Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke DSLR-like heeft de beste processor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke DSLR-like heeft de beste processor?

    Van Panasonic weet ik dat ze enorme noise en smear geven. Maar welk merk(en) is/zijn dan wél gereputeerd voor zijn/hun fantastische beeldregistratie?
    Het basisidee is om een DSLR-like te kopen met ferme optical zoom met daarop een beeldstabilisator. En natuurlijk met een supergoeie sensor.

    alle info is welkom !

    (please geen aansporingen om een DSLR te kopen, daarvoor heeft mijn schoonbroer geen budget ).
    Know what you know, and don't know what you don't know.

  • #2
    Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

    wat is zijn budget dan wel, muug?
    misschien moet je de canon powershots eens bekijken?

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

      Het budget mag max 500 euro zijn.

      De persoon in kwestie wenst foto's "stiekem" en bijgevolg liefst vanop grote afstand te kunnen vastleggen. Hij vindt zijn inspiratie natuurlijk meestal in situaties met niet al te veel licht, daarom is beeldstabilisatie en weinig noise nogal belangrijk. Optische correctheid is dus minder belangrijk dan een goede lichtregistratie.
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

        Met die eisen en die prijs zal het heel lang zoeken zijn, vrees ik.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

          wie lang zoekt, vind meestal wel zijn goesting.

          wel, we vertrekken van een ideaalbeeld en zullen ons natuurlijk tevreden moeten stellen met iets dat min of meer in de buurt komt. De lange zoom zal natuurlijk gediend zijn met één of andere vorm van stabilisator. Als de sensor daarenboven redelijk zuiver registreert bij ISO 400 bvb dan zal dat al heel erg mooi zijn.

          The quest continues.
          Know what you know, and don't know what you don't know.

          Comment


          • #6
            Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

            Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
            De persoon in kwestie wenst foto's "stiekem" en bijgevolg liefst vanop grote afstand te kunnen vastleggen. Hij vindt zijn inspiratie natuurlijk meestal in situaties met niet al te veel licht
            Je zou daar haast rare gedachten van krijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

              Je wil dus een echte 'Gluurders-camera'
              Moelijk hoor voor 500 Eurokes. Panasonic FZ8, misschien, of nog beter FZ50. En die 'ruis-saga', tja voor 500 Euro zal je nooit de perfecte camera vinden. Canon S3 IS, er staat er ééntje te koop hier op BD. Volgens mij nog altijd één van de beste Bridge (of 'dslr-like' zoals je wil) en qua ruis beter dan z'n opvolgezr de S5.
              Fuji S8000 perhaps? Van Fuji ben ik altijd tevreden geweest, zowel van mijn ex, de S5600 als van onze f31.
              PENTAX K100d SUPER !!!!!
              Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
              En een dapper standaard-kitlensje

              Comment


              • #8
                Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Je zou daar haast rare gedachten van krijgen.
                bwa neen, maar ik versta je wel

                Maar stel jezelf eens voor, je zit ergens op een terrasje, of je loopt wat rond ergens en je ziet één of andere compositie aan 't andere eind van de markt of straat of whatever. Je neemt je compactje en tracht in te zoemen op de scene die je muze alert maakte.... en dan bots je met je neus knal op de beperkingen van je 3xzoom....

                vandaar...
                Know what you know, and don't know what you don't know.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                  En die 'ruis-saga'...
                  wel, bij reviews van panasonics lees ik toch meestal dat ze veel te veel noise maken... en dat Fuji's daarentegen zeer sterk zijn in de (behoorlijk) zuivere registratie van 't licht.
                  Know what you know, and don't know what you don't know.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                    dan sta je toch recht en ga je er naartoe ...
                    het klinkt alsof je schoonbroer iets heeft met steve billast ...

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                      dan sta je toch recht en ga je er naartoe ...
                      het klinkt alsof je schoonbroer iets heeft met steve billast ...

                      mm
                      kijk, mijn schoonbroer stelt mij die vraag. Het is niet aan mij om zijn handelswijze in vraag te stellen. Da's zijn zaak. Ik wil hem gewoon helpen bij een goede keuze. En omdat vele mensen normaalgezien meer weten dan één, stel ik hier deze vraag. Nothing more.
                      Know what you know, and don't know what you don't know.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                        oké, je hebt een lichtsterke tele nodig, een 120-300f2.8 zeg maar.
                        maar dat heb je niet in compact of bridge, dacht ik.

                        check eens dpreview en die een side-by-side vergelijking van
                        toestellen die je mogelijk acht te voldoen aan je schoonbroers wensen.

                        ik vermoed dat je er geen gaat vinden ...

                        trouwens, je wil weinig ruis, lichtsterk, maar hoeft niet scherp te zijn?
                        misschien toch maar een oude canon 300D zoeken (€250-300), en een
                        spiegeltele? een 500f8 bijvoorbeeld, vind je wel voor €100-150.

                        maar je schoonbroer wil principieel geen dslr? ...

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                          en dan bots je met je neus knal op de beperkingen van je 3xzoom....
                          Ik maak al mijn straatportretten met minder dan 3x zoom...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                            oké, je hebt een lichtsterke tele nodig, een 120-300f2.8 zeg maar.
                            maar dat heb je niet in compact of bridge, dacht ik.

                            check eens dpreview en die een side-by-side vergelijking van
                            toestellen die je mogelijk acht te voldoen aan je schoonbroers wensen.

                            ik vermoed dat je er geen gaat vinden ...

                            trouwens, je wil weinig ruis, lichtsterk, maar hoeft niet scherp te zijn?
                            misschien toch maar een oude canon 300D zoeken (€250-300), en een
                            spiegeltele? een 500f8 bijvoorbeeld, vind je wel voor €100-150.

                            maar je schoonbroer wil principieel geen dslr? ...

                            mm
                            neehoor, hij is zeker niet principieel tegen dslr. Moest hij een 350d of zoiets (d50 vb) kunnen vinden voor 250-300 euro dan zou hij dat wel kopen denk ik. Maar dan moet hij wel nog even op zoek naar een 55-200 of een 70-300 of zo. En dat wordt dan natuurlijk automatisch een f3.5-5.6 of zoiets want anders wordt het opnieuw onbetaalbaar... Sterker nog, zijn eigen broer heeft een Canon D10 te koop met daarop een 280-135 of zoiets, maar die vraagt er nog 500 euro van...

                            in dpreview heb ik al wat rondgeneusd en 'k heb mijn goesting nog niet gevonden. Probleempje is dat dpreview ook niet alle bridges uitvoerig test. Panasonic testen ze graag en veel, maar fuji of pentax bvb bijna niet.

                            Momenteel lig ik trouwens meer wakker van de mogelijke noise bij pakweg 400 ASA dan van de lichtsterkte van het objectief.
                            Know what you know, and don't know what you don't know.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke DSLR-like heeft de beste processor?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                              Sterker nog, zijn eigen broer heeft een Canon D10 te koop met daarop een 28-135 of zoiets, maar die vraagt er nog 500 euro van...
                              eos 10D + 28-135 voor €500? dat lijkt me een héél goeie prijs!
                              koop er nog een soligor 2x extender bij en voor €600 heeft hij
                              een goeie dslr, met een telebereik tot 270mm ...

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment

                              Working...
                              X