Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 400D

    Hallo, ik ben zinnens om me een Canon EOS 400D te kopen, maar graag zou ik er ook nog een goede zoomlens bij hebben. Kunnen jullie me iets aanraden, zou nog een budget hebben van rond de 400€. Ik heb nu een sony dsc-h5 en die zoom is wel goed maar de scherpte mis ik wel.

    alvast bedankt!
    Sony DSC-H5

  • #2
    Re: Canon EOS 400D

    zou gaan zoeken naar een goeie tweede hands, zijn er genoeg hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 400D

      Ik neem aan dat je een 400D koopt met de kitlens erbij, en dat je een telezoomlens zoekt.
      De zogenaamde "superzoomlenzen" met een bereik van bijvoorbeeld 18-200mm presteren over het algemeen niet al te best, en daarom zijn die niet echt aan te raden, zeker niet als je scherpte wil.

      Op dit ogenblik is de nieuwe EF-S 55-250 f4-5,6 IS (met beeldstabilisatie dus) een heel goede aanvulling op de kitlens. Je kan die vinden voor zo'n 300 euro.

      Een duurder alternatief is de Canon 70-300 met beeldstabilisatie (599 euro, vanaf volgende week 539 met Cashback van Canon), wil je een goedkopere lens, kijk dan eens uit naar de Sigma 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro (229 euro).

      Een reflextoestel is gemaakt om de lenzen te kunnen wisselen, voor de beste beeldkwaliteit is het aangeraden om geen lenzen te kiezen met een te groot zoombereik, een 18-200 heeft een 11x zoombereik, en dan wordt het technisch bijna onmogelijk om goede optische kwaliteiten te krijgen (toch niet als de lens niet te veel mag kosten).

      De enige 18-200 die wel goed presteert is de Nikon 18-200VR, maar die is dan ook weer heel wat duurder dan bijvoorbeeld de Sigma 18-200.
      Als je echt zo'n lens wil, dan zal je een Nikon moeten kopen, Canon heeft op dit ogenblik nog geen alternatief. Canon heeft wel de 28-300 L IS, maar die is eerder bedoeld voor de professionele fotografen die steeds een groot zoombereik willen zonder lenzen te wisselen (persfotografen bijvoorbeeld).
      Het prijskaartje van die lens is dan ook heel wat hoger dan 400 euro...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 400D

        Bedankt voor jullie antwoord al , wel voor een body dacht ik een tweedehands te kopen maar ik lijk maar geen te vinden blijkbaar en heb deze lens Canon EF 70-300mm IS USM F:4.0-5.6 gevonden voor 519€ Denk dat ik me deze maar ga nemen.

        Weet hier iemand toevallig een body te koop?

        groeten
        Sony DSC-H5

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door chewie Bekijk bericht
          Bedankt voor jullie antwoord al , wel voor een body dacht ik een tweedehands te kopen maar ik lijk maar geen te vinden blijkbaar en heb deze lens Canon EF 70-300mm IS USM F:4.0-5.6 gevonden voor 519€ Denk dat ik me deze maar ga nemen.

          Weet hier iemand toevallig een body te koop?

          groeten
          Een nieuwe 70-300 IS aan 519 euro, dat is zeker niet te duur.

          Een tweedehands 400D wordt er hier op het forum wel geregeld aangeboden, probeer er dan wel de kitlens (EF-S 18-55) bij te kopen (je kan later nog altijd "upgraden" naar een betere als dat nodig is) .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 400D

            heb nu deze lens ook nog tegengekomen
            Sigma 135-400mm F4.5-5.6 DG APO Canon-vatting

            Zou ik dan deze niet beter nemen aangezien meer zoom of is hiermee de scherpte niet zo goed?

            groeten
            Sony DSC-H5

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door chewie Bekijk bericht
              heb nu deze lens ook nog tegengekomen
              Sigma 135-400mm F4.5-5.6 DG APO Canon-vatting

              Zou ik dan deze niet beter nemen aangezien meer zoom of is hiermee de scherpte niet zo goed?

              groeten
              Ik denk dat de Canon 70-300 IS optisch heel wat beter is dan de Sigma 135-400.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 400D

                IK heb nog een vraagje, men sony heeft een zoom van 12x maar als ik nu de Canon EF 70-300mm neem, is die zoom dan vergelijkbaar of is dat meer of juist minder? Weet eigenlijk niet hoe je zoiets uitrekent
                Sony DSC-H5

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door chewie Bekijk bericht
                  IK heb nog een vraagje, men sony heeft een zoom van 12x maar als ik nu de Canon EF 70-300mm neem, is die zoom dan vergelijkbaar of is dat meer of juist minder? Weet eigenlijk niet hoe je zoiets uitrekent
                  Een 70-300 is een 300 / 70 = 4.2x zoom. Maar dat zegt weinig, typisch iets voor iemand afkomstig van een niet-DSLR. Je moet dat een beetje loslaten. Het gaat om die 300 mm, die bepaalt hoe dichtbij je je onderwerp kunt halen.
                  Last edited by Leonidas; 1 oktober 2007, 23:06.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 400D

                    hmmm dus als ik zo snel even reken is 300 mm dan eigenlijk een zoom van ongeveer 17 juist? Als ik het juist heb laat ik het los dan
                    Sony DSC-H5

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door chewie Bekijk bericht
                      hmmm dus als ik zo snel even reken is 300 mm dan eigenlijk een zoom van ongeveer 17 juist? Als ik het juist heb laat ik het los dan
                      Wat bereken je dan? Zoom betekent niks meer of minder dan het veranderen van brandpuntsafstand (in- en uitzoomen). Een 300 mm prime is geen zoomlens en je kunt daar dus ook geen 'zoom' van berekenen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 400D

                        Oorspronkelijk geplaatst door chewie Bekijk bericht
                        IK heb nog een vraagje, men sony heeft een zoom van 12x maar als ik nu de Canon EF 70-300mm neem, is die zoom dan vergelijkbaar of is dat meer of juist minder? Weet eigenlijk niet hoe je zoiets uitrekent
                        12x zoom gaat over de veelzijdigheid, het verschil tussen uiterste groothoek en uiterste telestand. Je kan met een 70-300 maar 4,2 keer zoomen, omdat hij begint bij 70mm en eindigt bij 300mm, maar wat je waarschijnlijk bedoelt is hoe sterk de maximale vergroting is. Die is 480mm (equivalent, want keer 1,6 door de cropfactor) terwijl die bij de Sony uit m'n hoofd 432mm is. Je kan met de Canon EF 70-300mm dingen dus groter maken dan met de Sony, en ook nog eens met een veel betere beeldkwaliteit.
                        Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door chewie Bekijk bericht
                          hmmm dus als ik zo snel even reken is 300 mm dan eigenlijk een zoom van ongeveer 17 juist? Als ik het juist heb laat ik het los dan
                          Als je per se in termen van x-zoom wil denken dan heb je met een 18-55 mm kitlens en de 70-300 IS min of meer een 300/18 = 17 x zoom .....


                          Humphrey

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 400D

                            Oke bedankt allemaal ben al heel wat wijzer geworden nu!
                            Sony DSC-H5

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 400D

                              Oke, beslissen is moeilijk hoor, kan nu een d70s kopen met een objectief Objectief Tamron 28-300mm - 3.5/6.3 Macro function. Zou heel wat goedkoper zijn, is de lens wat, of toch niet? Als de lens niet zo goed is kan ik natuurlijk altijd wel nog een andere kopen later.

                              groeten
                              Sony DSC-H5

                              Comment

                              Working...
                              X