Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

    Ik heb veel digitale ruis, al bij iso 400 bij de D200.
    moet ik standaard in het menu de optie: ruis onderdrukking bij hoge ISO aanvinken of niet?
    ik vrees dat bij deze actievatie de foto's nog softer worden, wat nu ook al helaas aan de hand is.Veel blurry foto's.
    Uit de D70's kwamen fantastische foto's uitgerold en ik ben heel lang professioneel bezig, dus ik weet wat ik moet doen. Helaas, ik ben niet tevreden tot nu toe met de D200. Mijn lensen zijn ook dure objectieven
    70-200 F2.8 VR, 17-55 F2.8, 85mm F1.4 , 18-200 VR.
    Ik heb grote moeite een foto goed scherp te krijgen, zelfs op F8.
    verder, ik heb afgelopen zaterdageen een bruiloft gefotografeerd in NEF, maar de resultaten laten wensen over.
    Ik weet nu op dit ogenblik geen raad meer, dus alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor de moeite.
    gr. Kati

  • #2
    Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

    Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
    en ik ben heel lang professioneel bezig, dus ik weet wat ik moet doen.
    Als je dit zelf zegt, moeten we niet meer nadenken over diafragma en sluitersnelheid?
    Heb je ergens voorbeeldfotos van de slechte resultaten?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

      Kati, kan je eens een voorbeeldfoto posten zodat we kunnen zien wat je bedoeld met blurry. Heb je problemen met een bepaalde lens of is het met alle lenzen hetzelfde. Ik heb bij mijn D200 de ruisonderdrukking aan staan, de hoge iso ruisonderdrukking staat bij mij op high.
      Eric Van Aerschot BD0730BE

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

        Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
        Helaas, ik ben niet tevreden tot nu toe met de D200. Mijn lensen zijn ook dure objectieven 70-200 F2.8 VR, 17-55 F2.8
        Ik heb grote moeite een foto goed scherp te krijgen, zelfs op F8.
        verder, ik heb afgelopen zaterdageen een bruiloft gefotografeerd in NEF, maar de resultaten laten wensen over.gr. Kati
        Ja ik heb hetzelfde verhaal..Zelfde optiek als jij. Ik keek steeds met weemoed naar mijn foto's van de 4 megapixel E10.
        Het probleem van onscherpte ligt volgens mij aan de spiegelklap...Ik heb 1,5 jaar geprobeerd en niet tevreden. De lenzen en mechanisch opzet prachtig: probleem ofwel de software en spiegelklap. (Volgens mij)
        Ben dus overgestapt naar Canon 40D een financiële aderlating dat zeker.
        Qua body minder pro maar qua resultaat alles terug ok. Prachtige foto's.
        Scherp en wat ik onmiddellijk vaststelde veel minder problemen met hoge lichten: dat is nog een extra meevaller. Ook de kleuren enfin ik ben beetje in de wolken.
        Volgens mij staat Canon ver vooruit met sensors en verwerking van beeld. Optisch zou Nikon beter kunnen zijn maar ben toch ook uitermate tevreden met de Canon optiek.
        Enig nadeel....ik merkte stof op de sensor...ben super voorzichtig en toch
        http://www.stich.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

          Ruisonderdrukking staat bij mij ook uit, en totaal geen problemen zelfs niet op 800ISO belichtingscompensatie staat toch niet te hoog? Als dat er ook invloed op heeft

          Hier in deze draad staat er een online op 320 ISO

          Wat is de 'ideale' lens voor het fotografen van bijvoorbeeld bruidsreportage's in een kerk? In een kerk is nu eenmaal weinig licht aanwezig. Ik vind het belangrijk dat ook de achtergrond goed belicht is en niet verdwijnt in het zwart..... Ik heb zelf de Canon 17-55 die een diafragma heeft van f/2.8. Maar deze heeft voor
          Last edited by Guest42; 29 september 2007, 17:11.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

            Een Nikon D200 geef evenscherpe beelden dan een 5D of 40D , met uitzondering van de toestelspecifieke eigenschappen. Dat de Canon 5D en de40D ruisvrijere beelden geven is geen geheim, maar op gebied van scherpte, is de D200 minstens evengoed dan de Canons, zelfs iets beter!
            Zoek het dus niet in deze parameters, maar eerder in ofwel een toestelprobleem (er zijn camera's die fout focussen, waar de gebruikers het zelf niet weten), of zelfs user errors.
            Voor mij is het dus flauwekul dat camera x zo slecht zou zijn dat je naar camera y overstapt en plotseling wel scherpe foto's hebt, en dan zeker als het van Nikon naar Canon is. Omgekeerd lijkt me eerder mogelijk.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Zoek het dus niet in deze parameters, maar eerder in ofwel een toestelprobleem (er zijn camera's die fout focussen, waar de gebruikers het zelf niet weten), of zelfs user errors.
              Voor mij is het dus flauwekul dat camera x zo slecht zou zijn dat je naar camera y overstapt en plotseling wel scherpe foto's hebt, en dan zeker als het van Nikon naar Canon is. Omgekeerd lijkt me eerder mogelijk.
              Toch geen flauwe kul hoor! Heb van verschillende professionals gehoord dat ze ook (om dezelfde redenen) overstappen. Het is ook geen backfocusprobleem. De scherpte is niet foutief ingesteld maar ze is er gewoon niet. (Soms wel.. heb gedacht dat bepaalde sluitersnelheden beter waren op bepaald moment)
              Het waarom ervan, daar kan ik alleen naar gissen (zeker niet de optiek).
              Ruis vond ik een veel minder probleem, daar kon ik mee leven; bij modellenshoots en een zittend model fotograferen op 1/250ste moet scherp zijn; dat was meer niet dan wel scherp. Vroeger met E10 zelfs tot 1/8ste getrokken en erg scherp dat was mijn frustratie.
              Ik vertel hier geen wetenschappelijk bewijs alleen mijn eigen ervaring gedurende 1,5 jaar ergernis.
              http://www.stich.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ruisonderdrukking staat bij mij ook uit, en totaal geen problemen zelfs niet op 800ISO belichtingscompensatie staat toch niet te hoog? Als dat er ook invloed op heeft

