Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax DA18-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax DA18-250

    Hier is hij:

    Volledige benaming: smc DA 18-250mm f/3.5-6.3 ED AL(IF). Price: under USD 500.

    Even stond dit nieuwe objectief op de Pentax US website. Voldoende om een stroom van geruchten op gang te brengen.

    Laat het duidelijk wezen: het is de Pentax versie van de Tamron 18-250. Pentax kocht de rechten om deze van een eigen jasje te voorzien en als Pentax DA te verkopen. De embargo datum binnen Pentax is 2 oktober, dus morgen zullen we allicht meer details weten...

    Goed of slecht dat Pentax bij Tamron heil zoekt voor deze?
    Goed:
    - De Tamron bewees de beste in deze categorie te zijn
    - Pentax blijft naar de klant luisteren. Deze stond niet op de roadmap maar er was vraag naar, dus deed Pentax het enige wat ze konden doen om snel een ultrazoom in de aanbieding te hebben.
    Slecht:
    - Objectieven van andere een ander jasje geven en je eigen spul uitstellen kan erop wijzen dat Hoya voorlopig geen geld wil steken in nieuwe ontwikkelingen... Slecht nieuws voor de toekomst?
    - De verdere DA* objectieven (60-250/4, 200/2.8, 300/4) zijn in elk geval uitgesteld ten voordele van een instapobjectief. Gaat Pentax toch niet voor de serieuzere klant?

    Ik veronderstel dat het afwachten wordt of Pentax morgen nog meer zal vertellen dan enkel de toevoeging van deze aan het objectievenaanbod...

    Jammer voor Pentaxians die al de Tamron versie kochten? Vorige Pentax-adaptaties van Tamron-glas waren immers net iets beter (allicht door de SMC coating). Als dat nu ook zo is gaan die mogelijk spijt hebben, want de prijs leek op de gelekte pagina dezelfde als die voor de Tamron te zijn?

    Wim
    Last edited by ishpuini; 1 oktober 2007, 16:45.
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

  • #2
    Re: Pentax DA18-250

    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
    De embargo datum binnen Pentax is 2 oktober, dus morgen zullen we allicht meer details weten...
    Embargo waarop?

    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
    Goed of slecht dat Pentax bij Tamron heil zoekt voor deze?
    Goed:
    - De Tamron bewees de beste in deze categorie te zijn
    - Pentax blijft naar de klant luisteren. Deze stond niet op de roadmap maar er was vraag naar, dus deed Pentax het enige wat ze konden doen om snel een ultrazoom in de aanbieding te hebben.
    Slecht:
    - Objectieven van andere een ander jasje geven en je eigen spul uitstellen kan erop wijzen dat Hoya voorlopig geen geld wil steken in nieuwe ontwikkelingen... Slecht nieuws voor de toekomst?
    - De verdere DA* objectieven (60-250/4, 200/2.8, 300/4) zijn in elk geval uitgesteld ten voordele van een instapobjectief. Gaat Pentax toch niet voor de serieuzere klant?
    Ik denk eerder dat Pentax op deze wijze probeert om op een snelle, korte termijn in een bepaalde behoefte probeert te voorzien. Er is vraag naar dit soort lenzen, dat blijkt wel uit de populariteit van de Tamron 18-250 en de Nikon AF-S VR 18-200. En als je dan zelf niets in je assortiment hebt, kun je twee dingen doen. Veel energie steken in het opnieuw uitvinden van het wiel, of een ander goed 'derden' product verkopen met je eigen naam erop.

    Ik denk dat Pentax hier een goede zet maakt. Verkoop een goed 'derden' product onder hun eigen naam zodat ze hun tijd en energie kunnen (blijven) steken in het produceren van het (top)materiaal wat een derde partij niet aanbiedt.

