Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik twijfel: D5 of D40 kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik twijfel: D5 of D40 kopen?

    ik twijfel: 5D of 40D kopen ?

    Is de 40Dde nieuwe 5D ?

    JC

  • #2
    Re: ik twijfel: D5 of D40 kopen?

    Pas snel je titel aan of je krijgt flauwe plezante grappen over de D40

    Neen de 40D is niet de nieuwe 5D

    5D is fullframe (equivalent 35mm) en zijn opvolger zal de 5D II heten.

    De 40D is de opvolger van de 10 20 30D reeks. Dat heet een cropkamera met factor 1.6

    Lees op het forum, gebruik de zoekfunctie. En voor de mensen die je willen helpen, zeg wat je plannen in fotografie zijn

    Comment


    • #3
      Re: ik twijfel: D5 of D40 kopen?

      Koop nu een 5D en je koopt een dijk van een camera tegen de huidige ongelofelijke prijs. Wacht op de 5D Mark II en je koopt een nog betere camera tegen een hogere prijs. Maar in beide gevallen moet je toch nog een 1000 Euro extra hebben voor minimaal één deftige lens.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: ik twijfel: D5 of D40 kopen?

        Morgen begint er een cash-back van 200€ op de 5D, bij foto koninenberg kan je momenteel de 5D aan 2130€ (-200€ cashback) krijgen. Als ik zou moeten kiezen tussen de 5D en 40D zou ik niet twijfelen en de 5D nemen. Zoals Digipics al heeft gezegd, een deftige lens is belangerijk bij de 5D, daar het een full-frame toestel is.

        Natuurlijk indien je me gaat zeggen dat je veel "aktie-foto's" neemt en meestal tele gebruikt is het veraal helemaal anders
        Canon met glas...

        Comment


        • #5
          Re: ik twijfel: D5 of D40 kopen?

          Voor allround gebruik zoals landschap, architectuur, podiumwerk en portret,is een 5D bijna ideaal, voor snel telewerk zoals sport is een 40D geschikter.
          Voor een 5D hoef je overigens niet per see een zeer kostbare glaswinkel te hebben. Enkele goede primes doen het ook prima en dat hoeven echt niet allemaal L lenzen te zijn.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X