Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel mp, optische zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw toestel mp, optische zoom

    Op het huidig ogenblik heb ik een CANON IXUS V3, 3 MP en 3X optische zoom met de digitale zoom erbij 6X
    Het probleem is dat de drievoudige optische zoom tekort schiet en van zodra ik op digitaal zoomen overschakel, wordt alles zeer onscherp.
    Nu vroeg ik me af of een toestel met meer MP vb. 7.1 dat toch dubbel zoveel pixels bevat met zelfde drievoudige zoom hier beter voor geschikt is.
    Of dien ik toch te opteren voor een model met bv. tienvoudige optische zoom.

    Dank voor de reacties.

  • #2
    Re: Nieuw toestel mp, optische zoom

    Optische zoom is altijd beter dan digitale zoom.
    Ook met meer pixels (al is het met meer mp mogelijk om grotere afdrukken te maken)

    Oftewel je vindt 3 keer te weinig optische zoom, stap dan over naar een camera met 10 of meer keer optische zoom. (maar dat is mijn mening)
    naar mijn weten heb je dan meteen bij de meeste camera's met 10 of meer keer optische zoom ook 6 / 7 mp of meer. Een voorbeeld van zo een camera: Olympus Sp 510 Uz en 550 uz. resp 10 en 18 keer optische zoom en beide 7.1 mp
    www.xploretanzania.tk

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw toestel mp, optische zoom

      Digitaal zoomen is totaal waardeloos en zinloos. Als je het dan toch persé wil doen, dan kan je dat beter achteraf kan doen op je pc. Je camera doet namelijk niks anders dan een tamelijk klein deel van de pixels selecteren, en die vervolgens uitvergroten naar de standaard beeldgrootte. Geen wonder dat de kwaliteit daarbij sterk achteruit gaat.

      Je pc kan deze job allicht beter dan een klein rekenaartje in je camera, maar digitaal zoomen blijft behelpen. Meer dan een extra verkoopstruc is het niet.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw toestel mp, optische zoom

        Oorspronkelijk geplaatst door bennyhuyghe Bekijk bericht
        Op het huidig ogenblik heb ik een CANON IXUS V3, 3 MP en 3X optische zoom met de digitale zoom erbij 6X
        Het probleem is dat de drievoudige optische zoom tekort schiet en van zodra ik op digitaal zoomen overschakel, wordt alles zeer onscherp.
        Nu vroeg ik me af of een toestel met meer MP vb. 7.1 dat toch dubbel zoveel pixels bevat met zelfde drievoudige zoom hier beter voor geschikt is.
        Of dien ik toch te opteren voor een model met bv. tienvoudige optische zoom.
        Sommige camera's hebben een Extra Zoom funktie waarbij het middenste van de foto gecropt wordt. Dus als je bv. een 3 MP uit een 7 MP foto cropt heb je in feite een vergroting van 2x. De kwaliteit is dan wel veel beter dan 'gewone' digitale zoom omdat er geen pixels worden toegevoegd maar een echte grote optische zoom is natuurlijk veel beter.
        Als je een compacte camera met een grote zoom zoekt, kijk dan eens naar de Panasonic TZ3.
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

        Comment

        Working...
        X