Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raw 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raw 400d

    kan geen foto's openen in photoshop wanneer ik mijn foto's op raw zet..

    could not complete your request because it is not the right kink of document
    hoe komt dit ?

    moet ik hiervoor een of andere driver af halen ?

    grtz

  • #2
    Re: raw 400d

    Je dient hiervoor een gratis plug-in te downloaden bij Adobe:
    Momenteel is dat "Camera Raw 4.2 update"
    http://w
    ww.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3730

    Succes
    Nikon D50 - Nikkor VR 18-200 ED - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-55 ED - SB800 - Velbon Tripod

    Comment


    • #3
      Re: raw 400d

      Je kunt ze gewoon ook eerst bewerken met het gratis door Canon bijgeleverde Digital Photo Professional en dan opslaan in een ander bestand.
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

      Comment


      • #4
        Re: raw 400d

        hey bedankt..

        Comment


        • #5
          Re: raw 400d

          na eindelijk de tijd te hebben gevonden en deze geinstallleerd te hebben


          ww.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3730

          werkt deze link niet... en is ook maar een trial versie of zit ik mis?

          kan ik dit ook ergens anders terug vinden.?

          grtz

          Comment


          • #6
            Re: raw 400d

            De link werkt wel. En het is geen trial, maar een update ENKEL voor Photoshop CS3.
            Als je CS2 gebruikt heb je trouwens versie 3.7 nodig van die update...

            Best eens de readme doornemen die bij die update hoort.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: raw 400d

              nog steeds krijg ik dit geistalleerd , heb cs2 en heb de 3.7 afgehaald ..
              wanneer ik mijn zip file open heb ik een icoon met adobe dng converter

              wanneer ik hier dubbel klik verschijnd er een venster met adobe digital negative converter...

              snap er de ballen van

              Comment


              • #8
                Re: raw 400d

                In die zip file zou "Camera Raw.8bi" moeten zitten...
                Heb hier juist die file nog eens binnengehaald. Is een dikke 2 MB, en bevat toch die Camera raw zunne ;-).
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: raw 400d

                  moet ik dan ergens installeren ofzo...of doet die dan vanzelf..

                  alvast bedankt..

                  Comment


                  • #10
                    Re: raw 400d

                    Dat staat in de readme die erbij zit. En je kunt misschien ook gewoon help|update gebruiken in CS2, zo had ik ook de laatste ACR in CS3.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: raw 400d

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      In die zip file zou "Camera Raw.8bi" moeten zitten...
                      Heb hier juist die file nog eens binnengehaald. Is een dikke 2 MB, en bevat toch die Camera raw zunne ;-).
                      jep maar als ik die open geeft windows weer , kan het volgende bestand niet openen. via welke weg moet ik dan gaan wanneer ik photoshop selecteer dan
                      dan geeft die weer

                      could not complete your request because it is not the right kind of doc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: raw 400d

                        Je moet het bestand "Camera Raw.8bi" gewoon copiëren naar de map onder "Program Files" waar Photoshop in staat (gewoonlijk is dat "Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2". Dan klik je op "Plugins" en daarna op "File Formats". Daarheen moet je met "Camera Raw.8bi".

                        Photoshop stoppen en terug opstarten vooraleer je hiermee kan werken.
                        Beauty need only be a whisper
                        Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                        Comment


                        • #13
                          Re: raw 400d

                          hey thx man..

                          dit had ik anders nooit gevonden.

                          wat raden jullie mij aan allen onder raw foto's maken of raw+L ?

                          grtz

                          Comment


                          • #14
                            Re: raw 400d

                            is eender, maar met raws alleen kom je er niet. Je moet ze dan via DPP of een ander programma omzetten naar jpg en dat duurt wel even. Wil je tijd uitsparen, schiet dan raw+jpg

                            Comment


                            • #15
                              Re: raw 400d

                              Oorspronkelijk geplaatst door tmh Bekijk bericht
                              Je moet het bestand "Camera Raw.8bi" gewoon copiëren naar de map onder "Program Files" waar Photoshop in staat (gewoonlijk is dat "Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2". Dan klik je op "Plugins" en daarna op "File Formats". Daarheen moet je met "Camera Raw.8bi".

                              Photoshop stoppen en terug opstarten vooraleer je hiermee kan werken.
                              "program files/common files/adobe/plug-ins/cs2/file formats"
                              daar zou je die camera raw.8bi (3.7) moeten zetten

                              mvg
                              Gert
                              "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                              Comment

                              Working...
                              X