Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw toestel kopen

    Ik ben al een tijdje aan het twijfelen welk toestel ik zou kopen en geraak er maar niet uit.
    Hebben jullie negatieve ervaringen met 1 van deze volgende toestellen of vinden jullie een bepaald toestel beter dan de andere?

    Ik twijfel tussen deze 4:

    Panasonic Lumix DMC-FZ8 - Canon PowerShot A650 IS - Nikon Coolpix P5000 - Sony Cybershot DSC-H9

    Ik ben een beginner als het gaat over kennis van toestellen... Ik fotografeer als hobby en neem vooral foto’s van mensen en dieren.
    Ik ben al enkele jaren bezig met een vrij oud toestel CANON Powershot A 75 (3.2 megapixels) en het is nu wel aan vernieuwing toe...

    Bedankt en vriendelijke groeten.

  • #2
    Re: Nieuw toestel kopen

    Niemand ervaringen?

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw toestel kopen

      Geen ervaringen aangezien ik in juist hetzelfde schuitje zit als jou (zit ook nog met een A75 3.2M).

      Ik weet niet wat je budget juist is, maar ik zit te twijfelen tussen een Pana FZ-18 (opvolger van de FZ-8 die jij vernoemd) en een FUJI sd8000. Beide zijn nog maar juist uit en er zijn nog niet al teveel goeie reviews van te vinden maar algemeen wordt de fz-18 al wel heel goed bevonden (oa iets betere beeldkwaliteit dan de FZ-8). IK ga nog even wat reviews afwachten (die er normaal volgende maand aankomen) en dan beslissen.

      Misschien voor meer info van de toestellen die jij vernoemt eens naar dpreview surfen.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw toestel kopen

        Mijn oude Nikon coolpix was dringend aan vervanging toe en ik heb deze week mijn panasonic FZ8 besteld. Na lang twijfelen en veel lezen. Het is in ieder geval geen slecht toestel als je alles bij elkaar bekijkt.

        We zien wel wat fotografie voor me wordt. (Daarom wil ik me (nog) niet wagen aan een digitale reflex met verwisselbare lenzen)