Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

    Hallo,
    Als golfsurfer wil ik graag weten of iemand van jullie ervaring heef met het fotograferen van golfsurfers? Zo ja, welk toestel gebruik je dan en vooral welke lenzen??
    ben van plan om me een canon 40D aan te kopen, maar welke liens neem ik er dan best bij...

    Alvast bedankt, david

  • #2
    Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

    als je licht genoeg hebt daar, kom je met een Canon-ef-70-300mm-F4/5.6 IS USM een heel eind hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

      meestal overdag, dus denk ik wel licht genoeg, mss iets te veel licht door de weerkaatsing van het licht op het water.
      Is deze lens snel genoeg, daar het om actiefoto's gaat? Scherpte op 300mm??

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

        Ik had ook gekeken voor die 70-300 omdat hij meevalt in prijs en je al direct een 300mm hebt.
        MAAR op 300mm zit je al direct op 5.6 dus kan je maar hopen dat er veel zon is. En er zouden nogal wat slechte exemplaren bijzitten die niet meer zo scherp zijn op 300mm. Er zijn veel reviews te vinden op het internet met voorbeeldfoto's.

        Als je er één koopt uitvoerig testen en terugbrengen als je twijfels hebt!
        Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
        Meer op: www.xindi.be

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

          met mijn 70-200 kwam ik een heel pak tekort (en zeker op de 1D)
          vandaar dat mijn eerstvolgende aankoop (na enkele maanden (jaren) sparen een canon 100-400 zal zijn) er is toch meestal licht genoeg opt strand
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

            hallo,
            het gaat er vooral van af hangen op welke spot je gaat werken.
            op plaatsen met een beach-break ga je zeker met een 300mm toekomen.
            op plaatsen aan de oceaan zal je al gauw met een 400mm+extender moeten werken wil je dichtbij komen. normaal gezien ga je niet moeten inzitten met een grote opening of iso werk op statief en dan kom je er wel. op plaatsen waar er gesurft word in de oceaan is het meestal wel zonnig genoeg;-) enne belicht gerust 1 stop over. BTW een paar zwemvliezen en waterdichte camera levert nog altijd de beste beelden op. Als je vragen hebt stel ze gerust,heb ruimschoots ervaring als golfsurfer (+15jaar) en ben fotograaf.

            groetjes
            Jorn

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

              Ik heb al verschillende keren foto's gaan nemen toen men aan het golfsurfen was. Ik heb zelf een 70-300mm, maar met deze kom ik toch meestal te kort. Ook is ze niet lichtsterk genoeg om in bewolkt weer foto's te maken, op zonnige dagen valt dat goed mee.

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

                body: 400D of indien genoeg budget de 40D.
                lens: 70-300 IS USM of indien genoeg budget de 100-400L IS.

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

                  qua lichtsterkte is de 70-300 IS USM toch gelijk aan de 100-400L USM, is er dan nog zo'n extra verschil op deze beide lenzen buiten het feit dat er 100 mm meer bereik is? Als ik een 300mm op een 40D zet dan haal ik toch ook al bijna 460mm, of is dat nog niet voldoende dan?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

                    Je kan eventueel een Sigma 100-300 f4 overwegen, zeer snelle lens en optisch (mijn Nikon versie toch) zeer goed.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

                      Het voordeel van de 40D ten opzichte van de 400D is dat je de ISO twee stops verder kan opvoeren zonder ruis. Dat scheelt een hoop in je lichtbehoefte.
                      Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

                        Ik ken een koppel dat de hele zomer in het zuiden zit (lees spanje/ portugal en midden amerika) als surf organizators...
                        wel die hebben dit jaar een 100-400mm IS L lens gekocht... en zijn daar meer dan happy mee... minder dan 400mm moet je zeker niet gaan!

                        tenzij een 300mm 2.8 met 1.4 converter

                        maar zoom is toch wel handig om te reframen...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

                          Kan het niet beter zeggen dan d oracle.300 of 400

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

                            Die 100-400 L is een mooie lens maar val niet achterover van de prijs hé.
                            Het budget zal misschien ook een rol spelen in zijn keuze...
                            Last edited by dragonfly; 3 oktober 2007, 16:04.
                            Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                            Meer op: www.xindi.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen met nemen van golfsurffoto's??

                              Inderdaad vrees ik dat de 100-400L net iets boven mijn budget is. Is er dan een andere lens die sterk is aan te bevelen?
                              Canon 70-300IS USM 4,0-5,6
                              Sigma 100-300 4,0
                              ...
                              alvast bedankt!

                              Comment

                              Working...
                              X