Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit D200

    Sinds enige tijd heb ik een D200. Op het forum en elders is er vaak veel te doen over de prestaties van D200 toestellen, sommige erg goed en andere bar slecht.
    Zelf vind ik dat de resultaten beter zijn dan van mijn Coolpix 5400 (het zou maar erg zijn), maar hoe kan ik weten of mijn toestel inderdaad presteert zoals een D200 hoort te presteren ?
    Met andere woorden, is er ergens een objectieve test te doen waar ik uit kan afleiden dat mijn toestel een goeie D200 is ?

  • #2
    Re: Kwaliteit D200

    voel je je beperkt door je camera, of heeft je camera meer in zijn mars dan wat jij eruit haalt? je eigen gebruik is de beste test om te weten hoe tevreden je er zelf van bent?

    waarin is jouw D200 ondermaats? is de AF niet snel genoeg? niet precies genoeg?, zit de WB er sytematisch dik naast? heb je teveel ruis?

    maar dan nog .. als je je foto's onderbelicht is het logisch dat er meer ruis in zit, in 't donker fotograferen is normaal dat de AF trager werkt .. net zoals je snelle lichtsterke lenzen nodig hebt om de snelle Af helemaal tot zijn recht te doen komen.

    Een kitlens op een camera van dit kaliber zal je heel andere prestaties geven dan een 17-55 f2,8 .. maar op mijn oude D100 was een slechtere lens minder problematisch dan op de D200 of de D2X

    Vergeet ook niet dat een Reflex eigenlijk vraagt naar nabewerking om het het beste uit te halen. De JPG uit de camera dient ook vaak enkel voor situaties waar het snel moet gaan .. al zijn de JPG's uit een D200 al best te doen .. die van de D100 maakte je beter zelf uit je RAW

    als je gegrond twijfelt, ga dan eens langs bij procirep en laat hem nakijken

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteit D200

      "Op het forum en elders" moet je meestal met een bergje zout nemen. Bij mijn weten zijn er geen goeie en slechte D200'en... wel goeie en slechte fotografen .
      Wat vind je zelf van je camera?
      Kris.

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteit D200

        Zelf heb ik eigenlijk geen klachten, hij werkt makkelijk (al zijn er een hoop instellingen die ik wellicht nooit zal gebruiken), mijn oude manuele lenzen en mijn nieuwe automatische lenzen doen hun werk heel behoorlijk, enz.
        Alleen heb ik foto's gezien op een tentoonstelling waarvan ik denk dat ik dergelijke scherpte en kleuren absoluut nooit kan verkrijgen.
        Ik vraag me dus af of dat aan mij of aan mijn primitieve bewerkingsprogramma's (PS Elements 2.0) ligt, of als het al de camera zelf is die niet presteert zoals een D200 dat zou moeten...
        Daarom zou ik graag -en ik denk vele anderen met mij- een objectieve test zien die iedereen volgens een bepaald protocol kan uitvoeren, waarna de resultaten bijvoorbeeld op dit forum te vergelijken zijn. Is dat haalbaar, bestaat dat ?

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteit D200

          Je kan testen, testen, testen... of foto's maken . Als er geen reden is om te denken dat je toestel stuk is, gewoon gebruiken. De foto's op de tentoonstelling waren allicht gemaakt door een goed fotograaf, met mooi licht, een toplens en waarschijnlijk statief, goede techniek, vakkundige nabewerking en een kwaliteitsprinter.
          Als je dit alles ook onder controle hebt en het lukt nog niet, kan je altijd eens een foto posten (liefst met 100% crop) maar ik durf nu al suggereren dat je camera OK is . No worries, de D200 kan alles! (of toch bijna)
          Kris