    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
    - Objectieven van andere een ander jasje geven en je eigen spul uitstellen kan erop wijzen dat Hoya voorlopig geen geld wil steken in nieuwe ontwikkelingen... Slecht nieuws voor de toekomst?
    Kan ik me niet voorstellen. Hoya zal toch niet bewust een bedrijf overnemen om deze vervolgens een stille dood te laten sterven. Dat zou immers kapitaalvernietiging zijn....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Pentax DA18-250

      Gissingen, gissingen, en nog eens gissingen.
      Gewoon ff afwachten, lijkt me het beste.
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

      Comment


      • #4
        Re: Pentax DA18-250

        Niets speciaals zou ik zeggen. De Pentax FA28-200 was ook een Tamron. Goed dat Pentax terug een uitstekende lens gekozen heeft om hun naam op te plakken.

        note: Niet alle testen waren even lovend over de oude Pentax 28-200 tov de Tamron versie.

        Wat de toekomst betreft staat volgens mij enkel de 645D ter discussie. Deze is niet op tijd klaar waardoor de concurrentie (Hasselblad) al een grote schare gebruikers heeft. De Professionele Pentax gebruikers blijven dus op hun honger zitten, en switchen van systeem.

        allé in ieder geval prima info.
        Te veel lenzen en te weinig tijd.
        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: Pentax DA18-250

          Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
          Gissingen, gissingen, en nog eens gissingen.
          Gewoon ff afwachten, lijkt me het beste.
          Och, af en toe eens speculeren is toch fun?

          Deze komt er in elk geval. Da's al iets hé.

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: Pentax DA18-250

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Embargo waarop?
            Embargo op het bekend maken van het nieuws. Intern binnen Pentax weet iedereen al van dit objectief, maar ze mogen er vanaf vandaag maar over spreken...

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Kan ik me niet voorstellen. Hoya zal toch niet bewust een bedrijf overnemen om deze vervolgens een stille dood te laten sterven. Dat zou immers kapitaalvernietiging zijn....
            Ik denk ook niet dat het zover zal komen, maar dat Hoya Pentax overnam was vooral omdat Pentax een sterke poot heeft in de Life Care industry. De camera business intereseert Hoya eigenlijk niet direct.

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: Pentax DA18-250

              Dit is de nieuwe roadmap:


              De DA18-250 is eraan toegevoegd, maar voor de rest verdween er wel info. Geen individuele objectieven (de DFA645 55/2.8 staat er nog steeds op!) maar de tentative datums voor de DA*60-250 (was december 2007) en de DA*200 en DA*300 (was september 2007) werden wel verwijderd...

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #8
                Re: Pentax DA18-250

                Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                De DA18-250 is eraan toegevoegd, maar voor de rest verdween er wel info. Geen individuele objectieven (de DFA645 55/2.8 staat er nog steeds op!) maar de tentative datums voor de DA*60-250 (was december 2007) en de DA*200 en DA*300 (was september 2007) werden wel verwijderd...
                Wim
                Oh oh Niet goed Nu ben ik (voorlopig) niet in de markt voor één van deze lenzen, maar toch...

                Bij dit soort info ga je toch weer twijfelen hè? Ik ben zeer blij met m'n Pentax systeem (en zou op dit moment zeker niet willen verruilen) maar wil mijn dure glas op de lange termijn toch ook kunnen blijven gebruiken.

                Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                Ik denk ook niet dat het zover zal komen, maar dat Hoya Pentax overnam was vooral omdat Pentax een sterke poot heeft in de Life Care industry. De camera business intereseert Hoya eigenlijk niet direct.
                Hhm jah, daar had ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht. ...
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Pentax DA18-250

                  Kan ik me niet voorstellen. Hoya zal toch niet bewust een bedrijf overnemen om deze vervolgens een stille dood te laten sterven. Dat zou immers kapitaalvernietiging zijn....[/QUOTE]

                  Als de Pentax camera afdeling verlies latend is hebben we pech, Hoya zal die afdeling dan ofwel verkopen of sluiten het is zo simpel tegenwoordig.
                  En zelf vrees ik het ergste je kan gewoon niks van Pentax kopen , ik heb al een maand of vier de afstandsbediening F besteld, een matglas is ondertussen ook al een maand of twee, voor het moment doe ik geen moeite meer om nog accesoire's te bestellen.
                  Het is er op of er onder voor Pentax , hopelijk ziet Hoya in dat ze met de K10 een top camera hebben en gaan ze door.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pentax DA18-250

