Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

    Hallo

    Mijn NIKON D70 is een origineel Belgisch toestel met belgische garantie. Gekocht een jaar of 3 geleden.

    Deze zomer heb ik veel foto's genomen en regelmatig van lens gewisseld (daar dient een DSLR toch voor). Waardoor er blijkbaar veel stof binnen de body kwam.
    Met een speciaal borsteltje of peertje kreeg ik de stofdeeltjes vanop mijn CCD niet meer weg. En dat gedoe met pads of met 3M tape is niets voor mij. Om geen onnodige risico's te nemen om mijn toestel te beschadigen, besloot ik dus mijn body via de vakhandelaar in Brugge binnen te brengen met de vraag deze eens grondig te doen kuisen. Ze doen dat niet zelf en zouden mijn toestel naar NIKON (Procirep) opsturen. Ik moest een voorschot betalen van 25 Euro. Geen probleem.

    Ondertussen is het 3 weken geleden dat ik het toestel binnenbracht. Verleden week vrijdag kreeg ik eindelijk per post een prijsofferte vanwege de winkelier (in Brugge uit de Noordzandstraat) toegestuurd : 216,59 Euro (incl BTW) en of ik ermee akkoord ging. Veel keuze had ik eigenljk niet. Ik moest die ondertekend voor akkoord terugbezorgen wat ik dan ook gedaan heb. Omschrijving op de offerte : "Interne reiniging, reinigen CCD, ijken, algemeen nazicht en test. Herstelling tegen forfaitaire prijs."

    Is dit de normale prijs voor een grondige reiniging (stof vanbinnen) van een body ?

    Hoe lang zou zo'n "grote kuis" duren ? Hoeveel rekenen die mannen per uur ?

    Zijn er nog mensen die ooit hun Nikon D70 of gelijkaardige body via hun vakhandelaar naar Procirep deden opzenden voor een grondige poetsbeurt, en die daarvoor 216,59 Euro moesten betalen ? (bijna 9000 frankskes van vroeger ... !)

    Weet je wat ik dan denk : ik had mijn NIKON D70 destijds beter ook in het buitenland gekocht. Met het uitgespaarde bedrag had ik nu deze onderhoudsbeurt kunnen betalen ...

    Groetjes

    Marc uit Brugge
    NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

  • #2
    Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

    Oorspronkelijk geplaatst door mvdr1 Bekijk bericht
    Hallo

    Mijn NIKON D70 is een origineel Belgisch toestel met belgische garantie. Gekocht een jaar of 3 geleden.

    Deze zomer heb ik veel foto's genomen en regelmatig van lens gewisseld (daar dient een DSLR toch voor). Waardoor er blijkbaar veel stof binnen de body kwam.
    Met een speciaal borsteltje of peertje kreeg ik de stofdeeltjes vanop mijn CCD niet meer weg. En dat gedoe met pads of met 3M tape is niets voor mij. Om geen onnodige risico's te nemen om mijn toestel te beschadigen, besloot ik dus mijn body via de vakhandelaar in Brugge binnen te brengen met de vraag deze eens grondig te doen kuisen. Ze doen dat niet zelf en zouden mijn toestel naar NIKON (Procirep) opsturen. Ik moest een voorschot betalen van 25 Euro. Geen probleem.

    Ondertussen is het 3 weken geleden dat ik het toestel binnenbracht. Verleden week vrijdag kreeg ik eindelijk per post een prijsofferte vanwege de winkelier (in Brugge uit de Noordzandstraat) toegestuurd : 216,59 Euro (incl BTW) en of ik ermee akkoord ging. Veel keuze had ik eigenljk niet. Ik moest die ondertekend voor akkoord terugbezorgen wat ik dan ook gedaan heb. Omschrijving op de offerte : "Interne reiniging, reinigen CCD, ijken, algemeen nazicht en test. Herstelling tegen forfaitaire prijs."

    Is dit de normale prijs voor een grondige reiniging (stof vanbinnen) van een body ?

    Hoe lang zou zo'n "grote kuis" duren ? Hoeveel rekenen die mannen per uur ?

    Zijn er nog mensen die ooit hun Nikon D70 of gelijkaardige body via hun vakhandelaar naar Procirep deden opzenden voor een grondige poetsbeurt, en die daarvoor 216,59 Euro moesten betalen ? (bijna 9000 frankskes van vroeger ... !)

    Weet je wat ik dan denk : ik had mijn NIKON D70 destijds beter ook in het buitenland gekocht. Met het uitgespaarde bedrag had ik nu deze onderhoudsbeurt kunnen betalen ...