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteit D200

            Foto's zijn het resultaat van een combinatie, body is maar één deel van die combinatie.
            Geef eens aan welke lenzen je gebruikt op de D200.
            Om een voorbeeld te geven : ik ben heel tevreden van de prestaties van de Sigma 50-500 op een D50, maar veel minder van die prestaties op een D200.
            De Sigma 500 F4.5 op mijn D200 daarentegen, supercombinatie.
            Waar ik maar wil mee zeggen dat de D200 toch wel iets kritischer is en meer vereisten stelt aan het gebruikte glas.
            Bovendien is er een groot verschil tussen een Jpeg recht uit de camera of een
            met kennis van zaken bewerkte en omgezette RAW.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Kwaliteit D200

              De lenzen die ik meestal gebruik zijn een Tokina 12-24 AT-X Pro, Nikkor 28-105 en manuele Nikons 28 2.8, 50 1.4, 50 1.8, 75-150 3.5.
              Ik wil gerust eens een foto posten maar ik ben nieuw op dit forum en zie nog niet direct hoe ik dat moet aan boord leggen. Ik heb ergens gezien dat er regels voor zijn en dat je eerst een foto kunt 'proberen', maar om de een of andere reden vind ik dat niet meer terug...

              Comment


              • #8
                Re: Kwaliteit D200

                Die Tokina en de 50mm 1.8 gebruik ik zelf ook en die werken uitstekend op de D200. De rest van je lenzen lijkt me zeker oké.
                Om een foto te posten lees je gewoon effe de sticky door bovenaan elke rubriek, daarin wordt omstandig uitgelegd wat je moet doen. Best eerst eens testen in testforum.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Kwaliteit D200

                  Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink Bekijk bericht
                  Ik wil gerust eens een foto posten maar ik ben nieuw op dit forum en zie nog niet direct hoe ik dat moet aan boord leggen. Ik heb ergens gezien dat er regels voor zijn en dat je eerst een foto kunt 'proberen', maar om de een of andere reden vind ik dat niet meer terug...
                  Geen BD'er in jouw buurt om je even te helpen? Ik kende er ook niets van en zag het niet zitten om het zelf uit te zoeken. Gelukkig heeft een meer ervaren iemand mij geholpen bij mijn eerste posting. Ben nu (bijna) niet meer te stoppen.

                  Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwaliteit D200

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Geen BD'er in jouw buurt om je even te helpen?
                    Moet je daar iemand voor in de buurt hebben wonen? Hier staat 't allemaal: http://forum.belgiumdigital.com/forumdisplay.php?f=14

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwaliteit D200

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Moet je daar iemand voor in de buurt hebben wonen? Hier staat 't allemaal: http://forum.belgiumdigital.com/forumdisplay.php?f=14
                      Hoeft niet echt, maar het helpt wel. Somige mensen zoals ikzelf hebben meer aan 1 praktische tip dan aan -tig aantal boeken en theorieën.

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwaliteit D200

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Hoeft niet echt, maar het helpt wel. Somige mensen zoals ikzelf hebben meer aan 1 praktische tip dan aan -tig aantal boeken en theorieën.
                        Ik denk dat je een beetje overdrijft.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwaliteit D200

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Ik denk dat je een beetje overdrijft.
                          Wat betreft mezelf? ABSOLUUT niet! Zelfs geen klein beetje. Ik versta handleidingen het beste na een praktische uitleg. Moeilijk te geloven? Is gewoon zo. Ik zou ook wel anders willen, maar het is niet anders, soms tot wanhoop van mij eega die wel zeer theoretisch is onderlegd.

                          Ik hoop en denk dat ik niet uniek ben in mijn soort.

                          Mvg.
                          Robert
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kwaliteit D200

                            De uitleg om een foto te posten zal wel goed zijn -als je erg goed bent met computers. Hierbij een poging om een foto te posten. Valt echt niet mee als je niet gewoon bent om met die websites en dergelijke te werken.
                            Er staat ook: max. 900 x 900 pixels (=810 kB), max. 200 kB ???
                            Als dit niet lukt, moet ik helaas afhaken wat foto's posten betreft...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kwaliteit D200

                              Hi Goudvink

                              Heb je foto even achter een Link geplaatst.
                              Zo is hij toch nog zichbaar te maken.
                              Mvg,
                              SW
                              BD1071BE

                              Comment

                              Working...
                              X