                    Oorspronkelijk geplaatst door Achterna Bekijk bericht
                    Als de Pentax camera afdeling verlies latend is hebben we pech, Hoya zal die afdeling dan ofwel verkopen of sluiten het is zo simpel tegenwoordig.
                    En zelf vrees ik het ergste je kan gewoon niks van Pentax kopen , ik heb al een maand of vier de afstandsbediening F besteld, een matglas is ondertussen ook al een maand of twee, voor het moment doe ik geen moeite meer om nog accesoire's te bestellen.
                    Het is er op of er onder voor Pentax , hopelijk ziet Hoya in dat ze met de K10 een top camera hebben en gaan ze door.
                    Geen doemdenken hé jongens... Ik weet dat ik het zelf een beetje in gang zette, maar zo had ik het niet bedoeld...

                    Volgende embargodatum ligt ergens eind Januari (pre-PMA) en ik heb het van erg betrouwbare bronnen binnen Pentax dat er naarstig aan twee bodies wordt gewerkt.

                    De leveringsproblemen zijn een combinatie van opstartproblemen van de nieuwe fabrieken in Vietnam en een veel grotere vraag dan wat Pentax anticipeerde. Ze zouden er alles aan doen om de situatie te stabiliseren. Dit is echter niet enkel een Pentax-probleem hoor. Ik ken enkele Nikon-gebruikers die even lang moesten wachten op hun gerief... Daar betrof het wel pas uitgebrachte producten.

                    Wim
                    Last edited by ishpuini; 8 oktober 2007, 10:07.
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pentax DA18-250

                      Ne mens heeft soms van die sombere buien hé...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pentax DA18-250

                        Ik vermoed dat het Pentax exemplaar wel wat duurder zal zijn door die SMC coating. De vraag is of de Tamron versie gaat blijven bestaan in Pentax vatting.
                        Een Canon en een paar bokaalglazen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pentax DA18-250

                          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                          Volgende embargodatum licht ergens eind Januari (pre-PMA) en ik heb het van erg betrouwbare bronnen binnen Pentax dat er naarstig aan twee bodies wordt gewerkt.
                          Advocaat van de duivel spelend: wie zit daar nu eigenlijk op te wachten? Ik zou liever zien dat ze wat actiever zouden zijn op objectievengebied. Er zouden in twee jaar ongeveer 20 exemplaren bijkomen... Met deze 18-250 zitten we al aan vier geloof ik...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pentax DA18-250

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            Advocaat van de duivel spelend: wie zit daar nu eigenlijk op te wachten? Ik zou liever zien dat ze wat actiever zouden zijn op objectievengebied. Er zouden in twee jaar ongeveer 20 exemplaren bijkomen... Met deze 18-250 zitten we al aan vier geloof ik...
                            Ik dacht dat die 20 of meer (waren het er geen 25?) op het totale gamma DA objectieven sloeg. Ik weet dat dat overeen kwam met de telling op de road map. De road map dateert natuurlijk van voor het Hoya verhaal en allicht werd de initiële productiecapaciteit van de Vietnamese fabriek wat overschat.

                            Maar ze lopen natuurlijk achter...

                            Die bodies zijn m.i. wel nodig. Daarom niet direct maar een aankondiging begin volgend jaar kan zeker geen kwaad... Alles geven op objectieven gaat enkel een "achterstand" op vlak van bodies creëren die allicht moeilijker is goed te maken?

                            Maar ik hoop ook op een deblokkering van de objectiefsituatie voordat er wat anders beweegt!!

                            Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pentax DA18-250

                              Intussen lijkt het Pentax exemplaar met SMC coating een goei 100 euro duurder te zijn dan het Tamron exemplaar.
                              De vrees is dat het Tamron exemplaar niet langer beschikbaar zal zijn voor de Pentax user. Een beetje zoals Tokina's 12-24.
                              Een Canon en een paar bokaalglazen.

                              Comment

                              Working...
                              X