Leuvense, mag ook wat verder zijn natuurlijk. Een zaak waar men mij toch wel wat uitleg kan verschaffen over de verschillende merken, lenzen etc...
                        Zeker niet in de fnac, of daar op den tiensesteenweg want die zijn duur.
                        Probeer eens bij bartok in hasselt, ligt op nog geen 10 minuten wandelen van het station. Ik ga der morgenmiddag naartoe voor wat uitleg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop nieuwe camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                          snip
                          Ah ja, koop geen prosumer of een duur compactje dat ga je je anders later beklagen, ga dan ineens voor een degelijke body, minstens een 350D van Canon of een 400D ofzo, of indien je het echt meent ga dan voor die 40D, naar het schijnt een prachtig toestel.
                          beste ik heb vertwijfeld op je site zitten zoeken naar die fotos die je niet had kunnen nemen met zo'n prosumer of duur compactje .. ik heb zo'n dure? prosumer en eerlijk gezegd .. ik heb daar nog geen seconde spijt van gehad ..
                          vantas vanitatum ... ? weeg mensen hun noden af en niet hun mogelijke fotografische? ijdelheid ? is dit soort afwijking besmettelijk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop nieuwe camera

                            Met lens erbij ben je nauwelijks duurder uit. De Nikkor kitlens en de Canon kitlens zijn qua prestaties bijna gelijk

                            Dus mocht je toch voor Nikon gaan, verwacht evenveel van deze kitlens. De 18-70 heeft echter wel goede naam
                            Ik ben op zoek naar een MB-20.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop nieuwe camera

                              Bestaat die winkel in de Dieststestraat (2de gedeelte naar het station op )niet meer? Helaas de naam ben ik vergeten ,ik woon al 20 jaar aan de kust .
                              Dat was een topzaak ,maar ja tijden veranderen ;groetjes G.

                              Comment

                              Working...
                              X