Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D80

    ik heb net mijn nieuwe camera binnen, een D80, het lijkt me een dijk van een camera, enig nadeel was dat er een duitse handleiding bij zat.

    Maar ik heb al een nederlandse kunnen dowloden van de nikon site; het zal nu wel nog een enkele weken duren voor alles onder de knie heb
    Mijn oude manuele lenzen kan ik niet gebruiken hij wil niet afdrukken , hoorde hier al anders dat bv manuele lenzen van nikon wel kunnen op een D100 moeten die van een bepaalt jaar zijn of zonder nok
    Last edited by koen1950; 2 oktober 2007, 10:18.

  • #2
    Re: D80

    AF uitschakelen (knopje vlakbij objectief verzetten)
    En idd best een leuke camera qua ruis zelfs beter dan de D200 (reden van aankoop)
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: D80

      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      AF uitschakelen (knopje vlakbij objectief verzetten)
      En idd best een leuke camera qua ruis zelfs beter dan de D200 (reden van aankoop)
      de reden van aankoop was , dat ik nog een vier tal lenzen had van mijn f70 dus was het de moeite waard om daar mee het digatal tijdperk in te treden

      Comment


      • #4
        Re: D80

        Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
        Mijn oude manuele lenzen kan ik niet gebruiken hij wil niet afdrukken
        Dat zou wel moeten lukken hoor maar met beperkingen.
        Probeer het eens in de M stand, al zou het dan nog kunnen dat de camera het licht niet goed kan meten. D100 en D200 of hoger kunnen hier id wel mee uit de voeten.
        Op de Nikon support site staat wel ergens een tabel met welke lenzen op welk toestel werken en de mogelijke beperkingen.
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: D80

          Misschien even melden om welke lensen het hier gaat...
          Ik gebruik (soms) nog een paar nikkor rotten (van een jaar of 25 oud) op mijn D80. Wel geen lichtmeting en geen AF...
          Nikon D80 / Sony DSC-H5

          Comment


          • #6
            Re: D80

            [QUOTE=Steven_V;1582605]Misschien even melden om welke lensen het hier gaat...
            Ik gebruik (soms) nog een paar nikkor rotten (van een jaar of 25 oud) op mijn D80. Wel geen lichtmeting en geen AF...[/QUOTE
            Het zijn ook de gewone nokobjectieven en heb zelf een E.lens geprobeerd, in mijn beeld staat telkens een f te flikkeren

            Comment


            • #7
              Re: D80

              [QUOTE=koentje1950;1582768]
              Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
              Misschien even melden om welke lensen het hier gaat...
              Ik gebruik (soms) nog een paar nikkor rotten (van een jaar of 25 oud) op mijn D80. Wel geen lichtmeting en geen AF...[/QUOTE
              Het zijn ook de gewone nokobjectieven en heb zelf een E.lens geprobeerd, in mijn beeld staat telkens een f te flikkeren
              is ok hoor heb het gevonden op M en palletje ook op manueel zetten en lukt wel , alleen heb ik de indruk dat die niet zo scherp zijn

              Comment


              • #8
                Re: D80

                Klopt, alles manueel, dus toestel op M, zelf sluitertijd (op camera) en diafragma (met de diafragmaring op objectief) instellen.

                Van scherpte hier geen probleem, is natuurlijk niet zo makkelijk in te stellen als op de oude analoge...
                Nikon D80 / Sony DSC-H5

                Comment

                Working...
                X