    Groetjes

    Marc uit Brugge


    Er is wel keuze namelijk:

    Retour van het toestel € 10,- incl btw en binnen brengen bij een winkel die dat zelf kuist, dat kost u maximaal €30,-

    En er zijn ook winkels die u het demonstrateren en uitleggen en dan doet u het voortaan zelf gratis.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

      Bij een fotohanderlaar in de Zuidstraat in Brussel hangen de tarieven voor sensor reiniging in de etalage.

      15 euro voor een crop camera en 25 euro voor een full-frame.

      Ik zou daar mee beginnen.

      mvg,
      Paul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

        Oorspronkelijk geplaatst door mvdr1 Bekijk bericht
        Hallo

        Mijn NIKON D70 is een origineel Belgisch toestel met belgische garantie. Gekocht een jaar of 3 geleden.

        Deze zomer heb ik veel foto's genomen en regelmatig van lens gewisseld (daar dient een DSLR toch voor). Waardoor er blijkbaar veel stof binnen de body kwam.
        Met een speciaal borsteltje of peertje kreeg ik de stofdeeltjes vanop mijn CCD niet meer weg. En dat gedoe met pads of met 3M tape is niets voor mij. Om geen onnodige risico's te nemen om mijn toestel te beschadigen, besloot ik dus mijn body via de vakhandelaar in Brugge binnen te brengen met de vraag deze eens grondig te doen kuisen. Ze doen dat niet zelf en zouden mijn toestel naar NIKON (Procirep) opsturen. Ik moest een voorschot betalen van 25 Euro. Geen probleem.



        Ondertussen is het 3 weken geleden dat ik het toestel binnenbracht. Verleden week vrijdag kreeg ik eindelijk per post een prijsofferte vanwege de winkelier (in Brugge uit de Noordzandstraat) toegestuurd : 216,59 Euro (incl BTW) en of ik ermee akkoord ging. Veel keuze had ik eigenljk niet. Ik moest die ondertekend voor akkoord terugbezorgen wat ik dan ook gedaan heb. Omschrijving op de offerte : "Interne reiniging, reinigen CCD, ijken, algemeen nazicht en test. Herstelling tegen forfaitaire prijs."

        Is dit de normale prijs voor een grondige reiniging (stof vanbinnen) van een body ?

        Hoe lang zou zo'n "grote kuis" duren ? Hoeveel rekenen die mannen per uur ?

        Zijn er nog mensen die ooit hun Nikon D70 of gelijkaardige body via hun vakhandelaar naar Procirep deden opzenden voor een grondige poetsbeurt, en die daarvoor 216,59 Euro moesten betalen ? (bijna 9000 frankskes van vroeger ... !)

        Weet je wat ik dan denk : ik had mijn NIKON D70 destijds beter ook in het buitenland gekocht. Met het uitgespaarde bedrag had ik nu deze onderhoudsbeurt kunnen betalen ...

        Groetjes

        Marc uit Brugge
        Ge kon ook naar mij komen te Brugge. Maar ja, Tuytens is nu eenmaal duur e
        Last edited by blazor; 27 september 2007, 08:18.
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

        Comment


        • #5
          Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

          Ik vermoed dat je vooral betaalt voor 'ijken, algemeen nazicht en test'. Waar je dus niet voor gevraagd had.
          Overigens is de tweedehandswaarde van uw toestel ongeveer 300 euro. Persoonlijk zou ik nooit meer dan 2/3 van de waarde aan een herstelling geven (en zeker niet voor een eenvoudige reiniging).

          Comment


          • #6
            Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

            Verplaatst naar geschikter forum . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

              Ik heb bij elke reiniging aan mijn fotoleverancier gevraagd hoeveel ik ervoor moet. En elke keer vertelt hij me dat het gratis is (en 't is de minder makkelijke canon 5D). De laatste keer kon ik er omwille van hoogdringendheid gewoon op wachten. Na mijn andere boodschappen was hij al klaar.

              Ik geloof dan ook dat je inderdaad vooral betaalt voor dat ijken en algemeen nazicht.
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

              Comment


              • #8
                Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

                je had toch wel keuze ... zelfs al had je die 25 euro moeten laten vallen , dan was je in totaal nog maar 50-55 euro kwijt geweest als je ermee naar een andere winkel ging . Nu ben je meer dan 216 kwijt .
                www.Klikkerdeklik.be
                Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                Comment


                • #9
                  Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

                  Ik ben vorig jaar zelf met mijn D70 bij procirep binnengegaan en na hoop en al 20 minuten wachten stond ik al terug buiten met 60€ minder in mijn zakken

                  Groeten

                  Erwin
                  Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                  http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

                    Dat is dus een "groot nazicht" geweest.

