Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze WK Rugby

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenskeuze WK Rugby

    Hoi,

    Deze zondag ga ik naar Parijs (voor 1 dag) voor een wedstrijd van het WK Rugby Ik heb geen ervaring met het fotograferen in een voetbalstadion (Parc des Princes). Een goede telelens heb ik niet en nu vraag ik me af welke van m'n huidige lenzen ik heb best meeneem: de breedhoeklens (10-22) om het volledige veld en stadion te vatten of een lichtsterke prime (S 30 1.4 of de 85 1.8) (de wedstrijd is 's avonds).
    Ik weet dat het niet ideaal is, maar met welke lens zal ik het best de sfeer en het gebeuren kunnen vatten? Iemand ervaring mee? Alvast mercikes voor de tips

  • #2
    Re: Lenskeuze WK Rugby

    Pak ze allemaal mee, dan kan je ter plaatse experimenteren.
    Maar zonder tele zal je niet veel actiefoto's kunnen nemen vrees ik. Uit ervaring weet ik trouwens dat in een goed verlicht stadion er licht genoeg is om snelle sluitertijden te houden.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #3
      Re: Lenskeuze WK Rugby

      Als je even op flickr.com kijkt kan je alvast wat foto's vinden van Parc des Princes. Dan kan je dus als je rechtsonder bij more properties kijkt bij sommige foto's de brandpuntsafstand bekijken.

      Bijvoorbeeld:
      Dit is dus de hoek die je krijgt bij fotograferen op 26mm:


      Dit bij 10mm:
      world, panorama, terrain, game, france, cup, argentina, field, teams, team, rugby, stadium, crowd, atmosphere, supporter, match, pitch, samoa, foule, princes, monde, parc, coupe, stade, supporters, 2007, panoramique, ambiance, parcdesprinces, irb, rwc, rugbyfrance2007


      Dit bij 200mm:


      Ik zou dus iets nemen van 200mm of eventueel nog meer (teleconverter?) om actie goed in beeld te krijgen.