Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens

    Wie kan mij helpen bij het kiezen van de juiste lens of lenzen voor het nemen van foto's in musea's, kerken enz... ?
    Omdat men in het algemeen geen flits mag gebruiken, is het wat moelijker om toch een goede foto te verkrijgen, wat ik dit jaar op vakantie heb ondervonden.

    Ik heb een Canon 300 D met zoomlens tamron 24-135mm 1:3.5-5.6 macro.

    Alvast bedankt,
    Go with the flow

  • #2
    Re: Welke lens

    Ik zou je een lens aanraden die over het hele zoom bereik een diafragma van 2,8 heeft.
    VB..Van Sigma of Tamron zoals de 18-50mm F2.8 EX DC.
    Of een Sigma AFS 30mm F1.4 . Die investering zal je toch moeten doen hoor.
    Beter en duurder is de versie van Canon EF-s 17-55mm f2.8 IS USM.
    Maar die is dubbel zo duur als de Sigma of te tamron. Maar die heeft wel beeldstabillisatie. Maar goed glas gaat langer mee dan uw body hoor.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens

      De beste lens die je daarvoor kunt gebruiken heet statief.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens

        Hey Jan,

        Bedankt voor je snelle reactie.
        Ik heb intussen de websites van tamron,sigma en canon al bekeken, en uiteraard gevonden wat je voorstelde. Dit is inderdaad wat ik zocht, en aan de hand van de specs is deze van canon toch wel de betere.
        Echter, het dubbele en meer van het prijverschil van canon+- €900 tegenover sigma en tamron €400, is dit echt te overwegen? daar ik in andere discussies lees dat alternatieve lenzen beter zijn.
        Go with the flow

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens

          Hey Jan,

          Bedankt voor je snelle reactie.
          Ik heb intussen de websites van tamron,sigma en canon al bekeken, en uiteraard gevonden wat je voorstelde. Dit is inderdaad wat ik zocht, en aan de hand van de specs is deze van canon toch wel de betere.
          Echter, het dubbele en meer van het prijverschil van canon+- €900 tegenover sigma en tamron €400, is dit echt te overwegen? daar ik in andere discussies lees dat alternatieve lenzen beter zijn.
          Go with the flow

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            De beste lens die je daarvoor kunt gebruiken heet statief.
            Zelden mogelijk toch de dag van vandaag

            Gelukkig kan je met een groothoek nog met lage sluitertijden werken, de kerk moet al erg donker zijn om met 1:15 of 1:25 op f:3.5 niet toe te komen

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens

              Wat ik wel weet dat de Sigma 18-50 F2.8 (die ik vroeger gehad heb)
              Ik heb die indertijd weggedaan omdat die geen HSM (AFS) had. Maar ik weet dat Sigma op deze versie nu HSM heeft dus je kan kiezen dan tussen een snelle AF of een trage.
              Die Sigma 18-50 F2.8 HSM Macro kost wel ietje meer dacht ik.

              Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.


              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
              Hier op dit forum.

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens

                Hé hjanssen, niets zo spannend als dat te fotograferen wat je juist niet mag.
                Go with the flow

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens

                  Een Tamron 17-50 geeft je meer lichtsterkte en tegelijk wat meer groothoek. IS vind ik bij groothoek tot standaardbereik niet echt heel nuttig.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment

                  Working...
                  X