                    Voor die prijs kan je een heleboel Sensor-swabs en Eclipse-reinigingsvloeistof kopen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                      Ge kon ook naar mij komen te Brugge. Maar ja, Tuytens is nu eenmaal duur e
                      Dag "Blazor"

                      Is genoteerd, de volgende keer contacteer ik jou !

                      Groetjes

                      Marc
                      NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

                        Tja, forfaitaire prijzen...
                        Ik deed bij Grobet een pocket Canon binnen, want de lensbescherming werkte niet meer. Prijsofferte: 170€. Wat hun standaardprijs is voor reparaties, volgens de map van Grobet die ik snel kon inkijken.

                        Ik heb het binnen gedaan bij een lokale hersteller van een electrozaak: gemaakt voor.... 0 €.
                        Bleek gewoon een minischuul radertje te zijn dat blokkeerde. Gewoon vervangen en hopla.
                        www.YourConcertShots.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

                          Deze morgen nog bij ETB geweest. Kost iets meer dan 50€, maar 't is dan ook niet alleen de sensor maar ook de spiegelkamer, focusglas, enzo..

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

                            Volgens wat ik begrepen heb van iemand, vraagt Procirep (officiele hersteldienst Nikon Belgie) 60 euro voor een sensorreiniging...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onderhoud NIKON D70 : forfaitaire prijs van 216,59 Euro ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                              Volgens wat ik begrepen heb van iemand, vraagt Procirep (officiele hersteldienst Nikon Belgie) 60 euro voor een sensorreiniging...

                              Hallo

                              Correctie op mijn vorige posting :

                              Want ere wie ere toekomt. Ik heb verkeerdelijk op de boodschapper geschoten ipv op de echte schuldige.

                              Bij nader onderzoek, kan ik bevestigen dat de firma Tuyttens er zeker voor niets tussenzit, integendeel. Ze doen hun uiterste best om de zaak te bespoedigen en op te lossen. Sedert 5 Oktober had ik heel veel contact met de dienst naverkoop van Tuyttens (ik had dit beter veel vroeger gedaan, maar daarvoor kan ik slechts boos zijn op mezelf). Vandaag ontving ik nog een telefonisch bericht om te status van de herstelling mede te delen.
                              Alle problemen liggen natuurlijk weer bij de ondertussen "beruchte" dienst na verkoop die door Nikon toevertrouwd wordt aan .... PROCIREP.

                              Verleden week donderdag 25 oktober kwam het toestel (binnengebracht op 28 augustus 2007) eindelijk terug uit "grote kuis". Maar tot mijn grote ontsteltenis en teleurstelling (ook van de mensen bij Tuyttens) bleken er nog steeds vuile vlekken op de sensor aanwezig.

                              En ondertussen blijkt dat ik inderdaad een "grote kuis" van mijn toestel gevraagd heb bij het indienen van mijn toestel, niet enkel een CCD cleaning.
                              En daarvoor bestaan forfaitaire prijzen die voor iedereen dezelfde zijn. Bij Nikon is dit die fameuze 216 Euro inclusief verzendingskosten.

                              De dienst naverkoop bij Tuyttens doet nu zijn uiterste best om het toestel binnen de kortste keren perfect hersteld te krijgen en bevestigen me ondertussen dat gezien de lange wachttijd, zij uit pure klantenservice ook iets aan de prijs zullen doen.

                              Dat is dan tenminste nog service met een grote "S" : want feitelijk moeten zij nu als handelaar het probleem oplossen van de fabrikant zelf die zijn herstellingen uitbesteed aan een firma waar op zijn zachtst uitgedrukt "nog één en ander serieus dient bijgeschaafd te worden" (zie de vele klachten over Procirep op dit forum).

                              Hopelijk heb ik mijn toestel "netjes" terug binnen de kortste tijd !

                              Maar uit fairplay tov de firma Tuyttens, wou ik dit absoluut eerst rechtzetten. Correct is correct.

                              Groetjes

                              Marc Van de Ryse
                              Sint-Andries Brugge
                              Last edited by mvdr1; 2 november 2007, 17:38. Reden: verkeerde informatie, berustend op een misverstand en onvoldoende communicatie; ik heb de bewijzen gezien.
                              NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                              Comment

                              Working...
                              X