Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor Pentax k1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor Pentax k1000

    hoy allemaal
    ik zit met een vraagje,
    sinds kort volg ik een cursus fotografie en heb een mijn oude pentax (diestuk was) terug uit de rommel gehaald.
    nu heb ik via een vriend een pentax k1000 te leen dus ik kan mijn lenzen terug gebruiken en blijf nu rustig rondzoeken naar een eigen pentax k1000, tips zijn welkom!!!!!!!

    mijn vraag is nu of er iemand weet ok ik voor dit toestel nog lenzen kan te pakken krijgen? kan ik dat best rondhoren op een beurs? en zo ja passen daar enkel lenzen van pentax op dan?

    dankje voor het antwoord
    tot gauw
    oh ja wat zijn de prijzen ongeveer van zo'n oudere lenzen tweedehands
    vb. breedhoek?
    Last edited by Franciskine; 28 september 2007, 19:01. Reden: Titelaanpassing . . .

  • #2
    Re: Lenzen voor Pentax k1000

    Op ebay en 2e handssites zijn veel lenzen te vinden. Ik denk dat alle Pentax K, M, A werken. De AF lenzen vermoedelijk ook wel.
    Te veel lenzen en te weinig tijd.
    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen voor Pentax k1000

      Ik heb nog een M50/1.7 te koop liggen, en kan allicht wel tot de verkoop van m'n M28/2.8 worden overtuigd... M'n erg goede A35-105/3.5 is een andere die ik niet meer gebruik die erg nuttig kan zijn op een K1000.

      Voor de rest werken alle objectieven met K-vatting die een diafragmaring hebben. Dat laatste is een voorwaarde, vermits de K1000 geen voorziening voor automatisch diafragma heeft. De recente DA objectieven gaan toch niet behoorlijk werken omdat ze een te beperkte beeldcirkel hebben (dus geven ze donkere hoeken op 135film). De enige Pentax objectieven die je daarnaast moet mijden zijn de FAJ (geen diafragmaring).

      Prijzen variëren sterk. De goedkoopste is allicht de (niet zo goede) M50/2 die je mss wel voor 25 EUR kan vinden. Andere veel voorkomende vaste objectieven (zoals de M28/2.8 en M50/1.7) zullen toch makkelijk naar de 50 EUR gaan. Voor de toppers uit die tijd kan je makkelijk 100 EUR of meer moeten betalen (zoals de A35-105).

      Wim
      Last edited by ishpuini; 29 september 2007, 12:24.
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment

      Working...
      X