Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

    Hallo,

    mijn eerste berichtje op dit forum en 't is al een hele boterham:

    Aangezien ik binnenkort een jaar met de rugzak in Zuid-Amerika ga rondtrekken, wil ik daar uiteraard ook foto's nemen.

    Ik heb al een Panasonic toestel, waar ik trouwens enorm tevreden over ben, maar dat is nogal groot (10X zoom etc). Dit toestel is ideaal om tijdens bezoeken aan historische sites of tijdens excursies in de jungle foto's te nemen, maar ik zou bijkomend een kleine compactcamera mee willlen nemen dat je gewoon in je broekzak kan meenemen als je 's avonds ergens een pintje gaat drinken of zo.

    Er zijn momenteel zoveel compactcamera's op de markt, maar ik zoek er één die aan de volgende vereisten voldoet:
    -Ongeveer 5 megapixel (mag meer zijn, maar mioet zeker niet)
    -goede ISO waarde
    -beeldstabilisator & ruisonderdrukking
    -SD kaart
    -optische zoom x3 is voldoende
    -goede beelden bij schemer en donker (slechte ervaring met vroegere compactcamera)
    -zo dun, licht en klein mogelijk, maar toch bestand tegen tropische weersomstandigheden ;-)

    werkend op AA batterijen is een bijkomend voordeel, bespaart mij weer een lader die ik moet meezeulen.

    PS: Ik ga er hierbij vanuit dat je foto's die je met het éne toestel hebt getrokken op een SD kaart, kan downloaden naar een PC via een ander toestel (dus de SD kaart in het andere toestel te steken en dan via het programma en kabel van dat toestel de foto's naar PC over te brengen)
    Is dit mogelijk, of zijn die foto's niet compatibel of zo?

    Iemand die een toestel kent dat aan deze vereisten voldoet? Ook bijomende tips of opmerkingen waar ik nog niet aan gedacht heb zijn altijd welkom!

    Hartelijk dank bij voorbaat,
    Mark

  • #2
    Re: compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

    goed voor schemer en donker ?
    Er is, naar het schijnt, maar een compact die dat aankan, nl de fuji f31...
    Als je deze eigenschap eruit laat heb je wel meer keuze...
    Succes!
    ps. er bestaat ook een compacte panasonic waar ik zeer tevreden over ben (tz1, of de nieuwe tz3) enorm goed overdag met sterke zoom(10x) en videofunctie (tz1) die vaak erg handig is. Zijn enige minpunt is zoals de meeste compact cameras : low light...
    Last edited by Aned; 30 september 2007, 18:55.

    Comment


    • #3
      Re: compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

      Fuji f31 zonder meer.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

        Fuji f50

        Heeft beeldstabilisatie
        heeft Sd kaartjes
        is kleiner
        (is lichter?)

        Comment


        • #5
          Re: compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

          Oorspronkelijk geplaatst door markvh Bekijk bericht
          PS: Ik ga er hierbij vanuit dat je foto's die je met het éne toestel hebt getrokken op een SD kaart, kan downloaden naar een PC via een ander toestel (dus de SD kaart in het andere toestel te steken en dan via het programma en kabel van dat toestel de foto's naar PC over te brengen)
          Is dit mogelijk, of zijn die foto's niet compatibel of zo?
          Daar zou ik niet zo maar vanuit gaan, want die programma's kijken alleen in de camera specifieke map op die kaart. Met de verkenner slepen gaat natuurlijk altijd.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

            Bedankt voor de snelle reacties!

            Die Fuji camera's werken spijtig genoeg met xD kaartjes heb ik gezien en dat wil ik echt wel vermijden.

            de opmerking van hjansen laat mij eerder denken in de richting van een compacte panasonic camera omdat ik dan hetzelfde programma kan gebruiken en misschien wel dezelfde lader en USB kabel

            Maar andere tips blijven natuurlijk meer dan welkom!

            Grtz,
            Mark

            Comment


            • #7
              Re: compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

              Oorspronkelijk geplaatst door markvh Bekijk bericht
              Bedankt voor de snelle reacties!

              Die Fuji camera's werken spijtig genoeg met xD kaartjes heb ik gezien en dat wil ik echt wel vermijden.
              In de nieuwe Fuji F50 kan je wel degelijk SD-geheugenkaartjes gebruiken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                In de nieuwe Fuji F50 kan je wel degelijk SD-geheugenkaartjes gebruiken.
                Dit is blijkbaar een van de beste compact in dit formaat en prijsklasse, of heb ik het fout hier? (259)

                Grts JVG
                Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                Comment


                • #9
                  Re: compact camera met specifieke kenmerken gezocht:

                  Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                  Dit is blijkbaar een van de beste compact in dit formaat en prijsklasse, of heb ik het fout hier? (259)

                  Grts JVG
                  Ik heb er nog geen test van gezien, maar het is de opvolger van de F30/F31. Hopelijk heeft Fuji er werk van gemaakt om voor een waardige opvolger te zorgen, die de lat nog wat hoger legt.

                  De eerste gebruikers zijn er in elk geval wel tevreden over.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X