                Hier in deze draad staat er een online op 320 ISO

                http://forum.belgiumdigital.com/show...67#post1578767
                Prachtige foto, dit is tot nu voor mij onmogelijk met de D200. Al 500 foto's gemaakt, allemaal problemen, achteraf in PS veel werk en dan zien ze goed uit, Maar uit de camera vind is onder de maat.
                WAT MOET IK NU DOEN?
                iK MOET PROFESSIONELE WERK LEVEREN EN DIT IS ALLES BEHALVE DAT.
                ik heb eerst de D70, daarna de D70's, ik weet dat deze twee camera's geen professionele bodt's waren, maar ik kreeg wel professionele foto's eruit. Dus dit is HET BEWIJS, DAT NIET DE CAMERA DE HOOFDZAKELIJKE is, maar de FOTOGRAAF ZELF. kijk op mijn website, die foto's spreken voor zich.www.lago-latino.nl
                Hoe kan ik hier een foto posten, net als jij de bovenstaande foto heb gepost?
                Last edited by Katalin; 29 september 2007, 17:26.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                  Foto's posten Kati gewoon via http://www.imageshack.us/

                  Hier een voorbeeld hoe je ongeveer tewerkgaat letwel, op BD mag het bestand dat je post max 200 Kb. en langste zijde 900 pix zijn, dus eerst opslaan in dit formaat, en ergens klaarzetten.

                  Last edited by Guest42; 1 oktober 2007, 07:07.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                    allemaal bedank, ik moet zo in een discotheek, een fotoshoot maken, dus nu kan ik niets meer doen, maar morgen kom ik zeker terug en als jullie mijn klachten terecht vinden, dan moet ik maandag naar mijn dealer gaan om te praten. Ik heb nog een backupD200 body, vanavond ga ik die eens uittesten, omdat die nog nieuw is, en als dieook de zelfde klachten heeft, dan ligt zeker aan het model.
                    iedereen de groeten, alvast een hele fijne zaterdag avond en hou morgen aub deze popic in de gaten. In de middag ga ik een foto posten.
                    ben benieuwd naar jullie mening. alvast bedankt. gr. Kati

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      letwel, op BD mag het bestand dat je post max 200 Kb. en langste zijde 900 pix zijn
                      Om meteen het goede voorbeeld te geven met een 800x1249, 414 kB schermafdruk...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                        Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
                        Ik heb veel digitale ruis, al bij iso 400 bij de D200.
                        moet ik standaard in het menu de optie: ruis onderdrukking bij hoge ISO aanvinken of niet?
                        ik vrees dat bij deze actievatie de foto's nog softer worden, wat nu ook al helaas aan de hand is.Veel blurry foto's.
                        Uit de D70's kwamen fantastische foto's uitgerold en ik ben heel lang professioneel bezig, dus ik weet wat ik moet doen. Helaas, ik ben niet tevreden tot nu toe met de D200. Mijn lensen zijn ook dure objectieven
                        70-200 F2.8 VR, 17-55 F2.8, 85mm F1.4 , 18-200 VR.
                        Ik heb grote moeite een foto goed scherp te krijgen, zelfs op F8.
                        verder, ik heb afgelopen zaterdageen een bruiloft gefotografeerd in NEF, maar de resultaten laten wensen over.
                        Ik weet nu op dit ogenblik geen raad meer, dus alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor de moeite.
                        gr. Kati
                        Onlangs heb ik een paar opnamen gemaaktmet de D200 op 800 iSO gezet en in Raw,
                        geen ruisonderdrukking ingesteld,wat bleek de goed belichte opnamen hadden
                        zeer weinig of onopvallende ruis,maar de onderbelichte veel,als Je in Raw meer dan 2 of 3 stops moet bijtrekken is er wel probleem,de sensor geeft zijn
                        vol vermogen of kwaliteit als Je zo rechts mogelijk in het hystogram belicht zonder dat deze clippen natuurlijk.
                        Mogelijk kan dit de oorzaak zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                          breng die D200 binnen ter nazicht
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                            Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                            Onlangs heb ik een paar opnamen gemaaktmet de D200 op 800 iSO gezet en in Raw,
                            geen ruisonderdrukking ingesteld,wat bleek de goed belichte opnamen hadden
                            zeer weinig of onopvallende ruis,maar de onderbelichte veel,als Je in Raw meer dan 2 of 3 stops moet bijtrekken is er wel probleem,de sensor geeft zijn
                            vol vermogen of kwaliteit als Je zo rechts mogelijk in het hystogram belicht zonder dat deze clippen natuurlijk.
                            Mogelijk kan dit de oorzaak zijn.
                            Bingo! Ik vind de D200 redelijk kritisch qua juiste belichting...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D200 digitale ruis bij ISO 400

                              Rechts belichten is goed belichten

                              Comment

                              Working...
                              X